וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מהפכה חדשה": האאוטסיידרים היממו בסיבוב הראשון בתוניסיה

16.9.2019 / 13:35

מול ראש הממשלה המכהן, ראשי ממשלה ונשיא בעבר ושר הגנה, הצליחו שני מועמדים חסרי ניסיון להפעיל לסיבוב השני בחודש הבא. אחד מהם הוא פרופסור למשפטים, השני הוא איל תקשורת הכלוא בשבועות האחרונים. "הענשתם את מי שניסה לגנוב את הקולות"

צילום: רויטרס, עריכה: אביעד בללי

שני אאוטסיידרים פוליטיים בדרך לטלטל את הממסד הפוליטי בתוניסיה, אחרי שהם הכריז על ניצחונם בסיבוב הראשון בבחירות. התוצאות הסופיות טרם פורסמו, אך הפרופסור למשפטים קייס סעיד ואיל התקשורת העצור נביל אל-קרווי ציטטו את המדגמים שפורסמו אתמול, והם אמרו כי הם התקדמו לסיבוב השני, שייערך בחודש הבא.

הצלחתם מול נציגי הממסד הפוליטי מגיעה על רקע המיאוס הציבורי מהממשלות הקודמות, שהתקשו לשפר את תנאי החיים במדינה הצפון אפריקנית או למגר את השחיתות. אחוז ההצבעה הנמוך - 45% בהשוואה ל-63% ב-2014 - מדגיש את התסכול הגובר מהכלכלה המדשדשת, מהאבטלה הגבוהה, מהשירותים הציבוריים הגרועים ומהשחיתות המושרשת ברשויות.

סעיד תיאר את התוצאות, שהראו כי הוא קיבל את מירב הקולות, כ"מהפכה חדשה", בהתייחסותו להתקוממות ב-2011 שהפילה את הרודן זין אל-עאבדין בן עלי והציתה את אירוע "האביב הערבי". תוניסיה היא היחידה מבין מדינות ערב שהצליחה להקים ממשל דמוקרטי, שנותר יציב חרף מתקפות טרור ומשבר כלכלי.

בין 26 המועמדים שהתחרו על ירושת הנשיא הקודם, באג'י קאיד א-סבסי, שמותו בגיל 92 בחודש יולי הוביל להקדמת הבחירות, היו ראש הממשלה יוסף שאהד, שני ראשי ממשלות קודמים, שר ההגנה ונשיא לשעבר, כמו גם מועמד מפלגת א-נהדה האסלאמיסטית המודרנית. "קיבלנו את המסר ששלח העם התוניסאי", אמר ראש הממשלה אתמול, כשהודה בהפסדו.

בלי מועמד מוביל: הדמוקרטיה הצעירה של תוניסיה בוחרת נשיא חדש
"הדמוקרטיה לא אומרת כלום עבורנו": עוני וייאוש במולדת האביב הערבי
לקריאה נוספת על הבחירות בתוניסיה

קייס סעיד, המועמד המוביל לנשיאות תוניסיה, אחרי פרסום המדגמים, 15 בספטמבר 2019. רויטרס
מכריז על מהפכה חדשה. סעיד אחרי פרסום התוצאות אתמול/רויטרס

א-נהדה, שבטרם נפילת המשטר הקודם הייתה מחוץ לחוק ונחשבה לגורם האנטי-ממסדי המרכזי במדינה, הייתה בעלת השפעה גדולה בממשלות האחרונות, שנקלעו בין הרצון הציבורי להגדיל את ההוצאות הציבוריות לבין הצורך לצמצם את החוב.

קרווי, בהודעה שהקריאה אשתו אחרי פרסום המדגמים, אמר כי היה זה מסר לאליטה הפוליטית שלדבריו השתמשה במערכת המשפט כדי להשתיק אותו. הוא נעצר לפני כמה שבועות בחשד לעבירות מס והלבנת הון, שהועלו על ידי ארגון שקיפות לפני שלוש שנים.

"הענשתם את מי שניסה לגנוב את הקולות דרך הכנסתי לכלא ללא משפט, ואת אלו שמנעו ממני לדבר אל העם במהלך הקמפיין", אמר.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
אשתו של נביל אל-קרווי מקריאה את ההודעה שלו אחרי פרסום המדגמים, תוניסיה, 15 בספטמבר 2019. AP
"מסר לאליטה הפוליטית". אשתו של נביל אל-קרווי מקריאה את הודעתו, אתמול/AP
  • עוד באותו נושא:
  • תוניסיה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully