וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עלה ל-110 מספר האסירים ששובת רעב; ארדן תקף: "להכביד תנאי כליאתם"

22.9.2019 / 23:12

עשרות אסירים באגפים הביטחוניים הצטרפו לשביתה שנמשכת זה כשבועיים במחאה על התקנת החסמים לטלפונים הסלולריים בבתי הכלא. השר לביטחון פנים: "מי שרוצה לשבות רעב שישבות, יש להענישו ולשלול לו כל מה שניתן". בשירות בתי הסוהר הכריזו: "לא נכנע לדרישות"

צילום: יותם רונן, עריכה: טל רזניק
פעילות ביטחונית של שב"ס בבית הכלא קציעות, 25 במרץ 2019. שב"ס, אתר רשמי
"לא נכנע לדרישות". כלא רמון/אתר רשמי, שב"ס

שביתת הרעב של האסירים הביטחוניים בכלא רמון שבדרום ממשיכה גם היום (ראשון) ומספר האסירים השובתים עלה ל-110. השביתה שנמשכת זה כשבועיים, מתקיימת על רקע התקנת החסמים הסלולריים בבתי הכלא, עליה הושגה פשרה באפריל. שירות בתי הסוהר מסרו בתגובה לעלייה במספר האסירים ששובתים רעב כי "לא נכנע לדרישות".

השר לבטחון פנים ולנושאים אסטרטגיים, גלעד ארדן מתח היום ביקורת על שביתת האסירים ואמר כי "נושא כליאתם של המחבלים מעסיק את הציבור בישראל. המדיניות שלי היא הכבדת תנאי כליאתם של המחבלים עד למינימום שמאפשר החוק. לא ינוהל שום משא ומתן ולא יתקבלו שום הישגים לשביתת רעב. מי שרוצה לשבות רעב שיבות. יש להענישו ולשלול לו את כל מה שניתן".

השר לביטחון פנים גלעד ארדן בטקס חילופי מפקדים במחוז צפון, 9 ביולי 2019. שלומי גבאי
"יש כעס על כל פריווילגיה שמקבלים המחבלים". ארדן/שלומי גבאי

ארדן שאמר את הדברים בטקס הענקת מינויים ודרגות בשירות בתי הסוהר תקף גם את חברי הכנסת הערבים ובפרט את יו"ר הרשימה המשותפת ח"כ איימן עודה. "לצערי חברי הכנסת הערבים דואגים יותר לתנאים של המחבלים בבתי הכלא, מאשר למיגור רמת הפשיעה והאלימות שממנה סובלים אזרחי ישראל הערבים", טען השר.

לדבריו, "ההשקעה באכיפה בחברה הערבית בשנים האחרונות, היא חסרת תקדים. כל מי שמדבר היום משיקולים פוליטיים צריך לדעת שעד שלא יקרה גם שינוי פנימי בחברה הערבית, קשה מאד יהיה להשלים את המהפכה בביטחון של אזרחי ישראל הערבים. עד שאיימן עודה לא יגנה את מי שמחזיק נשק לא חוקי ויקרא למי שיודע עליו לדווח למשטרה, ועד שחברי הכנסת הערבים לא יקראו לנשים מוכות לעזוב את בעליהן ולמשפחת האשה לגבות אותה, יהיה קשה מאד לבצע את השינוי ההכרחי. יש כעס רב ובצדק, על כל תנאי שנתפס כפריווילגיה שמקבלים המחבלים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully