וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנוף קרס במעלות, שני פועלים נפצעו באורח קשה

23.9.2019 / 8:59

הפועלים, שעסקו ככל הנראה בתליית שלטים, נלכדו בתוך סל המנוף שקרס מגובה של כ-15מטרים. הם חולצו ופונו למרכז הרפואי בנהריה כשהם במצב קשה, אך יציב. המשטרה פתחה בחקירת נסיבות התאונה

סל מנוף שקרס במעלות, 23 בספטמבר 2019. תיעוד מבצעי כבאות, אתר רשמי
סל המנוף שקרס, הבוקר/אתר רשמי, תיעוד מבצעי כבאות

שני פועלים בשנות ה-20 לחייהם נפלו הבוקר (שני) ממנוף בגובה של כ-15 מטרים, בעת שעסקו בתליית מודעות בחניון במעלות. הפועלים נלכדו בתוך סל המנוף שהתנתק מגוף המנוף וקרס, הם נפצעו באורח קשה ופונו למרכז הרפואי לגליל בנהריה. למקום הוזנקו ארבעה צוותי כבאות, שחילצו את הפועלים שנפצעו והמשטרה פתחה בחקירת נסיבות התאונה, בשיתוף חוקרי תאונות עבודה.

אמיר בוהדנה ושקד אנקונינה פרמדיקים של מד"א שהגיעו לזירה סיפרו: "כשהגענו ראינו את משאית המנוף עומדת עם זרועה פתוחה ובסמוך אליה את הפועלים בהכרה כשהם לוכדים בתוך סל המנוף שקרס ונפל מגובה של כ-15 מטרים. תוך כדי פעולות החילוץ, ביצענו בדיקות רפואיות והענקנו לפצועים טיפול רפואי. מיד כשהם חולצו העברנו אותם לניידות טיפול נמרץ ופינינו אותם במצב קשה ויציב לבית החולים".

סל מנוף שקרס במעלות, 23 בספטמבר 2019. תיעוד מבצעי כבאות, אתר רשמי
זירת התאונה במעלות, הבוקר/אתר רשמי, תיעוד מבצעי כבאות

עו"ד ישראל אסל, היועץ המשפטי של הפורום למניעת תאונות עבודה מסר כי "היום נפצעו קשה שני עובדים בתאונה קשה שבה נשמט סל להרמת אדם, המותקן על זרוע מנוף להעמסה עצמית". עו"ד אסף הוסיף כי "למרבה הצער תאונות מסוג זה אינן מחזה נדיר, אני קורא למנהל הבטיחות בעבודה במשרד העבודה לתקן את תקנות הבטיחות בעבודה העוסקות בבטיחות סלי הרמה ומנופים להעמסה עצמית ולהתאים אותן לשינויים וההתפתחות הטכנולוגית שעבר ענף זה". הוא הוסיף: "הגיעה העת לעשות גם רביזיה שלמה בנושא מתן רישיונות להפעלת מנופים להעמסה עצמית. בנוסף יש להגביר את הפיקוח בנושא תסקירי הבדיקה שנעשים לאביזרי הרמה וסלי אדם על מנת שתאונות מצערות שכאלו לא יקרו שוב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully