וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרבות אוויר ולחימה בשטח האויב: תרגיל חיל האוויר בשת"פ עם בריטניה

20.9.2019 / 6:00

צה"ל הודיע על סיומו של Cobra Warrior בהשתתפות מטוסי קרב והובלה, לצד המטוסים של הצבא המלכותי וחילות זרים ממדינות נוספות. כחלק משיתוף הפעולה בוצעו עשרות מטסים ותורגלו התרחשויות אפשריות. ראש להק אוויר: "לקחים שניקח וניישם אותם בתורת הלחימה"

רביעיית מטוסים באוויר בתרגיל Cobra Warrior בבריטניה. 20 בסמפטבר 2019. דובר צה"ל
"הפעם הראשונה שמשתתפים בתרגיל בסדר גודל שכזה באנגליה". מטוסים קרב באוויר/דובר צה"ל

צה"ל מסר כי אתמול (חמישי), הגיע לסיומו תרגיל "Cobra Warrior" של חיל-האוויר בבריטניה. בתרגיל השתתפו מטוסי קרב של חיל-האוויר מסוג "בז", יחד עם מטוסי מערך התובלה של חיל-האוויר, ביניהם "ראם", "שמשון" ו-"קרנף".

לצד חיל-האוויר הישראלי, לקחו חלק בתרגיל חיל-האוויר המלכותי של בריטניה עם מטוסי ה-F35, וחילות אוויר זרים ממדינות נוספות, ביניהן, איטליה וגרמניה.

כחלק מהתרגיל בוצעו עשרות מטסים, אשר הכילו למעלה מ-50 מטוסי קרב בכל מטס. מערך הקרב של חיל-האוויר תרגל יחד עם שאר חילות האוויר המשתתפים תרחישי קרבות אוויר-אוויר ואוויר-קרקע, וכן לחימה בשטח אויב. כמו כן, מערך מטוסי התובלה תרגל כמה תרחישי תדלוק אווירי תחת אש. פריסה זו העניקה הזדמנות לביצוע טיסה טקטית מול איום מתקדם, בתוואי שטח חדש ולא מוכר.

מטוס קרב F-16 מסוג "בז" ממריא בתרגיל Cobra Warrior בבריטניה. 20 בסמפטבר 2019. דובר צה"ל
"הזדמנות מיוחדת לסגור מעגל". מטוס F-16 מסוג "בז" ממריא בבריטניה/דובר צה"ל

זוהי פריסת הקרב הראשונה של חיל-האוויר הישראלי בבריטניה, והתרגיל הראשון בשיתוף פעולה של חיל-האוויר הישראלי וחיל-האוויר הבריטי בסדר גודל זה. התרגיל נועד לשמירה על כשירות הכוחות וכוננותם ומהווה אבן דרך חשובה בחיזוק שיתוף הפעולה האסטרטגי והאינטרסים המשותפים הבין-לאומיים בין ישראל לבריטניה וללמידה המשותפת בין חילות האוויר השונים.

ראש להק אוויר, אמנון עין-דר, אמר כי " זו הפעם הראשונה שאנחנו משתתפים בתרגיל בסדר גודל שכזה באנגליה, תרגיל מאוד מיוחד וחשוב עבורנו- קודם כל בממד ההיסטורי, חיל-האוויר הישראלי למעשה קם מתוך חיל-האוויר הבריטי, כך שיש הזדמנות מיוחדת לסגור מעגל. התרגיל משמעותי גם בהיבט האימון שהוא מאפשר לנו".

הצעה שאסור לפספס

תתחדשו לחג עם סדרת tami4edge וקבלו סחלב חגיגי מתנה

לכתבה המלאה
טייס ואיש חיל האוויר הישראלי בתרגיל Cobra Warrior בבריטניה. 20 בסמפטבר 2019. דובר צה"ל
אנשי חיל האוויר הישראלי בתרגיל באנגליה/דובר צה"ל

"אנו משתתפים בתרגיל שטסים בו חיל-האוויר הבריטי, הגרמני והאיטלקי עם רמת ביצועים מאוד גבוהה, דבר הנותן לנו הזדמנות לשלוח את האנשים שלנו לאימון איכותי ביותר", אמר ראש להק אוויר. "למדנו כאן הרבה לקחים שניקח אותם הביתה וניישם אותם בתורת הלחימה שלנו. התרגיל הזה הוא חלק משנה מוצלחת של חיל-האוויר הישראלי עם חיל-האוויר הבריטי, שת"פ שהולך ומתהדק. בשנה האחרונה קיימנו שלושה תרגילים משמעותיים מאוד ביחד וכעת אנו משתתפים בתרגיל גדול, מקצועי ומתקדם שחיל-האוויר הבריטי מוביל".

מטוס קרב F-16 מסוג "בז" ממריא בתרגיל Cobra Warrior בבריטניה. 20 בסמפטבר 2019. דובר צה"ל
"בשנה האחרונה קיימנו שלושה תרגילים משמעותיים ביחד". מטוס F-16 בבריטניה/דובר צה"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully