וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

2 הרוגים מירי מחוץ לבית כנסת בגרמניה, טורקיה פלשה לסוריה והוכרזו זוכי נובל לכימיה | כותרות כיפור

שני בני אדם נורו למוות מחוץ לבית כנסת בעיר האלה שבמזרח גרמניה. ארדואן הכריז על פתיחה במבצע "אביב של שלום" נגד הכורדים אחרי נסיגת הכוחות האמריקניים. פרס נובל לכימיה יוענק לשלושה מדענים שפיתחו סוללת ליתיום-יון נטענת מחדש. חדשות יום כיפור

במהלך יום כיפור: שני הרוגים בירי בבית כנסת בגרמניה

שני בני אדם נורו למוות היום (רביעי) מחוץ לבית כנסת בעיר האלה שבמזרח גרמניה. לפי דיווחים, חשוד ירה כמה פעמים בתת-מקלע, וכתוצאה מהירי נהרגו שני בני אדם ונפצעו כמה נוספים. על פי עדי ראייה, היורה לבש מדי צבא וחבש קסדה. הוא נמלט מהמקום ונעצר כעבור זמן קצר. מהדיווחים עולה כי אחרי שהחשודים נמלטו אירע ירי נוסף בקרבת המקום. עוד דווח כי רימון יד נזרק לבית קברות יהודי באזור.

אחרי נסיגת ארה"ב: טורקיה פתחה במבצע צבאי נגד הכורדים בסוריה

נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן הכריז על תחילתו של מבצע צבאי בסוריה נגד הכוחות הכורדיים בצפון-מזרח המדינה. המבצע החדש, המכונה "אביב של שלום", נועד לפי הודעה שפרסם בחשבון הטוויטר שלו למגר את "איום הטרור" נגד מדינתו. הודעתו מגיעה לאחר נסיגת הכוחות האמריקניים, התומכים בכורדים, שעליה הודיע מוקדם יותר נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ. בטלוויזיה הטורקית דווח כי מטוסי קרב טורקיים הפציצו עמדות כורדיות מעבר לאורך הגבול.

פרס הנובל לכימיה יינתן לשלושה חוקרים שפיתחו סוללה נטענת מחדש

זוכי פרס נובל לכימיה לשנת 2019 הם ג'ון ב' גודאינף הגרמני, מ' סטנלי וויטינגהאם הבריטי-אמריקני ואקירה יושינו היפני, שפיתחו סוללת ליתיום-יון נטענת מחדש. ועדת הפרס מסרה כי "סוללות ליתיום-יון שינו מהקצה לקצה את חיינו ונעשה בהן שימוש בכל מקום, מטלפונים ומחשבים ניידים ועד למכוניות חשמליות. דרך עבודתם, חתני פרס הנובל לכימיה של השנה הניחו את היסודות ליצירת חברה אלחוטית ונטולת דלקים מאובנים". גודאינו, בן 97 מגרמניה, הוא הזוכה המבוגר ביותר בתולדות הפרס היוקרתי.

"פסול מבחינה חוקתית": הבית הלבן דוחה את ניסיון ההדחה נגד טראמפ

הבית הבן הודיע אמש כי הוא דוחה את החקירה שנפתחה במסגרת ניסיון הדחתו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ על ידי המפלגה הדמוקרטית ורואה בה "פסולה מבחינה חוקתית". זאת כל עוד ההליך מתבצע ללא הצבעת המחוקקים בבית הנבחרים. במכתב בן שמונה עמודים ששלח היועץ המשפטי לבית הלבן, פט סיפולון, ליו"ר בית הנבחרים ננסי פלוסי, טען היועץ כי כל שלושת ניסיונות ההדחה שנערכו לאורך ההיסטריה של ארצות הברית נגד נשיאים כללו את הצבעת בית הנבחרים בטרם ההליך. לטענתו, ההצבעה מהווה גם תנאי מקדים בפתיחת הליך דומה נגד הנשיא טראמפ.

עוד בוואלה!

במהלך יום כיפור: שני הרוגים בירי בסמוך לבית כנסת בגרמניה

לכתבה המלאה

גורם בבית הלבן סיפר לאיש המודיעין: "שיחת טראמפ-זלנסקי הייתה מפחידה"

גורם בבית הלבן שהאזין לשיחה בין נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ ונשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי ב-25 ביולי תיאר אותה כ"משוגעת" ו"מפחידה" - כך עולה מתזכיר שכתב איש המודיעין, שהגיש את התלונה לאחר ששוחח עם הגורם ובכירים נוספים. המסמך, שהגיע לידי רשת ABC, חושף כי לפחות אחד מיועציו של הנשיא חשש כי מילותיו של טראמפ בשיחה היו מרשיעות. לפי תמלול שפרסם הבית הלבן עולה כי טראמפ ביקש ממקבילו האוקראיני לפתוח בחקירה נגד יריבו הפוליטי ג'ו ביידן ובנו.

שיא של עשור: ארה"ב עצרה כמיליון מהגרים בגבול מקסיקו בשנה האחרונה

ארצות הברית עצרה יותר ממיליון מהגרים בגבול מקסיקו בשנה האחרונה - כך הודיע אתמול מנהל סוכנות המכס והגנת הגבולות מארק מורגן. לדבריו, בשנה החולפת נשבר שיא המעצרים של העשור האחרון. זאת ברקע מדיניות בלימת ההגירה הבלתי חוקית של הנשיא דונלד טראמפ, שהחלה לתת את אותותיה רק בשלושת החודשים האחרונים והובילה לצניחה במספר המהגרים. בחודש שעבר נעצרו בגבול קצת יותר מ-52 אלף בני אדם, לעומת 144 אלף בחודש מאי.

המחאה באקוודור מחריפה: הממשלה עזבה את עיר הבירה בשל המהומות

נשיא אקוודור, לנין מורנו, הודיע אתמול על העברת הממשלה מהבירה קיטו לעיר הנמל גוויאקיל, זאת בעקבות ההפגנות האלימות שפרצו במדינה במחאה על החלטת מורנו לקצץ בסבסוד מחירי הדלק. במקביל, הנשיא הורה לרשויות להגביל את התנועה באזורים הסמוכים לבנייני ממשלה ומתקנים אסטרטגיים, לאחר שישה ימים של הפגנות בהן מפגינים השליכו בקבוקי תבערה ואבנים לעבר מבני ציבור, פשטו והשחיתו אותם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully