וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: מתחו את המשטרה בטלפון - וגרמו למותו של חף מפשע

קייסי וינר, בן 19 מאוהיו, נשלח ל-15 חודשי מאסר אחרי שיחד עם חברו התקשר למשטרה וניפקו כתובת שבה לכאורה הוחזקו בני ערובה בשל ריב עם שחקן ברשת. אב לשניים נורה למוות בשוגג, והשניים נשלחו למאסר. חברו קיבל 20 שנות מאסר

עריכה: אביב אירגז

נער ממדינת אוהיו שבארצות הברית נשלח ל-15 חודשי מאסר בשל מעורבותו במתיחה שהובילה למותו של אדם. קייסי וינר, בן 19, תכנן עם טיילר בריס, חברו למשחק וידאו ברשת, את השיחה למשטרה, שבה טען האחרון כי הוא מחזיק את בני משפחתו כבני ערובה. עם זאת, כשהמשטרה הגיעה לכתובת שהוא סיפק, הם ירו באב לשניים, אנדרו פיץ'.

השניים הודו שהם קיימו את השיחה הזו, שיצאה בדצמבר 2017, בעקבות ריב עם שחקן אחר, שיין גסקיל, בזמן ששיחקו במשחק "קול אוף דיוטי". בריס נידון מוקדם יותר השנה ל-20 שנות מאסר.
בנוסף לעונש המאסר שלו, ייאסר על וינר לשחק שנתיים במשחקי רשת. הוא אמר כי הוא "מצטער להחריד" ממה שקרה, וכי הוא מעולם לא התכוון שאדם חף מפשע ימות. הוא אמר כי הוא חושב על כך כל יום.

"אנחנו גוזרים עונשים לא רק על כוונות של אנשים, אלא גם על מה שקורה", אמר התובע המחוזי אריק מלגרן.

קייסי וינר, גיימר מאוהיו שנאשם במתיחה שהובילה למותו של אדם, בבית משפט בקנזס, 3 באפריל 2019. AP
"חושב על כך כל יום". וינר בבית המשפט, באפריל/AP

שיחת המתיחה, המכונה "סווטינג", נועדה לגרום לפשיטה של כוחות SWAT. בריס נתן למשטרה כתובת בקנזס, שהאמין שהיא שייכת לגסקיל, אך הייתה זו הכתובת של פינץ' בן ה-28, שלא היה מעורב בעימות ברשת. המשטרה אמרה אז כי השוטר שירה לעברו עשה זאת אחרי שראה אותו מזיז את ידיו לכיוון הזרוע שלו. השוטר שירה לא הועמד לדין, משום שלא נמצאו די ראיות שהראו כי הוא לא פעל בצורה סבירה בהתחשב בסיטואציה.

התובע סטיבן מקאליסטר גינה את המתיחות "הפזיזות, המסוכנות, וכפי שהוכיח המקרה הזה, בעלות פוטנציאל טראגי", וקרא לקהילת הגיימירים לחדול מכך.

עוד בוואלה!

אוסטרליה: רוכב אופניים נמלט מציפור תוקפנית - ונהרג

לכתבה המלאה
טיילר בריס, בן 25, בשימוע בלוס אנג'לס, קליפורניה, 3 בינואר 2018. רויטרס
הרשויות קוראות לחדול מהמתיחה. טיילר בריס בבית המשפט, ינואר 2018/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully