וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קריאה לאחדות וסיוע לעם הכורדי: ריבלין נפגש בסוכה עם הרבנים הראשיים

15.10.2019 / 14:16

כבכל שנה, ביקר נשיא המדינה בסוכותיהם של הרבנים הראשיים, הראשון לציון הרב יצחק יוסף והרב דוד לאו, והצטרף לברכתם לאחדות ולשלמות העם, זאת על רקע הקיפאון במערכת הפוליטית. ריבלין: "המשימה שלנו בימים אלה היא הקמתה של סוכת שלום בה יוכלו שבטי ישראל לחיות יחד"

אתר רשמי

נשיא המדינה, ראובן ריבלין, ביקר היום (שלישי) בסוכותיהם של הרבנים הראשיים, הראשון לציון הרב יצחק יוסף והרב דוד לאו. הנשיא הצטרף לברכתם למען האחדות בעם ומניעת הפילוג והשיסוי, זאת על רקע הקיפאון במערכת הפוליטית כחלק מניסיונות הרכבת הממשלה.

בביקורו בסוכת הרב הראשי האשכנזי, הרב דוד לאו, ציין בפניו הרב את חשיבותו הגדולה של חג הסוכות כסמל האחדות והשלום, לא רק בעם ישראל אלא גם בין אומות העולם. הרב ביקש לציין כי בימים אלו "ליבנו עם העם הכורדי אשר עומד בסכנת השמדה המונית. חובתנו המוסרית לפעול בנושא באופן מיידי ובטרם יהיה מאוחר".

הנשיא ריבלין השיב כי בייחוד בימים שכאלה, "אנו מתפללים לסוכת שלום ואין תפילה רלוונטית יותר עבור שבטי ישראל כולם. זה גורלנו, משאת נפשנו, רצוננו. אבל כדי לבנות סוכת שלום אנו זקוקים להבנה הבנה שכולנו משולבים יחד".

ביקור נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין בסוכתו של הרב הראשי הספרדי דוד לאו, מודיעין, 15 באוקטובר 2019. יעקב נחומי, אתר רשמי
"ליבנו עם העם הכורדי אשר עומד בסכנת השמדה המונית", ריבלין בסוכת הרב לאו/אתר רשמי, יעקב נחומי

לאחר מכן התארח הנשיא בסוכתו של הרב הראשי הראשון לציון הרב יצחק יוסף בירושלים. הנשיא הודה לרב על האירוח החם, והדגיש כי אין לתת יד להסתה כנגד כל ציבור בישראל. הנשיא הבהיר כי תרבות המחלוקת והוויכוח חשובה ומושרשת בנו כעם אך זו מחייבת הקשבה. "עלינו למצוא דרך להמשיך להתווכח וגם לכבד את השני," אמר הנשיא והוסיף, "ויכוח לא יכול לגלוש להסתה. עלינו למנוע הסתה מכל דרך שהיא ומכל זווית שהיא".

עוד בוואלה!

שלושה נפגעו ממכת ברק בחוף זיקים; מצבם קשה

לכתבה המלאה
ביקורו של נשיא המדינה מר ראובן (רובי) ריבלין בסוכתו של הרב הראשי לישראל הראש״ל הגר״י יוסף, ירושלים, 15 באוקטובר 2019. דניאל נפוסי, אתר רשמי
"אסור למשוך את הזמן ושיתקיימו בחירות שלישיות", ריבלין בסוכת הראשון לציון, היום/אתר רשמי, דניאל נפוסי

הרב יצחק יוסף הודה לנשיא על ביקורו כמדי שנה, ואמר כי "עם ישראל זקוק לאחדות ולשלום. אסור למשוך את הזמן ושיתקיימו בחירות שלישיות, צריך לפעול בכל הכוח לאחדות בעם ואני סומך על הנשיא ועל היכולת שלו שהוא פועל בדרך הנכונה".

"אני שמח מאד לקיים את המסורת של ביקור נשיא המדינה בסוכת הרבנים הראשיים", סיכם הנשיא. "זאת מסורת חשובה ביותר להבנת התוכן האמיתי של מדינת ישראל - מלכות יחד עם הערכים היהודיים. בימים לא פשוטים אלו אנו מזכירים כל יום בתפילת השכיבינו 'ופרוש עלינו סוכת שלומך ותקננו בעצה טובה מלפניך', והמשימה הראשונה כרגע היא הקמתה של אותה סוכת שלום עם היכולת של כלל שבטי ישראל לחיות יחד במדינת ישראל".

ביקורו של נשיא המדינה מר ראובן (רובי) ריבלין בסוכתו של הרב הראשי לישראל הראש״ל הגר״י יוסף, ירושלים, 15 באוקטובר 2019. דניאל נפוסי, אתר רשמי
"שמח מאד לקיים את המסורת של ביקור בסוכת הרבנים הראשיים". ריבלין בסוכת הראשון לציון, היום/אתר רשמי, דניאל נפוסי
ביקור נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין בסוכתו של הרב הראשי הספרדי דוד לאו, מודיעין, 15 באוקטובר 2019. יעקב נחומי, אתר רשמי
"מתפללים לסוכת שלום", הנשיא ריבלין בסוכת הרב דוד לאו היום/אתר רשמי, יעקב נחומי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully