וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לא ויתר לעצמו": צעיר הסובל מניוון שרירים סיים בהצלחה שבוע ניווטים

6.10.2019 / 8:24

עוז פרדו בן ה-18 ממגידו, הסובל ממחלת ניוון שרירים נדירה, לקח חלק בשבוע ניווטים במסגרת מכינה קדם צבאית, במהלכו סייעו לו חבריו. לדבריהם, "היה לנו מובן מאליו שיצטרף". מנהל המכינה: "אנו מנסים ליצור חברה של זה לצד זה ולא זה על חשבון האחר"

עוז פרדו, בן 18 הסובל מניוון שרירים יצא לשבוע ניווטים במסגרת מכינת חנתון. מכינת חנתון, אלי אשכנזי
עוז פרדו בן ה-18 במהלך השתתפותו בשבוע הניווטים ברמות מנשה/אלי אשכנזי, מכינת חנתון

עוז פרדו, חניך במכינה הקדם-צבאית בחנתון הסובל מניוון שרירים מולד ומתנייד בכיסא גלגלים מיוחד, השתתף בשבוע שעבר בשבוע ניווטים ברמות מנשה, ביחד עם 47 חברי המכינה "חנתון" שבעמק יזרעאל.

על אף מחלתו, פרדו לא ויתר לעצמו והחליט לצאת ולצלוח את המסע, יד ביד עם חבריו. "ידעתי שאני יכול לסמוך על החברים שלי שיעזרו לי במקטעים הקשים ובתנאי השטח המאתגרים, ובזכותם עשיתי את זה", כך סיפר פרדו, בן ה-18 ממגידו. עידו גרניט, חניך במכינה וחברו של עוז אמר כי "היה לנו מובן מאליו שעוז מצטרף, כפי שהוא צפוי לקחת חלק בכל הפעילויות שלנו השנה".

עוז פרדו, בן 18 הסובל מניוון שרירים יצא לשבוע ניווטים במסגרת מכינת חנתון. מכינת חנתון, אלי אשכנזי
"היה לנו מובן מאליו שעוז מצטרף". חבריו של עוז מסייעים לו במסע בשבוע שעבר/אלי אשכנזי, מכינת חנתון

המכינה הקדם-צבאית בחנתון הוקמה לפני שמונה שנים. מדי שנה משולבים חניכים בעלי צרכים מיוחדים, על מנת לסייע להם בהשתלבות בחברה לקראת חיים בוגרים ועצמאיים. בסדרת הניווטים שנערכה בפתיחת שנת הלימודים, על החניכים ללמוד לנתח צירי הליכה, להצליח לנווט בשטח ולהגיע לנקודות ציון כמו גם להספיק לנקודת הסיום בזמן. הסדרה נמשכת ארבעה ימים ובמהלכה יוצאים לנווט בבוקר וחוזרים לקראת ערב, לעיתים למחנה לילה אחד ולעיתים עוברים למקום אחר, כשהם סוחבים את כל הציוד על גבם.

במהלך כל משימה משולבים גם אתגרים חברתיים כמו להיות חלק מחוליה, לדאוג למי שזקוק לעזרה ולהוביל את הקבוצה במידת הצורך. מנהל המכינה, גד ספקטור, הסביר כי "אחת המטרות הראשיות שלנו היא יצירת חוויות שיסייעו בהשתלבות בשירות הצבאי ובעיקר במתן כלים לחיים בעתיד". גד סיפר כי במהלך השנה המכינה מהווה בית עבור אותם חניכים, שלעיתים מרגישים "הדרה וריחוק מהחברה, שנובעים מסיבות חיצוניות או פנימיות". עוד הוסיף כי "אנו מנסים ליצור חברה של זה לצד זה ולא זה על חשבון האחר".

גד אמר כי החניכים במסע הנוכחי היו צריכים לסחוב ולדחוף את עוז, ולדבריו "זו הדרך הכי טובה לגבש אותם ערכית. המכינה היא קהילה תומכת ומחבקת שמאפשרת לכל אחד להיות מי שהוא". ראש המכינה, הרב יואב אנדי, סיפר כי "קהילת חנתון מחבקת את המכינה ולכל ילד יש משפחה מאמצת מהקיבוץ לשבתות וחגים. כשהם נשארים, זה מוסיף לתחושת הביתיות והמשפחתיות".

עוז פרדו, בן 18 הסובל מניוון שרירים יצא לשבוע ניווטים במסגרת מכינת חנתון. מכינת חנתון, אלי אשכנזי
"מאז ומעולם לא ויתר לעצמו". עוז וחבריו למכינה בשבוע הניווטים בשבוע שעבר/אלי אשכנזי, מכינת חנתון

ליאורה פרדו, אמו של עוז, סיפרה כי כשנולד צפו הרופאים שלא יחיה יותר משנתיים וחצי, כיוון שבגיל שמונה חודשים אובחן כחולה ב-CFTD, מחלת ניוון שרירים נדירה המאופיינת במבנה לא תקין של שרירי השלד. גופו של עוז מסוגל להשתמש רק בעשרה אחוזים מסיבי השריר שלו. "עוז הוא ילד מבריק, בוגר לגילו, דעתן ונחוש, המתנייד בכיסא גלגלים ממונע ומלבד לאכילה וכתיבה, זקוק לעזרה בכל פעולות השגרה" כך אמרה. "מאז ומעולם עוז לא ויתר לעצמו ויצא לטייל, נסע איתנו לים ולבריכה, לקמפינג, פארקי מים ושעשועים, לשיט קייקים וטיולי שטח".

פרדו סיפרה כי לפני שהחליטו על הצטרפותו למכינת חנתון, ביקרה בה וסיפרה כי תכנית "שיבולים", מאפשרת לנערים עם צרכים מיוחדים מכל הסוגים להשתלב במכינות קדם צבאיות וגם מקדמת את התנדבותם לצה"ל בהמשך. היא שיבחה את המכינה ואמרה כי "הבנו שאנחנו בידיים טובות, אוהבות ומכילות. החיבור היה טוב, הייתה הבנה מלאה של הצרכים של עוז ואוזן קשבת". לדבריה, עוז מעיד שיש לו רשת חברתית תומכת במכינה, "אנחנו מתרגשים, מרגישים שזכינו", אמרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully