וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תקיפת מתקני הנפט בסעודיה: תפוקת הנפט בממלכה פחתה בחצי

15.9.2019 / 5:00

לפי חברת הנפט שבבעלותה האתרים שהותקפו אמש בערב הסעודית על ידי המורדים החות'ים, הצמצום בממלכה נאמד ב-5.7 מיליון חביות - 5% מאספקת הנפט העולמית. בארה"ב מאשימים את איראן במהלך: "תקיפה חסרת תקדים על מאגרי האנרגיה של העולם"

צילום: רויטרס

תפוקת הנפט בערב הסעודית פחתה בחצי בעקבות מתקפת המל"טים של המורדים החותים בשני מתקנים מרכזיים לייצור נפט במדינה - כך אמרה הלילה (ראשון) "ארמקו", חברת הנפט שבבעלותה מתקני הנפט שהותקפו אמש במזרח המדינה. כתוצאה מהנזק שנגרם מההמתקפות, צמצום הנפט בממלכה נאמד ב-5.7 מיליון חביות וכתוצאה מכך אספקת הנפט העולמית תרד ב-5%. משמעות הדבר עשויה להיות עלייה במחירי הנפט.

שר החוץ של ארצות הברית, מייק פומפאו, האשים את איראן בביצוע התקיפה וכינה את האירוע "תקיפה חסרת תקדים על מאגרי האנרגיה של העולם". עוד הוסיף פומפאו כי אין עדויות לכך שהחותים בתימן, שקיבלו אחריות על האירוע, אכן עמדו מאחורי המתקפה שהייתה בעומק ערב הסעודית, במרחק של מאות קילומטרים מתימן.

מוחמד בן סלמאן, יורש העצר של ערב הסעודית, אמר כי הממלכה מוכנה ומסוגלת להגיב לתקיפות, אחרי שיחה שקיים עם נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ.

שריפה במתקני נפט בסעודיה, 14 בספטמבר 2019. רויטרס
שריפה משתוללת בסעודיה, אמש/רויטרס

בעקבות התקיפות פרצו שריפות במתקנים באבאיק וחוראייס, אך בהמשך הושגה עליהן שליטה. באבאיק נמצא המפעל הגדול בעולם לייצור נפט ובחוראייס נמצאים שדות הנפט השניים בגודלם. רשת הטלוויזיה "אחבריה", המנוהלת על ידי המדינה, דיווחה כי לא היו נפגעים, אך לא נמסרה הודעה רשמית מריאד. עד ראייה דיווח לסוכנות הידיעות רויטרס כי לפחות 15 אמבולנסים נראו באזור לצד נוכחות גבוהה של כוחות הביטחון באזור אבקאיק.

באבקאיק עובדים עובדים רבים ממדינות המערב המועסקים על ידי חברת "ארמאקו". אולם, השגרירות האמריקנית בריאד הודיעה כי היא לא יודעת על פצועים אמריקניים בעקבות התקופה. "המתקפות האלה נגד תשתית קריטית המסכנות אזרחים, בלתי מקובלות, ובמוקדם או במאוחר תביא לאובדן חיים של חפשים מפשע", מסר השגריר ג'ון אביזאיד בטוויטר.

אנדרו מוריסון, שר במשרד לענייני חוץ בבריטניה, קרא למורדים החותים להפסיק לאיים על אזורים אזרחיים ותשתית מסחרית סעודית. חברותיה של ערב הסעודית ל ארגון המדינות המייצאות נפט OPEC, איחוד האמירויות וכווית, הביעו תמיכה בכל צעד שיינקט על ידי ערב הסעודית כדי לשמור על ביטחונה. נציג האו"ם מרטין גריפית'ס הצהיר כי ההסלמה בפעילות הצבא החותי "מדאיגה ביותר" והפציר בכל הצדדים לשמור על איפוק.

שריפה במתקני נפט בסעודיה, 14 בספטמבר 2019. רויטרס
השריפה במתקני הנפט בעקבות המתקפה, אתמול/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully