וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפילה הכחושה שזעזעה את העולם מתה בגיל 70

טיקירי, שאולצה לצעוד בפסטיבל דתי בסרי לנקה, הלכה לעולמה לאחר שסבלה מרזון קיצוני. הטיפול בה עורר דיון נוקב, וארגונים למען זכויות בעלי חיים קראו לתיירים להימנע מטיולים או מופעים עם פילים. "הסבל שלה הסתיים, הנשמה שלה חופשית"

הפילה טיקירי. אתר רשמי
"לעולם אל תסתכלי אחורה אל העולם הזה". הפילה טיקירי/אתר רשמי

פילה מסרי לנקה, שרזונה הקיצוני עורר סערה בינלאומית, מתה בגיל 70 - כך אמרו בארגון למען זכויות בעלי חיים. הפילה, טיקירי, הייתה בין 60 פילים שאולצו לצעוד בפסטיבל פררה מדי שנה.

בחודש שעבר פרסמה הקרן להצלת הפילים (SEF) תמונות שלה, שהבליטו את היחס הלא הולם שקיבלה. שר התיירות של סרי לנקה אישר כי טיקירי תשוחרר מהצעדה המתקיימת בעיר קנדי. על פי דיווחים מקומיים, היא הוחזרה בסופו של דבר לשומר שלה - עד שמתה.

"הסבל של טיקירי הסתיים, הנשמה שלה עכשיו חופשית. לא יכול להיגרם לה שום נזק נוסף", כתבה מייסדת הארגון, לק צ'יילרט, בפוסט באינסטגרם. "נוחי על משכבך בשלום טיקירי היקרה. לעולם אל תסתכלי אחורה אל העולם הזה, שהיה כל כך אכזרי כלפייך וכלפי חברייך".

פיל חולף על פני תיירים בפארק הלאומי קאודולה בסרי לנקה. ה-6 לאוגוסט 2019. רויטרס
פיל חולף על פני תיירים בפארק הלאומי קאודולה בסרי לנקה, אוגוסט/רויטרס

עם זאת, דובר המקדש הבודהיסטי שמארגן את הפסטיבל אמר אז כי טיקירי סבלה ממחלת מעיים שמנעה ממנה לעלות במשקל. הוא טען כי המחלה הזו "לא השפיעה על כוחה ויכולותיה".

הארגון למען זכויות בעלי החיים PETA הסביר כי פילים רבים בסרי לנקה סובלים מיחס דומה או גרוע יותר "בשירות תעשיית התיירות הנצלנית והפוגעת". הארגון קורא לאכיפה תקיפה יותר של חוקים להגנת בעלי חיים ולתיירים הוא ממליץ להימנע ממקומות המציעים טיולים או הופעות עם פילים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully