וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החמור ביותר בעשורים האחרונים: טייפון האגיביס גובה קורבנות ביפן

12.10.2019 / 13:45

אדם נהרג לאחר שרכבו התהפך מזרחית לטוקיו, בעת שגשמים ורוחות עזות פקדו את הבירה. בעקבות הסופה, רחובות התרוקנו ומוצרי מזון ושתייה אזלו ממדפי החנויות. השירות המטאורולוגי במדינה הזהיר את האזרחים: "התכוננו לגשמים בעוצמה שלא ציפיתם"

צילום: רויטרס

טייפון "האגיביס" שהכתה ביפן החלה לגבות היום (שבת) קורבנות, כאשר אדם נהרג לאחר שרכבו התהפך בעיר איצ'יהארה מזרחית לטוקיו. הרשויות בעיר דיווחו על חמישה פצועים נוספים, כתוצאה מנזקים שנגרמו לבתיהם. ביפן הגדירו את הסופה כחמורה ביותר בששת העשורים האחרונים.

גשמים ורוחות עזות פקדו את טוקיו וסביבתה במהלך היום. בעקבות הסופה רחובות הבירה התרוקנו מאדם, וכן תחנות הרכבת נסגרו ומזון ושתייה אזלו מעל מדפי המרכולים. גם החופים נותרו ריקים מגולשים, בעקבות גובה הגלים הרב.

הסופה זכתה לכינוי "האגיביס", שמשמעותו מהירות בשפה הפיליפינית. השירות המטאורולוגי במדינה הודיע כי הסערה מתקדמת לכיוון צפון-מערב במהירות מירבית של 162 קמ"ש.

סופת האגיביס טייפון פקדה את רחבי יפן. 12 באוקטובר 2019. רויטרס
הטייפון האגיביס מגיע ליפן. העיר אוסקה, היום/רויטרס

הסוכנות המטאורולוגית ביפן כינסה דיון בנושא, שמטרתה להזהיר מפני גשמים עזים בטוקיו וסביבתה, לרבות המחוזות גונמה, סאיטאמה וקנאגווה. יאסושי קאג'יהארה, בכיר בסוכנות, סיפר כי "התכוננו לגשמים בעוצמה שלא ציפינו להם". הוא הוסיף כי אזורים החסינים לרוב מפני אסונות, עשויים להיפגע בסופה הנוכחית. "עלינו לנקוט בכל האמצעים על מנת להציל חיים", הדגיש קאג'יהארה.

עוד בוואלה!

איראן מאיימת בתגובה לתקיפת מכלית הנפט: "מתקפה פחדנית"

לכתבה המלאה
מדפי חנויות ריקים בטוקיו בעקבות סופת הטייפון "האגיביס". 12 באוקטובר 2019. רוני גורודצקי, באדיבות המצולמים
מדפי חנויות ריקים במרכולים. טוקיו/באדיבות המצולמים, רוני גורודצקי

אזרחים המתגוררים בסביבת נהרות ואינם נגישים למרכזי פינוי רשמיים הונחו להישאר במקלט, או בגובה של לפחות שתי קומות בבניינים חסינים. מהשירות המטאורולוגי נמסר כי ייתכן וישנם אזורים שהאסון כבר היכה בהם.

במחוז שיזוקואה נעדרו שני גברים לאחר שעבדו בתעלת מים שנועדה לווסת את הזרמים ונסחפו. אחד מהם חולץ, כך נמסר מגורמים רשמיים. גם אירועים מרכזיים שאמורים היו להתקיים ביפן כמו גביע הרגבי העולמי והופעות חיות - בוטלו על רקע המצב.

סופת האגיביס טייפון פקדה את רחבי יפן. 12 באוקטובר 2019. רויטרס
מחלצים אזרחים במחוז מיאה, היום/רויטרס
סופת האגיביס טייפון פקדה את רחבי יפן. 12 באוקטובר 2019. רויטרס
גשמים עזים גרמו להצפות. מחוז מיאה, היום/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully