וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקראת השימוע: נתניהו פנה לאורי קורב, התובע במשפט אולמרט

18.9.2019 / 7:14

עורך הדין שכיהן כתובע מטעם הפרקליטות בימי משפטו של ראש הממשלה לשעבר, אמר את הדברים בחדשות 12, עת שישב בפאנל בחירות. הפנייה נעשתה לאחרונה, אולם בשלב זה הבהיר קורב כי הוא אינו מייצג את נתניהו

נתניהו: בקרוב ניכנס למו"מ כדי להקים ממשלה ציונית חזקה/סטילס: ראובן קסטרו, עריכה: ליר שפיגלר

ראש הממשלה בנימין נתניהו פנה לעו"ד אורי קורב, שהיה התובע מטעם הפרקליטות במשפט אולמרט, שייצג אותו משפטית בשימוע - כך פורסם לראשונה בחדשות 12. קורב אמר את הדברים במהלך שידור בפאנל בחירות, אך סירב במהלכו לנדב פרטים נוספים. קורב אישר את הדברים וטען כי הפנייה נעשתה לאחרונה, אולם לפי שעה - הוא אינו מייצג את ראש הממשלה.

קורב היה בכיר בפרקליטות מחוז ירושלים, והתפרסם בעיקר כתובע במשפטו של ראש הממשלה לשעבר אולמרט, ובמשפטם של רוצחי הילד מוחמד אבו חדיר. הוא התייחס הבוקר בשידור לכך שהיתה לו בעבר גם נגיעה מסוימת לתיקי רה"מ, ואמר: "אני מכיר באופן חלקי את תיק 1000, אבל ראיתי את הדברים בתחילת דרכם. הוא עזב את הפרקליטות במאי 2018 והצטרף למשרד טולצ'ינסקי, שטרן, מרציאנו. קורב, נחקר בחשד להטרדה מינית - אולם ביולי 2017 החליט מנדלבליט לסגור את התיק מבלי שהוגש כתב אישום פלילי או משמעתי.

רה"מ, בנימין נתניהו במהלך נאומו בגני התערוכה, תל אביב 18 בספטמבר 2019. ראובן קסטרו
פנה אל הפרקליט. ראש הממשלה נתניהו, אתמול/ראובן קסטרו

על פי החלטת היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, נתניהו יתייצב לשימוע ב-2 באוקטובר, שישפיע על ההכרעה אם להגיש כתבי אישום נגדו. זאת, במקביל לקיום המגעים הקואליציוניים שצפויים להימשך לאורך החודש הקרוב

היועמ"ש קיבל את בקשתו של נתניהו לדחות את השימוע לתאריך זה, ואף מסר על כך הודעה לפרקליטו, עו"ד עמית חדד. הפרקליט נימק את הבקשה בשמו של נתניהו, בשל הצורך העולה לדבריו מהיקף חומר החקירה ומהזמן הנדרש על מנת להתכונן לשימוע.

לפני כשבוע אישר מנדלבליט לנתניהו לקבל הלוואה ממקורבו ספנסר פרטרידג' למימון הגנתו המשפטית. נתניהו פנה תחילה למבקר המדינה מתניהו אנגלמן כדי שיאשר לו לקבל את ההלוואה. המבקר אישר זאת בתנאי שההלוואה תהיה בתנאי השוק, ובתנאי שהיועמ"ש יאשר כי לנתניהו אין ניגודי עניינים פוטנציאליים מול פרטרידג'. מי שבדק זאת מטעם היועמ"ש הייתה המשנה שלו, דינה זילבר. הבדיקה של זילבר העלתה כי לפרטרידג' אין זיקות משמעותיות לישראל, ובהתאם לכך אושרה ההלוואה.

עוד בוואלה!

היועמ"ש אישר לנתניהו לקבל הלוואה ממקורבו למימון הגנתו המשפטית

לכתבה המלאה
אורי קורב, פרקליטו של מייסד טלגראס עמוס סילבר, 18 באוגוסט 2019. ראובן קסטרו
סירב לפרט אם נענה. עו"ד אורי קורב/ראובן קסטרו

חלק מההלוואה אמור לכסות סכומים שקיבל נתניהו ללא היתר מבן דודו, נתן מיליקובסקי, ושוועדת ההיתרים קבעה כי עליו להשיב. לאחר שוועדת ההיתרים סירבה לאשר לנתניהו לקבל כספים מפרטרידג' וממיליקובסקי, החל נתניהו בהליכים לקבל הלוואה מפרטרידג'. המבקר הקודם, יוסף שפירא, אמר לנתניהו כי יוכל לקבל את ההלוואה, ככל שייערך הסדר ניגוד עניינים שימנע מראש הממשלה לעסוק בעניינים הקשורים למלווה, ובתנאי שההלוואה תהיה "בתנאי השוק". כלומר, שמדובר בהלוואה אמיתית, כנגד ביטחונות, ושנקבעו תנאים מפורשים להחזרה - ולא בהסוואה למתן הכספים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully