וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במחאה על גל האלימות: הרשימה המשותפת תחרים את טקס ההשבעה לכנסת

במסגרת השביתה הכללית שתיערך מחר במגזר הערבי לאור הביקורת על מדיניות הממשלה והמשטרה, 13 חברי הכנסת יעדרו מהמשכן. ח"כ ג'בארין: "לא נוכל לחזור לשגרה כאשר הדם ממשיך להישפך ביישובים הערביים". ועדת המעקב: "יש קנוניה בין המשטרה והממשלה לארגוני הפשע"

צילום: תאגיד כאן 11, עריכה: עמית שמחה

חברי הרשימה המשותפת הודיעו היום (רביעי) כי יחרימו את טקס ההשבעה לכנסת ה-22 שיתקיים מחר, זאת במחאה על כישלון המשטרה במלחמה בפשיעה בחברה הערבית. החרם הגיע על רקע השביתה הכללית שתיערך מחר במגזר, עליה החליטה ועדת המעקב העליונה לענייני הציבור הערבי בישיבה במג'ד אל-כרום.

בהודעה רשמית מטעם הרשימה המשותפת נכתב כי "מחר יעדרו חברי הכנסת של הרשימה המשותפת מהשבעת הכנסת ויצטרפו אל הציבור הערבי במחאה ושביתה כללית נגד ההזנחה ואדישות הממשלה וגורמי האכיפה כלפי מגפת הפשיעה והאלימות בחברה הערבית".

יו"ר הרשימה המשותפת, איימן עודה, צייץ בחשבון הטוויטר שלו: "עשרות האנשים שנרצחו מתחילת השנה הם לא רק קורבנות של הפשיעה האלימה, הם גם קורבנותיה של אדישות הממשלה ורשויות האכיפה. לא יתכן שנמשיך לקבור את ילדינו בזמן ששאר חברי הכנסת יצטלמו בחגיגיות במליאה. אנחנו נצטרף לציבור שלנו במחאות ברחבי הארץ".

ישיבת הסיעה של הרשימה המשותפת. 21 בספטמבר 2019. אתר רשמי
משתתפים בשביתה הכללית במגזר. חברי הרשימה המשותפת/אתר רשמי

בתוך כך, הודיע היום השר לביטחון פנים, גלעד ארדן, כי בעקבות גל אירועי הרצח והאלימות בחברה הערבית בשבועות האחרונים, הוא מכנס דיון חירום עם פיקוד המשטרה. "רמת האלימות והפשיעה ביישובים הערביים מחייבת מאבק נחוש בכל כלי שבידי המדינה, ויש להכריז על מצב חירום ולרכז את כל כוחות ויכולות המשטרה למיקוד במלחמה באלימות זו. זו הציפייה שלי מהמשטרה בחודשים הבאים".

"מצב הפשיעה והאלימות בחברה הערבית הוא לצערי בלתי נסבל והטיפול בו נמצא בראש סדר העדיפויות שלנו", הוסיף ארדן. "מדובר במצב חירום ויש להילחם בו מלחמת חורמה כפי שנלחמים בטרור. אזרחי ישראל הערבים סובלים סבל רב ואני קורא גם למנהיגות הערבית לקחת חלק פעיל במאבק כדי להוביל יחד את השינוי ההיסטורי ולהביא ביטחון לאזרחי ישראל הערביים".

בדיון, שיתקיים מחר בנוכחות פיקוד המשטרה, יוצגו צעדים חדשים לפריסת כוחות ביישובים הערביים, וכן צעדים חדשים מיידיים לשיפור הביטחון במגזר ולהתמודדות עם העלייה החמורה במקרי הרצח והאלימות. כמו כן, בעקבות האירועים האחרונים, ייפגש השר ארדן בשבוע הבא עם חברי הכנסת איימן עודה, אחמד טיבי, מנסור עבאס, ומטאנס שחאדה, נציגי הרשימה הערבית המשותפת, על מנת לעדכן אותם בפעולות הצפויות, לדון איתם בצעדים שניתן לנקוט יחד כדי להיאבק באלימות במגזר ולרתום את הציבור הערבי למטרה המשותפת של חיזוק הביטחון האישי במגזר הערבי.

עוד בוואלה!

נתניהו עדכן את ראשי הימין במו"מ עם כחול לבן: "המחנה הלאומי ממשיך ביחד"

לכתבה המלאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
חודש ספטמבר, הקטלני במגזר. תושבי אום אל-פחם בהפגנת יום שישי נגד האלימות במגזר/מערכת וואלה!, צילום מסך

יו"ר הסיעה, ח"כ אחמד טיבי, אמר כי "ניעדר מחר מישיבת ההצבעה 13 חברי הכנסת, כמחאה על גל הרציחות והאלימות וכיישום החלטת ועדת המעקב לשביתה כללית מחר". גם ח"כ יוסף ג'בארין השתתף בישיבת ועדת המעקב, והדגיש כי "לא נוכל לחזור לשגרה כאשר הדם ממשיך להישפך ביישובים הערביים מבלי שהמשטרה ורשויות אכיפת החוק נוקפות אצבע. הגיעו מים עד נפש".

ח"כ מטאנס שחאדה, יו"ר בל"ד, צייץ בטוויטר כי ‏"מחר אעדר עם חברי הכנסת של המשותפת מהשבעת הכנסת ואצטרף לבני ובנות עמי במחאה ושביתה כללית נגד מדיניות הממשלה, שמעודדת פשיעה והאלימות ביישובים הערבים. המשטרה וגורמי אכיפת החוק אינם נוקפים אצבע בעניין, לא מפענחים את מקרי הרצח ולא פועלים לאיסוף כלי נשק. על הזנחה פושעת כזו חייבים למחות".

שביתה כללית והפגנה ארצית

בהחלטתה של ועדת המעקב, היא הטילה אחריות אישית על ראש הממשלה והשר לביטחון פנים לפשיעה הגואה, וקבעה כי "ישנה קנוניה בין המשטרה והממשלה לארגוני הפשע. הרשויות יודעות היטב מהיכן זולג הנשק ליישובים הערביים".

השביתה שתתקיים מחר, הכוללת את מוסדות הציבור, המסחר ומוסדות החינוך, מצטרפת להפגנה ארצית שתתקיים במג'ד אל-כרום ביום חמישי בשעה 16:30, וכן משמרת מחאה שתתקיים בכל היישובים הערביים. בנוסף לכך, ועדת המעקב החלטה על ארגון שיירת מכוניות למשרד ראש הממשלה בתוך כמה ימים.

אתמול נורו למוות שני אחים, בן 36 ובן 23, במהלך קטטה בכפר מג'ד אל-כרום שליד כרמיאל. שני גברים נוספים נפצעו באורח קשה מאוד ובאורח קל. חובשים ופרמדיקים של מד"א העניקו להם טיפול ראשוני ופינו אותם למרכז הרפואי לגליל שבנהריה, שם נקבע מותו של סאמי מנעא שנפצע באורח אנוש. בהמשך הודיע בית החולים כי נקבע מותו של אחיו, חליל מנעא. שוטרים שהוזעקו למקום עורכים סריקות נרחבות לאיתור חשודים ואיסוף ממצאים. מבירור ראשוני עולה שככל הנראה התפתחה קטטה בין כמה מעורבים ובמהלכה בוצע ירי. הרקע לירי פלילי והחקירה והוטלה על היחידה המרכזית.

אחמד סאמי מנעא שנורה למוות במג'ד אל-כרום. אתר רשמי
אחמד סאמי מנעא שנורה אתמול למוות במג'ד אל-כרום/אתר רשמי
חליל מנעא שנורה למוות במג'ד אל-כרום. אתר רשמי
חליל מנעא שנורה אתמול למוות במג'ד אל-כרום/אתר רשמי

בתום חודש ספטמבר, שהיה קטלני במגזר הערבי וגבה כ-13 קורבנות, הפגינו ביום שישי האחרון מאות מתושבי אום אל-פחם במחאה על האלימות הגואה בעיר. ההפגנה החלה בתום התפילה, ובמהלכה חסמו המשתתפים את כביש 65 בוואדי ערה וגרמו לעומסי תנועה כבדים. ההפגנה התקיימה אחרי רצח צעיר בן 23 בעיר - בפעם השנייה השבוע.

(עדכון ראשון: 14:30)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully