וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרב שהתבטא בגזענות הוזמן לכנס אקדמי על "מעמדו של הלא-היהודי"

הרב שמואל אליהו, שקרא בין השאר לא להשכיר דירות לערבים, קיבל הזמנה להשתתף במושב בנושא המשפט העברי, המשותף לאוניברסיטת תל אביב, בר אילן והעברית - שמטרתו היא "לפתח דיון בין-תחומי רחב". עם זאת, לטענת מארגני הכנס, הוא ביטל לבסוף את השתתפותו משיקולי לו"ז

הרב שמואל אליהו בבחירות לרבנות הראשית. יולי 2013. נועם מושקוביץ
"החליט על דעת עצמו בלבד לבטל את הגעתו". הרב שמואל אליהו/נועם מושקוביץ

הפקולטות למשפטים באוניברסיטת תל אביב, אוניברסיטת בר אילן והאוניברסיטה העברית הזמינו את רב העיר צפת שמואל אליהו, שהתבטא פעמים רבות נגד ערבים, להשתתף במושב שייערך תחת הכותרת "מעמדו של הלא-היהודי". המושב אמור היה להתקיים בכנס אקדמי שייערך בסוף החודש בנושא "המשפט העברי: מקהילה למדינה", אולם על פי מארגני האירוע, הרב אליהו ביטל את השתתפותו משיקולי לו"ז. מהאוניברסיטאות נמסר בתגובה כי אינם מצנזרים משתתפים וכי הם מעודדים פלורליזם.

כנס צובה, שעוסק במשפט עברי, ייערך זו השנה העשירית על ידי שלוש הפקולטות. על פי המתואר באתר המכון העברי באוניברסיטה העברית, מטרת הכנס היא "לזמן יחדיו חוקרים במשפט כללי עם חוקרי משפט עברי, ללימוד משותף כדי לפתח דיון בין-תחומי רחב. לשם כך נקבעה מתכונת מיוחדת של מושבים המורכבים מהרצאות מבוא משפטיות כלליות, לימוד ודיון בקבוצות מצומצמות של מקורות משפט עברי, והרצאות מסכמות של חוקרי משפט עברי".

כנס "המשפט העברי: מקהילה למדינה" באוניברסיטאות, בהשתתפות הרב שמואל אליהו, 19 בספטמבר 2019. צילום מסך
לבד מהרב אליהו, שאר המשתתפים הם אנשי משפט ואקדמאים. תוכניית הכנס/צילום מסך

הכנס יימשך שלושה ימים ויכלול השנה, בין היתר, מושבים העוסקים בעליית הלאומיות היהודית, גבולות נישואים וגירושים והלכות מדינה. הרב אליהו, שפרסם פסק הלכה לפיו אסור ליהודים להשכיר או למכור דירות לערבים והזהיר מלימודי סטודנטים ערבים במכללת צפת, היה אמור להשתתף במושב האחרון, אשר על פי תוכניית הכנס, אמור לעסוק ב"איסור על מכירת בית לגוי: מקרה בוחן" וכן ב"אתגר השוויון למיעוט במדינת הלאום".

למעט אליהו, כל המשתתפים בכנס הם אנשי משפט ואקדמאיים. ביניהם, צפויים לשאת דברים פרופסור ידידה שטרן מהפקולטה למשפטים באוניברסיטת בר אילן, פרופסור אביעד הכהן מהמרכז האקדמי שערי משפט ופרופסור חנינה בן מנחם מהאוניברסיטה העברית.

עוד בוואלה!

הפרחים לביבי: המצלמות של נתניהו עוררו את המצביעים הערבים ברגע האמת

לכתבה המלאה
אוניברסיטת תל אביב. ShutterStock
"איננו נותנים יד לצנזור תכנים", אוניברסיטת תל אביב/ShutterStock

מהאוניברסיטה העברית נמסר בתגובה כי "האקדמיה מעודדת פלורליזם של דעות. היא מאפשרת להציג קשת של דעות ולנהל עליהן דיון, כל עוד השיח מתקיים בצורה מכבדת ותרבותית. כל התייחסות אחרת מהווה סתימת פיות וביטול דעות אחרות. בסופו של דבר, הרב אליהו החליט על דעת עצמו בלבד לבטל את הגעתו".

מאוניברסיטת תל אביב נמסר כי "אוניברסיטת תל אביב שותפה לכנס זה על המשפט העברי הנערך מדי שנה בשיתוף עם האוניברסיטאות העברית ובר אילן. מטבע הדברים, כינוסים מהווים במה להשמעת דעות שונות ומגוונות. איננו נותנים יד לצנזור תכנים או להדרת משתתפים. בכל מקרה, הבנו שהרב ביטל את הופעתו בכינוס".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully