וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש ממשלת אוסטרליה: השיחה עם טראמפ על מולר הייתה שגרתית וקצרה

2.10.2019 / 11:57

מוריסון התייחס לראשונה לשיחת הטלפון שקיים עם נשיא ארה"ב, והכחיש כי הופעל עליו לחץ כלשהו. לדבריו, אוסטרליה כבר הסכימה לסייע בחקירה שמנהל משרד המשפטים סביב המקורות שהובילו לפתיחת חקירת מולר

מערכת וואלה!

ראש ממשלת אוסטרליה סקוט מוריסון אמר היום (רביעי) כי השיחה שקיים בחודש שעבר עם נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ הייתה "קצרה ושגרתית". השניים שוחחו על סיוע אוסטרלי בחקירת מקורותיה של חקירת המעורבות הרוסית בבחירות בארצות הברית ב-2016.

מוריסון אמר כי אוסטרליה כבר הבטיחה לעזור למשרד המשפטים בוושינגטון עם ההכרזה על תחילת החקירה במאי, ואמר כי הוא לא זוכר שטראמפ הפעיל עליו לחץ. "זאת הייתה שיחה קצרה, ולא אחת כזו שהייתה כלולה בה לחץ", אמר מוריסון בשיחה עם רשת סקיי ניוז בתגובה ראשונה לשיחה עם טראמפ, שפורסמה לראשונה על ידי ניו יורק טיימס ביום שני.

"הנשיא פנה אליי וביקש ליצור קשר בין ממשלת אוסטרליה לבין התובע האמריקני, ושמחתי לעשות זאת על בסיס מה שכבר התחייבתי לעשות", אמר ראש ממשלת אוסטרליה, שנפגש בחודש שעבר עם טראמפ בבית הלבן. "כך שזו הייתה שיחה די שגרתית". לדבריו, באותה שיחת טלפון הם גם דנו בפגישה זו, שהתקיימה לאחר מכן.

לקריאה נוספת בנושא
הסתבכות חדשה של טראמפ: "ניסה לשכנע את רה"מ אוסטרליה לסייע בחקירת מולר"

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ וראש ממשלת אוסטרליה סקוט מוריסון משוחחים. 20 בספטמבר 2019. רויטרס
בעלי ברית קרובים. טראמפ ומוריסון בבית הלבן, בחודש שעבר/רויטרס

לפי ניו יורק טיימס, טראמפ קיווה שהחקירה של משרד המשפטים תפגע באמינות החקירה של התובע המיוחד רוברט מולר, שהסתיימה מוקדם יותר השנה. דבר השיחה פורסם בזמן שהדמוקרטים בבית הנבחרים מנהלים הליך הדחה נגד טראמפ, בעקבות שיחה בעייתית אחרת שקיים עם נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי. זו נחשפה על ידי איש מודיעין אנונימי, שהגיש תלונה עליה תלונה מחשש שהייתה פגיעה בביטחון הלאומי של ארצות הברית.

טראמפ ביקש בשיחה מהנשיא האוקראיני לפתוח בחקירה נגד ג'ו ביידן, סגן הנשיא לשעבר ומי שנחשב לפייבוריט בקרב הדמוקרטים לקראת הבחירות לנשיאות בשנה הבאה, ונגד בנו, האנטר.

עוד בוואלה!

העו"ד הפיל את הלקוח: הפה הגדול של ג'וליאני מסבך את טראמפ בפרשת אוקראינה

לכתבה המלאה
רוברט מולר בעת שימועו בבית הנבחרים בארצות הברית. רויטרס
טראמפ רוצה לפגוע באמינותו. מולר בעדותו בקונגרס/רויטרס

מוריסון אמר כי ארצות הברית היא בעלת הברית המשמעותית ביותר של אוסטרליה וכי הן חלקו מידע רב, וכי יהיה זה חריג מבחינת אוסטרליה לדחות את הבקשה. הוא אמר כי אוסטרליה אינה נושא החקירה או חלק ממנה, ובעוד שהיא מסייעת לחקירה, הממשלה לא תעשה דבר הנוגד את האינטרס הלאומי של המדינה.

כשנשאל אם אוסטרליה תספק מזכרים דיפלומטיים לחקירה בארצות הברית, מוריסון לא סיפק תשובה ישירה ואמרה שהוא לא מודע לבקשות כאלה. "זה דבר מאוד יוצא דופן לעשות, ואוסטרליה לעולם לא תעשה דבר שיפגע באינטרס הלאומי שלנו", אמר.

החקירה של מולר החלה בחלקה בעקבות שר החוץ האוסטרלי לשעבר אלכסנדר דאונר. ב-2016, לכאורה, שמע דאונר, אז הדיפלומט הבכיר של אוסטרליה בבריטניה, מג'ורג' פפדופולוס, עוזר בקמפיין טראמפ, כי לרוסיה יש מידע מכפיש על הילרי קלינטון. פרטי השיחה, שפפאדופולוס מכחיש את עצם קיומה, הועברו לידי ה-FBI.

מוריסון אמר כי לא הייתה שום חקירה באוסטרליה בנוגע למפגש בין דאונר לפפדופולוס, והיא גם לא התבקשה לקיים אחת כזו. הוא אמר שלדאונר אין מה על מה לענות. "ההתנהלות של אוסטרליה כאן אינה מוטלת בספק," אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully