וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסכים להארכת עבודות השירות: ראש מועצת תמר לשעבר לא יישלח למאסר

15.9.2019 / 15:44

דב ליטבינוף, שעמד בראש המועצה האזורית שדרומית לים המלח, הורשע בדצמבר האחרון במסגרת "פרשת ישראל ביתנו" במסגרת הסדר טיעון. לאחר שהסכים להכפיל את עבודות השירות שלו, הפרקליטות ויתרה על עונש המאסר שדרשה. "הסכמתו לעונש מבטאת את הכרתו בחומרת מעשיו"

צילום: רויטרס, עריכה: תומר לוי

ראש המועצה האזורית תמר לשעבר, דב ליטבינוף, הסכים היום (ראשון) להחמרת העונש שהוטל עליו בדצמבר האחרון, משלושה חודשי עבודות שירות - לשישה חודשים. בהתאם לכך, הגישה המחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה בקשה לוויתור על הדרישה שהוגשה במקור לעונש מאסר בפועל.

ליטבינוף הורשע בדצמבר 2018 בגין הפרת אמונים במסגרת "פרשת ישראל ביתנו", בעודו מכהן כראש המועצה האזורית תמר, השוכנת דרומית לים המלח. זאת, בין היתר משום שאישר תשלום מכספי המועצה בראשה עמד, לגורם שיכול היה להשפיע על העברת תקציבים למועצה, תוך שמשער שכספים אלו יגיעו גם לעובדי ציבור נוספים.

הסדר הטיעון המקורי לא כלל הסכמה לגבי עונשו של ליטבינוף, ולאחר כמה חודשים הטיל עליו בית משפט השלום בתל אביב שלושה חודשי עבודות שירות, קנס ודרישה למאסר על תנאי. במסגרת ההרשעה, אף נקבע כי יורחק מתפקידו, כמו גם שלא ישתתף בבחירות הבאות למועצה.

ראש המועצה האזורית מגילות דב ליטבינוף מובא להארכת מעצר בבית המשפט בראשון לציון. ניב אהרונסון
"הסכמתו מבטאת את הכרתו בחומרת מעשיו". ליטבינוף/ניב אהרונסון

"הפרקליטות רואה חשיבות רבה בהסכמתו של ליטבינוף לערעור על העונש הקל שגזר עליו בית משפט השלום ולהסכמתו להכפלת העונש", אמרו במחלקה הכלכלית. "הסכמה זו מבטאת את הכרתו בחומרת מעשיו, בקביעותיו הנורמטיביות של בית משפט השלום ואת קבלתו את הקביעה שדבק בו קלון שגרם לסיום שירותו הציבורי כראש המועצה האזורית תמר. לאור האמור הסכימה הפרקליטות לוותר על עתירתה כי ערכאת הערעור תטיל על ליטבינוף מאסר מאחורי סורג ובריח".

עוד בוואלה!

היועמ"ש הסיר את התנגדותו: הממשלה אישרה להסדיר מאחז בבקעת הירדן

לכתבה המלאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully