וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אפגניסטן: לפחות 62 הרוגים ומאה פצועים בפיצוץ במסגד במזרח המדינה

מטעני נפץ שהונחו בבית התפילה הובילו לכמה פיצוצים, בעת שמאות גברים היו במקום. בשלב זה, אף ארגון לא לקח אחריות על המתקפה, אך הממשל הטיל אותה על טליבאן. לפי דוח של האו"ם, 4,313 אזרחים נהרגו ונפצעו באפגניסטן בשלושת החודשים האחרונים

פינוי פצוע מפיצוץ במסגד בקאבול בירת אפגניסטן, 18 באוקטובר 2019. AP
פצוע מפונה לבית החולים, היום/AP

לפחות 62 בני אדם נהרגו היום (שישי) וכמאה נפצעו בפיצוץ במסגד במזרח אפגניסטן. לשכת מושל מחוז נאנג'ארה מסרה כי פיצוצים מרובים אירעו במסגד, בו התגודדו מאות גברים, בעקבות מטעני נפץ שהונחו בבית התפילה שבמחוז חסקה מינה. כמו כן, תקרת המבנה קרסה בעקבות הפיצוצים. בשלב זה, אף ארגון לא לקח אחריות על המתקפה, אך הממשל הטיל אותה על טליבאן.

מאליק מוחמדי גול שינווארי, אחד מזקני השבט באזור, אמר כי המסגד קרס לחלוטין. "זו הייתה סצנה שוברת לב, שהייתי עד לה במו עיניי", אמר והוסיף כי 32 גופות ועשרות פצועים הועברו מאתר הפיצוץ.

טזאב חאן, איש משטרה שהיה בתפקיד באזור בזמן האירוע, סיפר כי "יכולתי לשמוע את המולה מטיף - ופתאום קולו הושתק בבום". הוא הוסיף כי "כשהגעתי למקום אנשים ניסו להוציא את הגופות ואת הפצועים שנלכדו תחת הגג שנפל".

פינוי פצוע מפיצוץ במסגד בקאבול בירת אפגניסטן, 18 באוקטובר 2019. AP
פינוי פצוע מהמסגד, היום/AP

טליבאן וארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) פועלים בשטחי המחוז, הגובל ממזרח עם פקיסטן. במערב מחוז הראת, שישה אזרחים נהרגו וחמישה נפצעו כשרכבם נפגע ממטען צד. לדברי דובר מושל המחוז, בין הקורבנות גם נשים וילדים. לפי דוח של האו"ם, 4,313 אזרחים נהרגו ונפצעו באפגניסטן בשלושת החודשים האחרונים.

  • עוד באותו נושא:
  • אפגניסטן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully