וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכיר במצרים שיבח את היטלר כדי להגן על סיסי: "יצר תשתיות חזקות"

4.10.2019 / 10:32

יו"ר הפרלמנט אל-עאל עורר סערה בארצו לאחר ששיבח את הצורר הנאצי בנאום שבו ביקש לבדוף את הביקורת על הנשיא. "היטלר עשה טעויות, אבל מה שסייע לו להתפשט מזרחה ומערבה הייתה העובדה שהקים תשתיות משמעותיות"

צילום: רויטרס

יו"ר הפרלמנט במצרים עלי עבד אל-עאל עורר סערה בארצו לאחר ששיבח את אדולף היטלר בעקבות "התשתיות החזקות שיצר". יו"ר הפרלמנט אמר את הדברים במהלך נאום שבו הגן על תכוניות הפיתוח שמקדם הנשיא עבד אל-פתאח א-סיסי.

"היטלר עשה טעויות, אבל מה שסייע לו להתפשט מזרחה ומערבה הייתה העובדה שהקים תשתיות משמעותיות", אמר יושב הראש. לאחר הביקורת שנמתחה על דבריו ברשת אמר אל-אעל כי "דברי הובנו באופן שגוי".

נשיא מצרים עבד אל-פתאח א-סיסי עם שובו לקהיר, 27 בספטמבר 2019. חשבון הטוויטר של נשיא מצרים, אתר רשמי
א-סיסי/אתר רשמי, חשבון הטוויטר של נשיא מצרים

בשבועות האחרונים נעצרו מאות מפגינים שמחו נגד השחיתות בממשל ובצבא המצרי המעורבים בבניית תשתיות ופרויקטים רחבי היקף במדינה. בשנים האחרונות נוקטת מצרים מדיניות צנע, ולפי ההערכות כ-30% מתושבי מצרים חיים מתחת לקו העוני. בנאומו ביקש יו"ר הפרלמנט להקדיש דקת דומיה למען הנשיא "שעושה מאמץ לבנות את מצרים המודרנית".

אל-עאל הוסיף כי "בניית אומות בתקופות מעבר דורשת צעדים קשים, בגלל שבזמנים אלה נבנים היסודות של המוסדות והתשתיות. הפרויקטים שגרמניה עשתה מהווים דוגמה לעולם כולו".

יו"ר הפרלמנט במצרים עלי עבד אל-עאל. GettyImages
יו"ר הפרלמנט במצרים עלי עבד אל-עאל/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully