וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהומות בעיראק: 2 הרוגים ו-200 פצועים מירי על מפגינים נגד המצב הכלכלי

1.10.2019 / 23:42

ברחבי המדינה הסובלת מאבטלה וממחסור בשירותים בסיסיים הפגינו אלפי בני אדם. הרשויות כינו אותם "מסיתים להתפרעויות" וירו למוות במפגין אחד לפחות, אחרי שהמשתתפים ניסו לחדור לאזור מבני הממשל. "חבורה של מפלגות ומיליציות הורסות את עיראק", אמר אחד המפגינים

צילום: רויטרס

לפחות שני בני אדם נהרגו ועוד כ-200 נפצעו היום (שלישי) בעימותים בעיראק בין כוחות הביטחון לבין המפגינים שמחו על האבטלה, השחיתות והשירותים הציבוריים הגרועים. הרשויות לא פירטו היכן נהרג אותו אדם, ואמרו כי 40 אנשי כוחות הביטחון נפצעו בעימותים. הן האשימו "קבוצות של מסיתים להתפרעויות" באלימות ואמרו כי כוחות הביטחון פועלים להבטחת שלומם של המפגינים השלווים. גורם משטרתי אמר כי ההרוג הנוסף היה בהפגנות בעיר נסריה.

ההפגנה המרכזית התקיימה בבירה בגדאד, שם כ-3,000 מפגינים ניסו לחצות גשר המוביל ל"אזור הירוק" והמבוצר, שבו שוכנים מבני ממשל ושגרירויות זרות. המשטרה פתחה בירי באוויר, וכתבים של רויטרס ראו כמה פצועים עם דם על פניהם, כשאמבולנסים מיהרו לפנות את הפצועים. כוחות הביטחון, שחסמו כבישים, השתמשו ברימוני הלם ובתותחי מים כדי להדוף את ההמון. אחרי שהמפגינים סירבו להתפזר, הם פתחו באש.

האזרחים מאשימים את הפוליטיקאים והרשויות בשחיתות מושרשת, המונעת לטענתם את שיקום המדינה אחרי שנים של סכסוכים אתניים והמלחמה ההרסנית נגד ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש). "זאת לא ממשלה, אלא חבורה של מפלגות ומיליציות שהורסות את עיראק", אמר אחד המפגינים, שסירב להזדהות מחשש לביטחונו.

הפגנות בבגדאד בירת עיראק נגד האבטלה ושחיתות, 1 אוקטובר 2019. רויטרס
צעירים מפגינים באזור בגדאד, היום/רויטרס

הוא התייחס למיליציות השיעיות, המאוגדות תחת כוחות הגיוס העממי (אל-חשד א-שעבי), שלהן יש יצוג משמעותי בתוך הפוליטיקה המקומית והן מיוצגות בפרלמנט ובממשלה. הן נאשמות באחיזה בנתחים מהכלכלה העיראקית, אולם הן מכחישות זאת. חלקן נתמכות על ידי איראן השכנה.

ראש הממשלה עאדל עבד אל-מהדי, שעמד בראש ישיבת הקבינט ביום שלישי, הבטיח בהצהרתו מקומות עבודה לבוגרי לימודים. הוא הורה למשרדי הנפט וגופי ממשלה נוספים להתחיל לכלול מכסה של 50% לעובדים מקומיים בחוזים עתידיים עם חברות זרות.

עוד בוואלה!

סולימאני בריאיון נדיר: ניסו לחסל אותי ואת נסראללה בלבנון השנייה

לכתבה המלאה
הפגנות בבגדאד בירת עיראק נגד האבטלה ושחיתות, 1 אוקטובר 2019. רויטרס
מפגין נפצע בפניו במהלך ההפגנות בבגדאד, היום/רויטרס

עיראק חוותה הפגנות ענק בשנה שעברה שפרצו בדרום המדינה, ליבת המעוז השיעי במדינה. עימותים פרצו בין כוחות הביטחון לבין המפגינים שמחו נגד התשתיות הקורסות, ניתוקי החשמל התכופים והשחיתות הנרחבת.

הפגנות בבגדאד בירת עיראק נגד האבטלה ושחיתות, 1 אוקטובר 2019. רויטרס
ההפגנות בבגדאד, היום/רויטרס

המדינה העשירה בנפט סבלה מעשורים תחת שלטונו של סדאם חוסיין והסנקציות של האו"ם, מהפלישה האמריקנית בשנת 2003 וממלחמת האזרחים שנגרמה ממנה, וכן הקרבות נגד דאעש. כתוצאה מכך, יש מחסור בשירותים בסיסיים רבים כמו חשמל ומים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully