וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהפכה בתיירות בסעודיה: זרים לא נשואים יורשו לשכור חדר משותף במלון

במסגרת המדיניות החדשה שנועדה למשוך תיירים, זוגות לא יידרשו עוד להוכיח שהם נשואים כדי לקבל חדר במלון. בנוסף לכך, תיירות לא יחויבו בכיסוי גוף מלא. עם זאת, אלכוהול עדיין נותר מחוץ לחוק

יורש העצר הסעודי מוחמד בן סלמאן, 18 בספטמבר 2019. רויטרס
תיירות לא נדרשות לכסות את גופן, אולם עליהן להתלבש צנוע. יורש העצר בן סלמאן/רויטרס

זוגות זרים לא נשואים יורשו מעתה לשכור חדרים משותפים במלונות בערב הסעודית, כחלק ממדיניות הוויזה החדשה שעליה הכריזה הממלכה השמרנית. בנוסף לכך, נשים יורשו להישאר בחדרי מלון לבדן. עד עתה, נאלצו זוגות להוכיח שהם נשואים לפני שהם שכרו חדרים במלונות, והמהלך הוא חלק מהמאמצים של הממשלה הסעודית לפתח את ענף התיירות.

נציבות התיירות והמורשת הלאומית מסרה כי התקנה הקודמת עדיין בתוקף ביחס לאזרחים המקומיים, אולם גם נשים מקומיות יוכלו להישאר במלון לבדן, עם הצגת תעודות זהות בקבלה. לפי התקנות החדשות, תיירות זרות לא נדרשות לכסות את גופן לחלוטין, אולם עליהן להתלבש צנוע. ואולם, אלכוהול עדיין נותר אסור.

מלוך ריץ' קרלטון בריאד, ערב הסעודית. 06 באוקטובר 2019. AP
ערב הסעודית מנסה בשנים האחרונות לרכך את תדמיתה הנוקשה. מלון ריץ' קרלטון בריאד/AP

ערב הסעודית מנסה בשנים האחרונות לרכך את תדמיתה הנוקשה כדי למשוך תיירים ומשקיעים זרים, בהובלת יורש העצר מוחמד בן סלמאן. חרף ביטול האיסור על נהיגת נשים, תדמיתו של הנסיך הצעיר נפגעה אנושות בעקבות הרצח של העיתונאי ג'מאל חאשוקג'י בקונסוליה הסעודית באיסטנבול בשנה שעברה. בן סלמאן מכחיש שהוא הורה על כך.

סיימן קלדר, עורך תיירות בכיר בעיתון האינדפנדנט, אמר כי ההקלה בתקנות הוויזה צפויות להגדיל את מספר התיירים המגיעים לממלכה. "הקלה משמעותית בבירוקרטיה להשיג ויזה עשויה להוביל לעלייה מידית במספר המבקרים, בתחילה, אני מניח, מצד אלו בעלי עניין בעולם הערבי ובמורשת שלו", אמר לרשת BBC.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully