וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברו של איתי שנדרס ביום כיפור בת"א מתקשה להיפרד; "התנהל בעוצמות נפש"

11.10.2019 / 15:23

נבו דיאנה, חברו של איתי מרגי בן ה-8 שנהרג בתאונה במהלך יום כיפור בעת שרכב על אופניו, הזעיק עזרה וניסה לסייע לחברו. אמו של נבו סיפרה בשיחה עם וואלה! NEWS על רגעי התאונה, ועל הקשר בין השניים. "הם היו כל כך זהירים, הנהג שפגע לא השאיר להם סיכוי"

צילום: חדשות 13, עריכה: עמית שמחה

משפחתו וקרוביו של איתי מרגי, בן ה-8 שנהרג בפגיעת רכב בתאונת הדרכים ביום כיפור בעת שרכב על אופניו בתל אביב סמוך לביתו, עדיין מתקשים לעכל את דבר מותו. מבירור ראשוני של התאונה עלה כי מרגי יצא לרכיבה עם חברו וזמן קצר לאחר מכן נפגע ומת מפצעיו. חברו, נבו דיאנה ששהה עמו, הוא זה שקרא לעזרה ואף מסר עדות בזירה. בשיחה עם וואלה! NEWS סיפרה שירי דיאנה, אימו של נבו, על אותו היום שבו נדרס לעיני בנה.

"הם כל הבוקר רכבו ביחד עם יובל, אבא של איתי, הם עשו טיול בוקר. בצהריים חזרו כל אחד לביתו וקבעו לצאת שוב לרכב מתחת לבית. אנחנו גרים בסמיכות למקום האירוע. הם ירדו שניהם עם האופניים, קסדות, טלפון בתיק, מאורגנים עם מים לכיוון כיכר המדינה".

שירי מספרת שכשהגיעו הילדים לצומת נמיר-ז'בוטינסקי, החליטו לחצות את הצומת. "הם היו כל כך זהירים שחצו את הצומת במעבר החציה. הרכב הגיע ב-120 קמ"ש, לא ניתן היה לראות אותו, הוא פגע באיתי ולא השאיר לו שום סיכוי". שירי מספרת כי בנה, נבו, רכב ממש מאחורי איתי. "הם לא ראו אותו מגיע".

איתי מרגי שנהרג מפגיעת רכב ביום הכיפורים, וחברו נבו, שראה את התאונה. 11 באוקטובר 2019.. אתר רשמי
"הכל עשיתם יחד". איתי מרגי ונבו דיאנה/אתר רשמי

עוד אמרה שירי כי נבו ניסה להציל את איתי, לאחר שהיה עד לפגיעת הרכב. "אין לי מושג מאיפה הוא גייס את עוצמות הנפש. הוא התנהל באופן שאפילו מבוגרים לא היו מסוגלים להתנהל. נבו צעק להורים של איתי מלמטה שירדו, שיבואו מהר, וליווה אותם לשם. רק ברגע שהוא הבין שההורים עם איתי, הוא ביקש מהם רשות ללכת הביתה, הגיע וסיפר לנו מה שקרה. אנחנו כמובן הגענו לבית החולים ללוות את יובל ומירל, ההורים של איתי. אנחנו מקווים כולם שאיתי הוא באמת האחרון. זה לא מוות, זה רצח, פשוט רצחו לנו אותו".

את התחושות שמלוות אותה ואת משפחתה בימים אלו תיארה: "זה כמו לאבד ילד, אנחנו חברים כבר שש שנים של המשפחה, זה אסון שאי אפשר לקלוט אותו, איך קמים מדבר כזה? אני לא אמא שלו אבל הוא היה בן בית אצלי, הילדים שלנו גדלו ביחד, גם הגדולים (יונתן מרגי ויונתן שלי) וגם הקטנים".

איתי מרגי שנהרג מפגיעת רכב ביום הכיפורים, וחברו נבו, שראה את התאונה. 11 באוקטובר 2019.. אתר רשמי
"חברים בלב ובנפש". איתי מרגי ונבו דיאנה/אתר רשמי

שירי פרסמה הבוקר פוסט ובו ספדה למי שהיה חברו הקרוב של בנה ולא ישוב עוד. "איתי שלנו", פתחה שירי ליפסקי-דיאנה, "בבקשה תיכנס בדלת ביתנו שהיה ביתך עם חיוכך המהמם ותגיד לנו שהכל חלום בלהות". שירי המשיכה, "נבו איתך ביחד מגיל 3, מעולם לא נפרדתם, הכל עשיתם יחד. הוא היה בן בית אצלכם ואתה אצלנו, חברים בלב ובנפש".

בפוסט תיארה אמו של נבו את רגעיו האחרונים של איתי, להם היה עד בנה, שרכב עם חברו והזעיק עזרה לאחר התאונה. "הוא היה איתך כשהזוועה הזו התרחשה. הוא ראה איך רצחו אותך על הכביש ולא הותירו לך סיכוי. הוא ניסה להרים אותך, הזעיק עזרה ורץ לקרוא לאבא ואימא, אבל אתה לא היית".

"אתה בלב של כולנו", סיימה שירי. "החבר הכי טוב בעולם, אח מדהים ליונתן שאוהב אותך כל כך ובן מושלם שכל הורה היה רוצה. אתמול כאילו איבדתי חלק מגופי, אני המומה וכואבת וכל כך מתגעגעת אליך".

התאונה כאמור התרחשה לא רחוק מביתו של איתי. לדברי חברי המשפחה, איתי רכב על אופניים יחד עם חברו נבו, ובצומת הרחובות ז'בוטינסקי ונמיר נפגע ממכוניתו של החשוד, אמיר אבו לאבן בן ה-20 מרמלה. בשלב זה, צעק חברו של איתי לעזרה וקרא לסובבים אותו. "ההורים הגיעו מיד אחרי התאונה. זה קרה ממש פה", סיפרה רויטל טובול, חברת המשפחה. "הם שמעו את זעקת השבר של החבר וליוו את הילד לבית החולים".

הפוסט שכתבה אימו של נבו, חברו הטוב של איתי מרגי שנהרג בתאונת הדרכים ביום כיפור בתל אביב. צילום מסך
הפוסט של דיאנה ליפסקי, נבו/צילום מסך

טובול הוסיפה כי זהו "שבר גדול", וסיפרה על אישיותו של איתי: "איתי ילד מדהים, מלא חיות ועוצמות, ילד שמח מוקף בחברים. ילד של מסיבות, טיולים והנאות. אני חושבת שלא היה מישהו שלא הכיר אותו. הייתה לו נוכחות חזקה. הוא טרף את החיים, אין מילה יותר מדויקת מזה. אחיו הגדול יונתן מבקש לזכור את החיוך הגדול שהיה לו על הפנים. שהיה אח מקסים ואהוב. היו כמו תאומים בהפרש של פחות משנתיים".

מאות בני אדם הגיעו אתמול לבית העלמין ירקון בתל אביב, שבו הובא איתי למנוחות, כדי לחלוק לו כבוד אחרון. במהלך ההלוויה, ספדו לו בקצרה מנהלת בית הספר וחברת המשפחה. הזמרת יסמין לוי, גם היא חברת המשפחה, ביצעה את השיר "צל עץ תמר ואור ירח", שאיתי אהב לשמוע.

הילד איתי מרגי שמת בתאונת דרכים ביום כיפור. 10 באוקטובר 2019. באדיבות המשפחה
ההרוג בתאונה, איתי מרגי/באדיבות המשפחה

חשוד בסחר בקוקאין ונהיגה בפראות

בית משפט השלום בתל אביב האריך אתמול את מעצרו של הנהג אבו לאבן, שעל פי החשד סחר בקוקאין, לאחר שהמשטרה מצאה 1.6 גרם של סמים שלפי עדי הראייה הושלכו על ידו מחלון הרכב מיד לאחר הפגיעה. החשוד עבר בדיקת אלכוהול בינשוף ונמצא נקי. כמו כן, הוא עבר בדיקת דם שנועדה לוודא שלא נהג תחת השפעת סמים, ותוצאותיה יגיעו בהמשך. ביום ראשון יתקיים דיון נוסף בעניינו. עו"ד דימה אניקין שמייצג מטעם הסניגוריה הציבורית את החשוד מסר כי "מדובר בטרגדיה נוראית. הצעיר ללא עבר פלילי. הוא משתף פעולה עם חוקריו אך נראה שהוא עדיין לא מעכל את האירוע. התיק נמצא בשלב מוקדם של החקירה וממתינים שהמשטרה תסיים את החקירה".

(עדכון ראשון: 14:58)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully