וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ועדה במשרד הבריאות: הרשעת שרה נתניהו אינה מפריעה לעבודתה כפסיכולוגית

25.9.2019 / 19:23

הוועדה שהתכנסה בחשאי לפני חודש קבעה כי הרשעת רעיית ראש הממשלה בניצול בתחבולה של טעות הזולת "אינה מקימה עבירת משמעת ואינה פוגעת בעבודתה כפסיכולוגית". ממשרד הבריאות נמסר כי הדיון בוועדה נערך בעקבות תלונה שהוגשה בעילום שם

צילום: ניב אהרונסון

ועדה של משרד הבריאות, שהשר העומד בראשו הוא בנימין נתניהו, התכנסה בחשאי לפני חודש וקבעה כי הרשעת אשתו שרה נתניהו בעבירה פלילית - ניצול בתחבולה של טעות הזולת - "אינה מקימה עבירת משמעת (ואינה) פוגעת בעבודתה כפסיכולוגית". הוועדה, שהרכבה נשמר בסוד, סגרה את תיקה של נתניהו, המועסקת בשירות הפסיכולוגי-חינוכי של עיריית ירושלים.

ממשרד הבריאות נמסר כי הדיון בוועדה נערך בעקבות תלונה שהוגשה בעילום שם. המשרד סירב למסור אם וכיצד טופל ניגוד העניינים הגלום בדיון בעניינה של אשת השר.

שרה נתניהו בהסרת הלוט מעל השלט "רמת טראמפ", רמת הגולן, 16 ביוני 2019. ראובן קסטרו
"הרשעתה אינה פוגעת בעבודתה כפסיכולוגית". נתניהו/ראובן קסטרו

לפי חוק הפסיכולוגים, ועדה המופעלת בידי שר הבריאות מוסמכת לדון בתלונות נגד פסיכולוגים שהורשעו בעבירות מסוגים שונים ושפגעו בכבוד המקצוע או שהתנהגותם מלמדת על היעדר האחריות הנחוצה במקצוע זה.

ועדת הפסיכולוגים במשרד הבריאות התכנסה בסוף אוגוסט. המשרד הסתיר את זימון הוועדה, זהות היו"ר והחברים, מהלך הדיון ותוצאתו.

עוד בוואלה!

החלה פגישת נתניהו וגנץ; הנשיא נערך להטלת המנדט להרכבת הממשלה עוד הערב

לכתבה המלאה
בית הדין האזורי לעבודה בירושלים, מאי 2015. נועם מושקוביץ
נתניהו תיאלץ להעיד בתביעתה של רבן. בית הדין האזורי לעבודה בירושלים/נועם מושקוביץ

נתניהו הורשעה לפי הודאתה, בהסדר טיעון. עלות התנהגותה העבריינית לאוצר המדינה היתה 175 אלף שקלים. היא נקנסה ב-10 אלפים שקלים ונדרשה להחזיר 45 אלף שקלים. פרקליטות המדינה שמרה לעצמה את הזכות להגיש נגדה תביעה אזרחית להשבת 120 אלף שקלים, אך הגשת התביעה מתמהמהת זה 100 ימים. השופט אביטל חן בחר שלא להטיל עליה עונש מאסר על תנאי, אף שמאסר כזה, בנוסף לקנס, נגזר על עושה דברה עזרא סיידוף, סמנכ"ל משרד ראש הממשלה, שלא עמד בלחציה. סיידוף, שלא נהנה כלל מפרי העבירות המשותפות, נענש יותר מיוזמת העבירות.

ב-7 באוקטובר תיאלץ שרה נתניהו להעיד בבית הדין האזורי לעבודה בירושלים, שם מתבררת תביעת עובדת המעון בבלפור לשעבר, שירה רבן, נגדה ונגד משרד ראש הממשלה וחברת כוח-האדם שהעסיקה אותה. רבן, המיוצגת בידי עו"ד נעמי לנדאו, תובעת פיצוי בסך 225 אלף שקלים. בתביעות קודמות, שהוגשו נגד משרד ראש הממשלה אך לא נגד שרה נתניהו אישית, זכו העובדים לשעבר מני נפתלי וגיא אליהו בפיצויים לאחר שהוכיחו כי שרה נתניהו התעמרה בהם.

חקירות שרה נתניהו ועזרא סיידוף , בימ"ש השלום ירושלים, 7 באוקטובר 2018. ראובן קסטרו
לא נהנה כלל מפרי העבירות המשותפות. סיידוף/ראובן קסטרו

מנכ"ל משרד ראש הממשלה לשעבר, יואב הורוביץ, שלח השבוע לבית-הדין באמצעות הפרקליטות תיקון לתצהיר שהגיש בחודש יוני. בתיקון מבקש הורוביץ להבהיר, פן "יובן שלא כהלכה", כי בניגוד למשתמע מאחד הסעיפים בתצהירו, לא קיבל כל תלונה מאב הבית אפי אזולאי, או מכל עובד אחר, על רבן או על עובדים אחרים. התיקון מחליש את הגנתה של נתניהו. הורוביץ הוסיף כי בעקבות מכתבם של חשב המשרד והיועצת המישפטית, שהתריעו מפני "חריגות המעלות חשש של ממש להפרת חוקי העבודה ולפגיעה בזכויות עובדים", כולל העסקת עובדים בשבת, הוא פעל "לטיפול בנושא והנחיתי להקפיד על שמירת חוקי העבודה".

בנוסף לשרה נתניהו תעיד בבית הדין לעבודה ידידתה של רבן, נילי קדוש, שההתכתבויות ביניהן תיעדו את מצוקתה של רבן לנוכח ההתעמרות בה. קדוש, שנועדה במקור להעיד מטעם ההגנה, התפטרה לאחרונה מעבודתה במעון ראש הממשלה ונחשבת עתה לעדה העשויה לחזק את טענותיה של רבן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully