וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצתה בירושלים: גבר נכווה בשריפה בשועפאט; מצבו קשה

השריפה פרצה במחסן שהוסב לדירת מגורים בשכונת שועפאט, ובה נפגעו גם אשתו של הפצוע ושלושת ילדיהם. האב, שמצבו קשה, חילץ אותם מהדירה הבוערת ופונה לבית החולים. "הוא הציל את חייהם", תיאר מפקד המשמרת מכבאות והצלה. נסיבות ההצתה נמצאות בחקירה

נזקי השריפה בבית בשכונת שועפט בו אב נפצע קשה לאחר שחילץ את ילדיו מהאש וקיים חשד כי מדובר בהצתה, 30 בספטמבר 2019. דוברות כב"ה
"חילצו אלינו חמישה נפגעים". זירת השריפה בירושלים בבוקר שאחרי/דוברות כב"ה

גבר בשנות ה-30 לחייו נכווה בשריפה הלילה (שני) במבנה מאולתר שהוסב למגורים בשכונת שועפאט בירושלים. צוות מד"א העניק לו טיפול רפואי ופינה אותו כשמצבו קשה, עם 40% כוויות בדרגות ב'-ג' בפלג גופו העליון, לבית החולים הדסה עין כרם שבעיר.

מחקירת כבאות והצלה עולה כי מדובר בהצתה מאחר שנמצא חומר דליק במקום. בשריפה נפגעו גם אישה בת 30 ושלושה ילדים - בני חמש, שמונה ועשר - משאיפת עשן והם פונו לבית החולים במצב קל עד בינוני. הם נלכדו בדירה וככל הנראה חולצו על ידי האב הפצוע, שמצבו מוסיף להיות קשה בבית החולים.

נזקי השריפה בבית בשכונת שועפט בו אב נפצע קשה לאחר שחילץ את ילדיו מהאש וקיים חשד כי מדובר בהצתה, 30 בספטמבר 2019. דוברות כב"ה
מחקירה ראשונית עולה כי השריפה החלה בעקבות הצתה. המבנה בו התגוררה המשפחה היום/דוברות כב"ה

במהלך השריפה פעלו במבנה חמישה צוותי כיבוי והצלה מתחנות ירושלים, בסיוע מנוף כיבוי וחילוץ, שהשתלטו על הלהבות ומנעו את התפשטות האש לכלל הבניין ולבניינים סמוכים. "מחקירה שביצעתי עם צוות חוקרים מכבאות והצלה לישראל-ירושלים, הגענו למסקנה ראשונית, שהשריפה החלה בעקבות הצתה של המבנה בו גרה המשפחה", הודיע רב רשף אלי אדרי, מפקד משמרת בתחנת רימון של כבאות והצלה לישראל. בסיום פעולות החקירה, יועברו המסקנות לידי האגף המשפטי של כבאות והצלה לישראל מחוז ירושלים ולידי משטרת ישראל.

אדרי סיפר על הרגעים שהם הוזעקו לזירה: "דווח לנו על שריפה במבנה מגורים בשכונת שועפאט. הגענו תוך זמן קצר מאוד, עם כוח גדול של לוחמי אש, וביצענו סריקות במחסן שהיה בקומה הראשונה בבניין בן ארבע קומות, מחסן שהוסב לדירת מגורים".

הוא תיאר כיצד אב המשפחה חילץ מהבית את שלושת ילדיו. "עוד בדקות הראשונות של השריפה, עוד טרם הגעתנו, אב המשפחה חילץ מהבית את שלושת ילדיו בהם שני תאומים קטנים ואת אשתו, ובכך הציל את חייהם", הדגיש אדרי. "במהלך החילוץ נפצע האב באורח קשה והילדים והאישה נפצעו במצב קל עד בינוני".

נזקי השריפה בבית בשכונת שועפט בו אב נפצע קשה לאחר שחילץ את ילדיו מהאש וקיים חשד כי מדובר בהצתה, 30 בספטמבר 2019. דוברות כב"ה
"כשהגענו למקום ראינו עשן סמיך יוצא מחלונות הבית". דלת הכניסה לבית המשפחה בשועפט/דוברות כב"ה

פאראמדיק מד"א אלחי סופר וחובש מד"א עבדאללה מוחיסן סיפרו כי "כשהגענו למקום ראינו עשן סמיך יוצא מחלונות הבית, חילצו אלינו חמישה נפגעים, חלקם מכוויות ולאחר ששאפו עשן, גבר בשנות השלושים היה בהכרה וסבל מכוויות ושאיפת עשן, הענקנו לו טיפול רפואי מציל חיים שכלל הרדמה והנשמה ופינינו אותו בדחיפות כשמצבו קשה ויציב".

פאראמדיק נוסף, פאדי דקידק, שהגיע למקום הוסיף וסיפר כי "בכניסה לבית ראינו אשה כבת 30 ושלושה ילדים בגילאי בני 5, 8 ו-10 הם היו בהכרה מלאה, ולאחר ששאפו עשן, לאחר טיפול ראשוני בשטח פינינו אותם לבית חולים כשמצבם קל עד בינוני".

לפני כחודש וחצי, שמונה בני אדם נפגעו בשריפה שפרצה במבנה מגורים בן חמש קומות ברחוב מנחם בגין ברמת השרון. בין הפצועים היו גבר כבן 50 שנפגע באורח קשה עם כוויות בדרגה ג' בגפיים העליונות ובחזה - שפונה לבית החולים תל השומר, אשה כבת 70 שנפגעה באורח בינוני ונכוותה אף היא לאחר ששאפה עשן ופונתה לבית החולים מאיר וזוג הורים כבני 35 ובתם התינוקת בת השנה וחצי ששאפו עשן ופונו לבית החולים בילינסון במצב קל. שלושה נפגעים נוספים במצב קל לאחר ששאפו עשן, והם טופלו במקום.

(עדכון ראשון: 5:03)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully