וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכי הרבה בארה"ב, הכי מעט בתימן: מספר היהודים בעולם ערב ראש השנה תש"ף

27.9.2019 / 11:29

בשנה החולפת עלה ב-100 אלף מספר היהודים בעולם, המונה כיום 14.8 מיליון נפש. הקהילה היהודית הגדולה ביותר נמצאת בישראל, וכחצי מיליון יהודים מתגוררים בצרפת. גם באיראן, סוריה, איי הבהאמה ונמיביה יחגגו את השנה החדשה

יהודים בגונדר, אתיופיה. אפריל 2016. ליאור ספרנדאו, מערכת וואלה! NEWS
מרבית יהודי העולם מתגוררים מחוץ לישראל. יהודים הממתינים לעלייה באתיופיה/מערכת וואלה! NEWS, ליאור ספרנדאו

ערב שנת תש"ף, מספר היהודים בעולם עומד על כ-14.8 מיליון נפש, זאת בהשוואה ל-14.7 מיליון נפש בתשע"ט. יותר ממחצית מהאוכלוסייה היהודית מתגוררת מחוץ לישראל, מתוכה 5.7 מיליון בארצות הברית. בישראל חיים 6.7 מיליון יהודים - עלייה של כ-100 אלף מהשנה החולפת, ועוד יותר מ-400 אלף זכאי חוק השבות, אשר אינם רשומים כיהודים במרשם האוכלוסין.

"בשנה החולפת עלו לישראל בסיוע הסוכנות היהודית עשרות אלפי עולות ועולים", אמר יו"ר הסוכנות היהודית יצחק הרצוג. כמו כן, הוסיף כי "עוד עשרות אלפי צעירים יהודים ביקרו בארץ בתכניות חינוכיות כמו 'מסע'".

לדברי יו"ר הסוכנות היהודית, האתגר המרכזי שעומדי בפני יהודי העולם הוא האנטישמיות, "שהגיעה לשיאה בשנים החולפות". עוד הוסיף היו"ר הרצוג כי בארגון ימשיכו את "המאמצים לחיבור צעירים יהודים מרחבי העולם לישראל על רקע תנועות החרם והדה-לגיטימציה".

יהודים איראנים מתפללים בבית הכנסת ברחוב פלסטין בטהראן, 24 בדצמבר 2015. רויטרס
"האנטישמיות הגיעה לשיאה בשנים החולפות". תפילה בבית הכנסת בטהראן/רויטרס

מספר זכאי חוק השבות בעולם עומד על 23.6 מיליון איש, מתוכם 16.5 מיליון מחוץ למדינת ישראל - כך עולה מהאומדנים המעודכנים של פרופסור סרג'ו דלה-פרגולה מהאוניברסיטה העברית, המתפרסמים בשנתון היהודי האמריקני AJYB 2019. הנתונים כוללים את כל מי שמגדירים את עצמם כיהודים ואשר אינם מחזיקים בזהות דתית אחרת.

להוציא את ישראל וארצות הברית, הקהילות היהודיות הגדולות ביותר בעולם, בהן חיים מאות אלפי יהודים נמצאות בצרפת, קנדה, בריטניה, ארגנטינה ורוסיה. הקהילות היהודיות הקטנות ביותר שמונות פחות מ-500 נפש נמצאות באיי הבהאמה, אל סלבדור, בוליביה, סלובניה, קפריסין, ג'מייקה ומדינות נוספות.

ביבשת אפריקה נמצאות רבות מהקהילות הקטנות ביותר, בהן קונגו, בוטסואנה, קניה, מדגסקר, נמיביה, ניגריה, זימבבואה ומצרים. בנוסף כ-8,000 יהודים ממתינים לעלייה באתיופיה.

במדינות ערביות ומוסלמיות מתגוררים כ-26 אלף יהודים. מהם כ-15 אלף בטורקיה, 8,500 באיראן, 2,000 במרוקו ו-1,000 בתוניסיה. בנוסף, קהילות קטנות של עד 500 נפש נמצאות בתימן, סוריה, טורקמניסטן קירגיזסטן ואינדונזיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully