וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש ממשלת עיראק: ישראל אחראית לתקיפות נגד המיליציות השיעיות

1.10.2019 / 12:47

בגדאד האשימה את ישראל לראשונה באופן ישיר בהפצצות האוויריות נגד הכוחות המזוהים עם איראן. לפי ראש ממשלתה, חקירת התקיפות שהתרחשו בחודשים האחרונים ביססו את החשדות נגד ירושלים. בישראל מסרבים להגיב, אך נתניהו כבר רמז לכך

ללא קרדיט

ראש ממשלת עיראק עאדיל עבד אל-מהדי האשים אתמול (שני) ישראל כי היא עומדת מאחורי ההתקפות על עמדות המיליציות השיעיות המגובות בידי איראן . זאת הפעם הראשונה שבה בגדאד מאשימה את ישראל ישירות באחריות לתקיפות, שהתרחשו בחודשים האחרונים.

אל-מהדי השיעי אמר לרשת אל-ג'זירה כי "מחקירת התקיפות נגד כמה עמדות של כוחות הגיוס העממי עולה כי ישראל ביצעה אותן". כוחות הגיוס העממי (אל-חשד א-שעבי) האשימו את ישראל שוב ושוב בתקיפות של כלי טיס בלתי-מאוישים את בסיסים ומחסני נשק, כשלפחות בשתי תקיפות נהרגו לוחמים משורותיהם. לטענתם, ארצות הברית סיפקה תמיכה אווירית לישראל.

בישראל סירבו להגיב לדברים, אך ראש הממשלה בנימין נתניהו רמז בחודש שעבר על מעורבות ישראלית. ישראל טוענת כי ביצעה מאות תקיפות בסוריה השכנה, חלקן נגד יעדים איראניים, כדי למנוע מטהראן להתבסס צבאית באזור. הפנטגון מכחיש שכוחות אמריקניים היו מעורבים בהתקפות נגד המיליציות השיעיות, שקמו על מנת להילחם בארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) ב-2014.

לקריאה נוספת
התקיפה בעיראק: "ישראל חיסלה מפקד במערך הרקטות של המיליציות השיעיות"
בתוך כמה שעות: דיווחים על שתי תקיפות בעיראק נגד המליציות השיעיות

ראש ממשלת עיראק עאדיל עבד אל-מהדי ושר החוץ של ארצות הברית מייק פומפאו בפגישה בבגדאד, 9 בינואר 2019. רויטרס
ראש ממשלת עיראק ושר החוץ של ארה"ב פומפאו בפגישה בבגדאד, ינואר/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully