וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הסית לגזענות נגד ערבים": מאסר למפעיל דף הפייסבוק "כנופיית אל יהוד"

ביהמ"ש גזר שנה וחצי מאסר על שלומי אברהם בן ה-42 שהפעיל את העמוד החל מ-2014 לאחר רצח שלושת הנערים בגוש עציון. הוא הורשע ב-39 פרסומים מסיתים. "הנאשם פרסם קריאות לאלימות או דברי שבח, אהדה או עידוד למעשי אלימות", נכתב בהכרעת הדין של אברהם, שהביע חרטה על מעשיו

עמוד הפייסבוק "כנופיית אל יהוד". פייסבוק, צילום מסך
מתוך עמוד הפייסבוק "כנופיית אל יהוד"/צילום מסך, פייסבוק

שנה וחצי מאסר בפועל נגזרו אתמול (ראשון) על שלומי אברהם, מפעיל דף הפייסבוק "כנופיית אל יהוד", שהורשע בהסתה לאלימות ולגזענות כלפי ערבים. אברהם, בן 42 ואב לשלוש בנות, הורשע ב-39 פרסומים מסיתים. מלבד המאסר בפועל, הוטלו עליו גם שמונה חודשי מאסר על תנאי.

אברהם פתח את העמוד "כנופיית אל יהוד" ביוני 2014, לאחר חטיפת ורצח שלושת הנערים - גיל-עד מיכאל שער, יעקב נפתלי פרנקל ואיל יפרח - והחל להעלות בו פוסטים מסיתים. בתחילת יולי, לאחר מציאת גופתו של הילד מוחמד אבו חדיר, סגרה פייסבוק את העמוד שפתח אברהם, אך הוא לא התייאש ופתח עמוד נוסף באותו השם.

"בהזדמנויות שונות ורבות, באמצעות שני העמודים הנ"ל, פרסם הנאשם דברים מתוך מטרה להסית לגזענות", נכתב בהכרעת הדין. "עוד פרסם הנאשם קריאות למעשי אלימות או דברי שבח, אהדה או עידוד למעשי אלימות, תמיכה בהם או הזדהות עמם אשר על פי תוכנם של הפרסומים והנסיבות בהן פורסמו, יש אפשרות ממשית שיביאו לעשיית מעשה אלימות".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
העמוד נסגר לראשונה לאחר מציאת גופתו של מוחמד אבו חדיר. שלושת הנערים ואבו חדיר/מערכת וואלה!, צילום מסך

למשל, ב-2 ביולי, בעקבות ידיעות על חטיפת נער ערבי במזרח ירושלים, ולאחר שנמצאה גופתו של אבו חדיר, העלה אברהם פוסט בו כתב: "התחילו. אנחנו נמשיך ונסיים את המערכה. ובינתיים 3:1 - היום יהיה 9:3 לעם היהודי. כנופיית אל יהוד בדרכים". הפוסט זכה ל-430 לייקים. ולתגובות כמו "תבורכו מפי עליון על עבודת הצדק שאתם עושים!!!!!".

אברהם גם פרסם כמה פוסטים ובהם שמועות לפיהן אבו חדיר נרצח כביכול "על רקע כבוד המשפחה" ובשל נטייה מינית. כך כתב ב-3 ביולי: "הממשלה יודעת כבר מההתחלה שזה רצח על כבוד המשפחה. והם לא מפרסמים את זה. אז מה זה אומר לנו לוחמי כנופיית אל יהוד??? הערבי רק יצא מהארון וכבר חזר אליו ...". לאחר יומיים פרסם פוסט נוסף ובו תמונות בהן נראים כלי רכב ולידם אנשים. לצד התמונות כתב: "בתמונות: לכאורה, יהודים צדיקים, זורקים אבנים, לעבר מכוניות פלסטינים, בצומת הכפר ענאתא שבמזרח ירושלים".

"ביטא חרטה על התנהלותו והבנה באשר לחומרתה"

השופטת שרה חביב, מבית משפט השלום בבאר שבע, ציינה כי "מדובר בביטויים שנמצאים הרחק מגבולות מעגל הביטויים המוגנים על ידי חופש הביטוי ועומדים בלב הרציונלים שביסוד עבירות ההסתה". היא הוסיפה כי לאברהם 13 הרשעות קודמות. רובן של ההרשעות התיישנו, אך היו בהן גם שתי הרשעות מהשנים האחרונות באיומים ובאלימות. מנגד, נכתב כי אברהם "ביטא חרטה על התנהלותו והבנה באשר לחומרתה. לדבריו אינו מפעיל אתרים בעלי תוכן גזעני או פוגעני מכל סוג מאז ועד היום, אלא רק אתרים ודפים העוסקים בחדשות וסרטונים מצחיקים".

השופטת חביב ציינה כי בקביעת העונש התייחסה לתדירות הפרסומים - 39 פוסטים מסיתים בתוך שבוע בלבד - לתוכנם, לתפוצה לה זכו, וגם לרקע שהוביל לפרסומם ולעונשים שהוטלו בעבר בעבירות דומות. בשקלול כל אלה החליטה לגזור על אברהם, כאמור, עונש של שנה וחצי מאסר בפועל ו-8 חודשי מאסר על תנאי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully