וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש השנה תש"ף: מאה אלף מטיילים ברחבי הארץ | התחזית המלאה

30.9.2019 / 16:13

מאה אלף מטיילים פוקדים את שמורות הטבע והגנים הלאומיים ברחבי הארץ. מזג האוויר נאה עד מעונן חלקית, ולא צפוי להשתנות בימים הקרובים. במשטרה נערכו מבעוד מועד בכוחות מתוגברים. היכן יש עומסי תנועה ומתי יוצא החג? כל הפרטים

צילום: טל נחשון רשות הכינרת, דבורת התבור, עריכה: עמית שמחה, טל רזניק

כמאה אלף ישראלים מנצלים היום (שני) את מזג האוויר הנאה כדי לטייל ברחבי הארץ, במהלך חופשת ראש השנה תש"ף. בין האתרים הבולטים היו הגנים הלאומיים מצדה וקיסריה, וכן הגנים הלאומיים ירקון, תל אפק וגן השלושה, עין גדי, הבניאס, חורשת טל ומעיין חרוד. בנוסף לכך, 3,500 לנים בילו את ערב ראש השנה בחניוני לילה. בין החניונים המובילים היו חורשת טל, אכזיב ומעיין חרוד.

כמו כן, מאות משפחות הגיעו למרכזי המבקרים במכוורות ברחבי הארץ לחגוג את פסטיבל הדבש שפתחה מועצת הדבש. במקביל, מחדר הבקרה של רשות הכנרת נמסר כי בחופי איגוד ערים כנרת נופשים יותר מ-16 אלף איש.

חוף גופרה בכנרת ב-30 בספטמבר 2019. טל נחשון, רשות הכינרת, אתר רשמי
חוף גופרה בכנרת, היום/אתר רשמי, טל נחשון, רשות הכינרת

החופים ערוכים עם צוותי הצלה, פיקוח, אכיפה והסברה, לקליטת הנופשים. כמו כן, לאורך ימי החג ברשות מחלקים שקיות אשפה לנופשים ומסבירים על חשיבות השמירה על ניקיון החופים. ברשות הכנרת ביקשו "לרחוץ רק בחופים מוכרזים עם שירותי הצלה, להשגיח השגחה פעילה על הילדים במים ובחוף, ולהימנע משימוש במזרוני ים ואבובים העלולים להיסחך למרכז האגם ולשתות הרבה מים".

תשליך לראש השנה תש"ף, אגם אקולוגי בפתח תקווה, 30 בספטמבר 2019. ראובן קסטרו
תשליך לראש השנה באגם האקולוגי בפתח תקווה/ראובן קסטרו
פעילות פסטיבל הדבש במכוורת דבורת התבור במושב שדמות דבורה ב-30 בספטמבר 2019. דבורת התבור, אתר רשמי
פעילות פסטיבל הדבש במכוורת דבורת התבור במושב שדמות דבורה/אתר רשמי, דבורת התבור

על פי השירות המטאורולוגי, מזג האוויר היום נאה עד מעונן חלקית והטמפרטורות רגילות לעונה. גם בלילה יהיה בהיר עד מעונן חלקית, ובימים הקרובים לא צפוי שינוי ניכר במזג האוויר. צאת החוג תחול מחר ב-19:02 בירושלים, ב-19:04 בתל אביב וב-19:03 בחיפה.

זמני כניסת ויציאת ראש השנה, ספטמבר 2019. עיבוד תמונה
זמני כניסת ויציאת ראש השנה, ספטמבר 2019/עיבוד תמונה

המשטרה הודיעה כי כבכל שנה, יפעלו שוטרי ומתנדבי תנועה באופן מוגבר לאורך כל תקופת החגים, ויעסקו הן בטיפול בעומסי התנועה והזרמת התנועה בצירים הראשיים, העירוניים והבינעירוניים, והן באכיפה ממוקדת כנגד נהיגה בשכרות, בריונות בכביש ועבירות תנועה מסכנות חיים.

עוד הדגישו במשטרה כי יש להימנע ככל שניתן מעצירה בשולי הדרך. במקרה חירום יש לעצור במפרצי בטיחות וחירום ובתחנות ריענון. בעת תקלה ברכב שאינה מאפשרת את המשך הנסיעה, יש להתקשר למוקד 100, ולהמתין מעבר למעקה הביטחון עד להגעת ניידת משטרה.

בהתאם להערכת המצב הביטחונית ולהנחיית הדרג המדיני, צה"ל הטיל סגר כללי על אזור יהודה ושומרון ועל המעברים ברצועת עזה במהלך חגי תשרי. הסגר החל בלילה שבין שבת לראשון, ופתיחת המעברים והסרת הסגר עתידה להתבצע ביום שלישי בחצות. לכל אורך תקופת החגים לא יוטל סגר על אזורי התעשייה בשטחי יהודה ושומרון. במהלך הסגר יותר מעבר במקרים הומניטריים, רפואיים וחריגים בלבד, וזאת בכפוף לאישור מתאם פעולות הממשלה בשטחים.

תשליך ראש השנה תש"ף באגם האקולוגי בפתח תקווה. 30 בספטמבר 2019. ראובן קסטרו
תשליך לראש השנה באגם האקולוגי בפתח תקווה/ראובן קסטרו
תשליך לראש השנה תש"ף, אגם אקולוגי בפתח תקווה, 30 בספטמבר 2019. ראובן קסטרו
תשליך לראש השנה באגם האקולוגי בפתח תקווה/ראובן קסטרו

מפת עומסי התנועה באזור הצפון

מפת עומסי התנועה באזור תל אביב

מפת עומסי התנועה באזור ירושלים

מפת עומסי התנועה באזור באר שבע

מפת עומסי התנועה באזור ירושלים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully