וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"שם את איבר מינו בידי סטודנטית": שופט העליון קבנאו שוב מסתבך

חבר ללימודים לשעבר של השופט השמרני סיפר על מקרים נוספים שבהם התנהג בצורה לא הולמת בנעוריו, אחרי שכבר צלח שימוע סוער בשנה שעברה. טראמפ ממשיך להגין עליו וקורא למשרד המשפטים להגן עליו

צילום: רויטרס, עריכה: ליר שפיגלר

שופט בית המשפט העליון של ארצות הברית ברט קבנאו מתמודד עם טענות חדשות לעבירות מין, אך הוא זוכה להגנתו של הנשיא דונלד טראמפ. טראמפ תקף את כלי התקשורת ואת הדמוקרטים בעקבות זאת, ואמר כי על קבנאו לתבוע דיבה או שעל משרד המשפטים "לחלץ" אותו.

הטענות האחרונות נגד השופט, שעבר שימוע מתוח בשנה שעברה מול עדויות של נשים שסיפרו על אלימות מינית, פורסמו בניו יורק טיימס. לפי אחד מחבריו ללימודים לשעבר, הוא התפשט מול סטודנטית במסיבה והיה מעורב במעשים בלתי-הולמים אחרים שם.

מקס סטייר, חברו ללימודים לשעבר באוניברסיטת ייל שכיום עומד בראש ארגון אזרחי בוושינגטון, אמר כי הוא ראה את קבנאו "עם מכנסיו למטה במסיבה, כשחבריו דחו את איבר המין שלו לידיה של סטודנטית אחרית".

הדמוקרטים קראו לחקור את קבנאו, אחר משני שופטים שמרנים שמינה טראמפ לבית המשפט העליון במהלך כהונתו, ואחרים אף דורשים לפתוח בהליכי הדחה נגדו.

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ ושופט בית המשפט העליון ברט קבנאו בטקס השבעתו בבית הלבן 9 באוקטובר 2018. רויטרס, רויטרס
טראמפ משביע את קבנאו בבית הלבן, בשנה שעברה/רויטרס, רויטרס

הסנאטורית איימי קלובושר, חברת ועדת המשפט שהייתה מעורבת בחילופי דברים סוערים עם השופט במהלך השימוע שלו, תיארה את ההליך כ"רמאות". לדבריה, "אני מתנגדת אליו בהתבסס על העמדות שלו ביחס לסמכות הנשיאותית, שתמשיך לרדוף את המדינה שלנו, וגם בהתבסס על התנהגותו, כולל הטענות שעליהן אנחנו שוב שומעים היום", אמרה לרשת ABC.

מנגד, הסנאטור הרפובליקני טד קרוז הגן על קבנאו. לדבריו, הטענות החדשות הן תוצאה של "אובססיה של השמאל הקיצוני המנסה להכפיש את השופט קבנאו דרך חזרה 30 שנה אחרונה למקורות אנונימיים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully