וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכירת גורי פילים אפריקניים לגני חיות נאסרה כמעט לחלוטין

בתום ימים של דיונים, החליטו חברות האמנה לסחר בינלאומי במינים בסכנת הכחדה להקשיח את הכללים כדי למנוע לקיחת גורי פילים אפריקניים מהטבע. בין המסתייגות: זימבבואה וארה"ב.

גור פילים. AP
הפרדת הגורים מהוריהם גורמת לטראומה/AP

ארגון לשימור בעלי חיים הסכים אתמול על איסור כמעט מוחלט על לקיחת גורי פילים אפריקנים מהטבע ועל מכירתם לגני גני חיות בעולם. חברות האמנה לסחר בינלאומי במינים בסכנת הכחדה החליטו להקשיח את הכללים לאחר ימים של דיונים.

המהלך התקבל אחרי שהאיחוד האירופי החליט לגבות את האיסור בסופו של דבר, למרות החששות, והוא עבר ברוב של 87 קולות לעומת 29. ען זאת, זימבבואה, יצואנית גורי הפילים העיקרית, הצביעה נגד, כמו גם ארצות הברית.

זימבבואה ובוטסואנה, שבהן אוכלוסיות הפילים גדולות יותר בהשוואה למדינות אחרות באפריקה, הורשו לייצא פילים ליעדים "מתאימים ומקובלים". תחת התקנה הזו, המדינה תפסה וייצאה יותר ממאה גורי פילים לגני חיות גנים סיניים מאז 2012, לפי הארגון Humane Society International .

ההחלטה אתמול מחזקת משמעותית את ההגבלות על סחר בפילים, ואלו יוכלו עכשיו להילקח מהטבע רק ל"מתקני שבי" תחת נסיבות יוצאות דופן, רק אחרי אישור מוועדה של חברות האמנה.

פילה בגן חיות במקדוניה הצפונית, אוגוסט 2019. רויטרס
פיל בגן חיות במקדוניה הצפונית/רויטרס

האיחוד האירופי בתחילה הסתייג מההחלטה בשל החשש מהפגיעה במגוון הגנטי בפילים בגני חיות ברחבי העולם, אולם הוא התרצה אחרי שהוכנסו שינויים והובהר כי ניתן יהיה להעביר פילים שכבר נמצאים בגני חיות למקום אחר.

"זה לא אומר שאף פיל לא יילקח עוד מהטבע ויושם במתקן שבי מעבר לים", אמר וויל טרברס, נשיא קרן "לטבע נולד". "עם זאת, הפיקוח יתהדק עד כדי כך שמשלוחים המוניים של פילים לגני חיות במזרח הרחוק, לדוגמה, לא יוכלו לקרות עוד".

בארגון Humane Society International אמרו כי הם חוגגים את "הניצחון". אודרי דלסינק, מנהלת תחום אפריקה בארגון, אמרה כי "למרות הפשרה שהוכנסה על ידי האיחוד האירופי, אנחנו מרוצים מכך שההחלטה עברה". לדבריה, הפילים, שהם חיה חברותית במיוחד, סובלים מטראומה אחרי שמפרידים אותם מהעדר שלהם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully