וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההתחשמלות בת"א: שלושה בעלי תפקידים בבניין זומנו לחקירה בחשד לרשלנות

בן ה-20 שהתחשמל בבריכת הנוי בבניין מגדלי זיו מאושפז במצב אנוש. "לא האמנו שהוא יצליח לעלות מהמיון לטיפול נמרץ", אמר אביו. חברו שקפץ לבריכה בניסיון להצילו מאושפז במצב בינוני. עד ראייה: "ביצענו החייאה, זה היה קשה אני לא מעכל". כבל חשמל חשוף במים גרם לטרגדיה

ללא קרדיט

אסון ההתחשמלות בבריכה בת"א - כל העדכונים

  • בן 20 נפגע אנוש בהתחשמלות בבריכה ברחבת בנייני זיו בעיר
  • שלושה נוספים שניסו להצילו נפגעו אף הם באורח קל-בינוני
  • בדיקה מעלה שהתקרית אירעה בשל כבל חשמל שהיה חשוף במים
  • אב הצעיר שנפגע אנוש: "לא האמנו שהוא יצליח לעלות מהמיון לטיפול נמרץ"
  • שלושה בעלי תפקידים בבריכה זומנו לחקירה בחשד לרשלנות

חקירת תאונת ההתחשמלות הלילה (שישי) בבריכת הנוי במגדלי זיו בתל אביב, בה נפגעו ארבע צעירים כבני 20, בהם אחד אנוש, נמשכת. לוואלה! NEWS נודע כי גורם האחראי על הבניין במגדלים ושני בעלי תפקידים נוספים בבניין במתחם זומנו לחקירה בחשד לרשלנות. בנוסף, יוזמנו בהמשך למתן עדות כמה עדי ראייה, בהם חבריו של הפצוע האנוש.

מחקירה ראשונית של השוטרים שהגיעו למקום עולה כי המקרה הקשה התרחש בבריכה ברחבת הבניין, לאחר שארבעת הצעירים בילו בפאב ברחוב ראול וולנברג בעיר. בשלב מסוים נכנס אחד מהם לבריכה, חרף השילוט האוסר כניסה לבריכות הנוי בבניינים, והתחשמל מכבל חשמל שהיה חשוף במים. לאחריו נפגעו באורח קל עד בינוני גם שלושת חבריו שניסו לחלץ אותו. הארבעה פונו לבית החולים איכילוב בעיר. המשטרה ממשיכה בבירור נסיבות האירוע, ובוחן של חברת החשמל נמצא במקום.

צעירים התחשמלו כשנכנסו לבריכת נוי עם מים רדודים ברח' ראול ולנברג בתל אביב, 20 בספטמבר 2019. ניב אהרונסון
שלושה בעלי תפקידים במגדלי זיו זומנו לחקירה בחשד לרשלנות. זירת האסון, הבוקר/ניב אהרונסון

אביו של הצעיר שנפגע אנוש סיפר בבית החולים לוואלה! NEWS כי המשפחה לא האמינה שבנה יצליח לשרוד את הלילה כשהוא בחיים בשל מצבו הרפואי. "בני מורדם ומונשם. אנחנו בעצמנו מנסים להבין את הפרטים. הוא היה בבילוי עם חברים בבר סמוך", תאר. לדבריו, "הוא קפץ פנימה ראשון, חבר שלו ניסה להוציא אותו ובעצמו התחשמל. היו שם שני אנשים שלא מהחבר'ה שהוציאו אותו. בעצם כולם נפגעו ומי שנפגע אנוש זה הוא. עשו לו החייאה. היה שם חובש. אמרו לנו שהוא במצב אנוש, לא יודעים מה יהיה. בהתחלה עוד לא האמנו שהוא יצליח לעלות לטיפול נמרץ מהמיון".

טל, שישב בבר הסמוך והיה מהראשונים שהעניקו טיפול רפואי והחייאה לצעירים שנפגעו, סיפר כי הוא נוהג לצאת לבר שנמצא במגדלי זיו וכי זו לא פעם ראשונה שראה אנשים נכנסים לבריכות הנוי במקום. "ישבתי עם כמה חברים באותו בר בתל אביב כמו כל יום רגיל. פתאום ראינו שכל הבר רץ הצידה חשבנו שזה אולי מכות. חבר שלי הלך לשם וראיתי שהוא נכנס פנימה שולף מישהו מהמים וצועק שהם התחשמלו. הגעתי והדבר הראשון שעשיתי היה להוציא את אחד האנשים מהמים".

עוד בוואלה!

ארבעה צעירים התחשמלו בבריכת נוי בתל אביב; אחד מהם במצב אנוש

לכתבה המלאה
צעירים התחשמלו כשנכנסו לבריכת נוי עם מים רדודים ברח' ראול ולנברג בתל אביב, 20 בספטמבר 2019. ניב אהרונסון
הצעיר מורדם ומונשם. זירת ההתחשמלות, הבוקר בתל אביב/ניב אהרונסון

טל המשיך לספר כי "התמקמנו עליהם אחד על אחד. עשינו לו החייאה ואחרי דקה פתח את העיניים אמר 'אני שומע אני רואה הכל טוב'. הוא רצה לקום ולא נתתי לו כי לא היה לו שיווי משקל. חבר שלי עבר לבחור השני וביצע עליו פעולות החייאה. תוך דקה שתיים הגיעו כוחות הצלה והמשיכו לנסות ולהחיות אותו עוד רבע שעה עד שפינו אותו לבית החולים. זה קצת קשה, אנחנו לא מעכלים את מה שראינו".

טל הגיע לבקר את הצעירים אותם הציל, ואמר כי מאחר והוא וחברו היו מעורבים בטיפול הרפואי שלהם, היה חשוב להם לבדוק את מצבם. "לא שמתי לב לכבלי לחשמל חשופים או דברים כאלה. התבוננתי נטו במה שאני צריך לעשות וזה היה להעניק את הטיפול הרפואי ומה שאני יודע לשני החבר'ה שנפצעו".

צעירים התחשמלו כשנכנסו לבריכת נוי עם מים רדודים ברח' ראול ולנברג בתל אביב, 20 בספטמבר 2019. ניב אהרונסון
התחשמלו מכבל חשוף בבריכה. זירת האסון בתל אביב, הבוקר/ניב אהרונסון

חובש מד"א, שמי מרציאנו והפראמדיק אלמוג חן שהגיעו למקום סיפרו כי "כשהגענו במקום הייתה המולה גדולה. ראינו שני צעירים כבני 20 שוכבים על שפת הבריכה כשאנשים מנסים לעזור להם, סיפרו לנו שמשו אותם מתוך הבריכה לאחר שהתחשמלו, התחלנו מיד בטיפול רפואי מציל חיים, צעיר כבן 20 היה מחוסר הכרה ללא נשימה וללא דופק, ביצענו בו פעולות החייאה שכללו מתן שוקים חשמליים, עיסויים, הנשמה וטיפול תרופתי ופינינו אותו תוך פעולות החייאה כשמצבו קריטי".

עוד אמרו החובשים כי "בהמשך חזר הדופק. צעיר נוסף כבן 18 ששכב במקום, היה בהכרה מלאה וסבל מכוויות בגפיים תחתונות, סיפרו לנו שנפגע כשניסה להוציא את חברו מהמים, התחשמל ונפל, פינינו אותו כשהוא בהכרה ומצבו בינוני ויציב".

(עדכון ראשון: 10:52)

צעירים התחשמלו כשנכנסו לבריכת נוי עם מים רדודים ברח' ראול ולנברג בתל אביב, 20 בספטמבר 2019. ניב אהרונסון
זירת ההתחשמלות, היום/ניב אהרונסון
שוטרים בזירת ההתחשמלות בה נפצעו ארבעה אנשים בתל אביב. 20 בספטמבר 2019. יששכר ויס תיעוד מבצעי מד"א, מד"א
שוטרים בזירת בה התחשמלו ונפגעו ארבעת הצעירים/מד"א, יששכר ויס תיעוד מבצעי מד"א

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully