וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר החוץ לשעבר של ארה"ב טילרסון: "נתניהו עבד על טראמפ בכמה מקרים"

שר החוץ הראשון בממשל טראמפ אמר כי רה"מ הטעה את הנשיא ביחס לסכסוך עם הפלסטינים. "כשאתה מתמודד עם ביבי, תמיד טוב לנהוג במידה בריאה של ספק", אמר. "מטריד שבעלת ברית קרובה וחשובה עשתה את זה לנו". משרד רה"מ מסר מתגובה: "השר טילרסון, ישראל היא הבחור הטוב"

צילום: רויטרס, עריכה: עמית שמחה

שר החוץ לשעבר של ארצות הברית רקס טילרסון אמר כי ראש הממשלה בנימין נתניהו "עבד" על הנשיא דונלד טראמפ בכמה מקרים ביחס לסכסוך עם הפלסטינים. טילרסון, שפוטר על ידי טראמפ במרץ אשתקד ומאז הפך למבקר בולט שלו, אמר בריאיון באוניברסיטת הארוורד כי נתניהו הוא פוליטיקאי ודיפלומט "בעל כישורים יוצאי דופן, אך גם די אופורטוניסט".

לדברי טילרסון, שהיה מנכ"ל תאגיד האנרגיה "אקסון מובייל" לפני ששימש שר החוץ הראשון בממשל, "כשאתה מתמודד עם ביבי, תמיד טוב לנהוג במידה בריאה של ספק במהלך השיחות עמו". הוא ציין כי נתניהו היה משתמש ב"מידע שגוי" כדי ללחוץ על ארצות הברית במקרים שבהם היה סבור שזה הכרחי.

"הם עשו זאת עם הנשיא בכמה מקרים, כדי לשכנע אותו ש'אנחנו הטובים, הם הרעים'", אמר בנוגע לשיחות על הפלסטינים. "אחר כך חשפנו זאת בפני הנשיא, והוא הבין ש'עבדו עליך'. זה מטריד אותי שבעלת ברית קרובה וכה חשובה לנו עשתה את זה לנו".

בישראל לא הגיבו באופן רשמי, אלא רק דרך הטוויטר. "טילרסון, ישראל היא הבחור הטוב", נכתב בחשבון הטוויטר של משרד ראש הממשלה בשפה האנגלית, בתגובה לציטוט מהריאיון.

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר החוץ של ארה"ב רקס טילרסון במחלקת המדינה, וושינגטון, 15 בפברואר 2017. אבי אוחיון, לע"מ, לשכת העיתונות הממשלתית
נתניהו וטילרסון בוושינגטון, פברואר 2017/לשכת העיתונות הממשלתית, אבי אוחיון, לע"מ

טילרסון אמר עוד כי הוא תומך בפתרון שתי המדינות, שאינו צפוי להופיע בתכנית השלום שגיבש ג'ארד קושנר, יועצו וחתנו של טראמפ, שדחק את טילרסון לשוליים בעת שהיה בתפקיד.

לאחר שפוטר במרץ 2018, נקט טראמפ שורת צעדים פרו-ישראליים, כמו העברת השגרירות האמריקנית לירושלים והכרה ברמת הגולן כשטח ישראלי. נתניהו הדגיש את הקשר הקרוב שלו עם טראמפ בשתי מערכות הבחירות השנה, והנשיא אף שוחח עמו ביום שבת שעבר על האפשרות לחתום על ברית הגנה. עם זאת, בימים האחרונים נשמע טראמפ ניטרלי יותר, כשאמר "היחסים שלנו הם עם ישראל", ביחס לתוצאות הבחירות.

טילרסון מיעט להתבטא מאז פיטוריו והחלפתו בידי מייק פומפאו, אולם טראמפ כינה אותו "טיפש כמו סלע" אחרי שהוא ביקר את יכולותיו כנשיא.

(עדכון ראשון: 19:53)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully