וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היועמ"ש אישר לנתניהו לקבל הלוואה ממקורבו למימון הגנתו המשפטית

13.9.2019 / 13:22

לאחר שמבקר המדינה אישר את ההלוואה שביקש ראש הממשלה לקבל מאיש העסקים ספסנסר פרטרידג', מנדלבליט קבע כי לנתניהו אין ניגודי עניינים פוטנציאליים מולו, ואישר את קבלת ההלוואה

סטילס: ראובן קסטרו, וידאו: ארכיון וואלה!NEWS, עריכה: ליר שפיגלר

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט אישר היום (שישי) לראש הממשלה בנימין נתניהו לקבל הלוואה ממקורבו ספנסר פרטרידג' למימון הגנתו המשפטית. נתניהו פנה תחילה למבקר המדינה מתניהו אנגלמן כדי שיאשר לו לקבל את ההלוואה. המבקר אישר זאת בתנאי שההלוואה תהיה בתנאי השוק, ובתנאי שהיועמ"ש יאשר כי לנתניהו אין ניגודי עניינים פוטנציאליים מול פרטרידג'. מי שבדק זאת מטעם היועמ"ש הייתה המשנה שלו, דינה זילבר. הבדיקה של זילבר העלתה כי לפרטרידג' אין זיקות משמעותיות לישראל, ובהתאם לכך אושרה ההלוואה.

ראש הממשלה בנימין נתניהו בכנס פעילי ליכוד בחדרה, 11 בספטמבר 2019. שלומי גבאי
נתניהו/שלומי גבאי

חלק מההלוואה אמור לכסות סכומים שקיבל נתניהו ללא היתר מבן דודו, נתן מיליקובסקי, ושוועדת ההיתרים קבעה כי עליו להשיב. לאחר שוועדת ההיתרים סירבה לאשר לנתניהו לקבל כספים מפרטרידג' וממיליקובסקי, החל נתניהו בהליכים לקבל הלוואה מפרטרידג'. המבקר הקודם, יוסף שפירא, אמר לנתניהו כי יוכל לקבל את ההלוואה, ככל שייערך הסדר ניגוד עניינים שימנע מראש הממשלה לעסוק בעניינים הקשורים למלווה, ובתנאי שההלוואה תהיה "בתנאי השוק". כלומר, שמדובר בהלוואה אמיתית, כנגד ביטחונות, ושנקבעו תנאים מפורשים להחזרה - ולא בהסוואה למתן הכספים.

בחודש מרץ, חשף נתניהו בתגובה שהגיש לבג"ץ, כי החל בתהליכים לקבלת ההלוואה מפרטרידג'. בימים האחרונים שלחו פרקליטי נתניהו את הסכם ההלוואה המפורט למבקר, שבחן אותו ואישר כי אכן מדובר הלוואה בתנאי השוק. לאחר מכן פנה נתניהו ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט כדי לערוך את הסדר ניגוד העניינים מול פרטרידג'.

עוד בוואלה!

המבקר אישר לנתניהו ללוות כסף למימון הגנתו המשפטית מחברו

לכתבה המלאה
איש העסקים ספנסר פרטרידג'. GettyImages
הבדיקה של זילבר העלתה כי לאיש העסקים אין זיקות משמעותיות לישראל. פרטרידג'/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully