וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניסה לרצוח מרגל ישראלי: אישום נגד תושב ניו ג'רזי שמסר מידע לחיזבאללה

אלכסיי סאאב מואשם שריגל עבור ארגון הטרור הפועל בלבנון, וכי סיקר ומסר להם יעדי תקיפה אפשריים במדינה כמו גבעת הקפיטול בוושינגטון והבורסה בניו יורק. על פי כתב האישום, הוא בחן וחיפש את נקודות התורפה במבנים כדי לדעת כיצד לגרום להרס גדול יותר

שוטרים בגבעת הקפיטול לאחר הירי בסטיב סקליס בוורג'יניה, 14 ביוני 2017. רויטרס
בין המקומות שבדק עבור חיזבאללה. גבעת הקפיטול בוושינגטון/רויטרס

כתב אישום הוגש הלילה (שישי) נגד תושב ניו ג'רזי, אלכסיי סאאב, שבארצות הברית בגין ריגול וגילו יעדי תקיפה אפשריים במדינה עבור חיזבאללה. מה-FBI נמסר כי סאאב החל להתאמן עם פעילי הארגון מעבר לים וסיקר עבורם כמה מיקומים בארצות הברית.

סאאב, בן 42 ממוריסטאון שבניו ג'רזי, מואשם במתן תמיכה מהותית לארגון טרור, קבלת אימונים מסוג צבאי מארגון טרור זר המיועד, רכש בלתי חוקי או התאזרחות כדי להקל על מעשה טרור בינלאומי, בין היתר עבירות. האישום בגין ההתאזרחות הבלתי חוקי נובע מנישואין מזויפים, הרשויות הפדרליות אמרו כי סאאב העיד את שהנישואין "לא נועדו להשיג הטבת הגירה".

פסל החירות בארצות הברית. 20 בספטמבר 2019. AP
"הדיווחים שלו לג'יהאד האיסלמי כללו נקודות רכות שאפשר לנצל". פסל החירות בארה"ב/AP

על פי כתב האישום, סאאב הצטרף לחיזבאללה בלבנון בשנת 1996, שם צפה ודיווח על תנועות הכוחות הישראלים. הוא אימן לטפל ולירות ב-AK-47, M16 וכלי נשק אחרים. בנוסף לכך, הרשומות הפדרליות הראו תרשימים של פצצות שבנה.

סאאב נכנס לארה"ב בשנת 2000 והגיש בקשה לאזרחות חמש שנים לאחר מכן. ב-2008 קיבל לידו את האזרחות. התובעים הפדרליים אמרו כי הוא המשיך לקבל הכשרה בלבנון וסקר "עשרות" מיקומים בעיר ניו יורק, כולל הבורסה בניו יורק, בניין ארה"ב, פסל החירות, מרכז רוקפלר ושדות תעופה מקומיים, מנהרות וגשרים.

בכתב האישום נכתב כי "בפרט סאאב התמקד בחולשות המבניות של מיקומים שהוא בחן כדי לקבוע כיצד מתקפה עתידית עלולה לגרום להרס הגדול ביותר. הדיווחים שלו לארגון הג'יהאד האיסלאמי כללו את החומרים המשמשים לבניית יעד מסוים, כמה קרוב בסמיכות אפשר להגיע למטרה, וחולשות אתרים או 'נקודות רכות' שהם יכולים לנצל אם יתקוף יעד בעתיד".

עוד בוואלה!

דרעי ניצח בקרב המנדטים - אך עלול להפסיד במלחמה על הממשלה

לכתבה המלאה
מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה, 9 בספטמבר 2019. צילום מסך
ריגל ומסר יעדי תקיפה אפשריים עבור חיזבאללה. מנהיג האחרון חסן נסראללה/צילום מסך

סאאב ערך גם פעולות דומות בוושינגטון ובבוסטון, בין שאר הערים. יעדים אלה כללו את המרכז הפרודנציאלי בבוסטון, גבעת הקפיטול ואת אנדרטת לינקולן בוושינגטון. התלונה מתארת גם את ניסיונותיו של סאאב לרצוח מרגל ישראלי בלבנון בשנת 2003 וב-2005. הוא אף התקרב לרכב של הגבר וניסה לירות במושב הנהג, אך האקדח לא ירה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully