וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תימן: כמאה הרוגים בתקיפות הקואליציה הסעודית שפגעו בכלא של החות'ים

2.9.2019 / 17:50

המורדים השיעים אמרו כי המתחם שהותקף בדרום-מערב המדינה כלל אסירים שהיו אמורים להשתחרר בעסקת לחילופי שבויים, אך הקואליציה הערבית טוענת: תקפנו אתר מל"טים וטילים. "הפיצוצים הרעידו את העיר"

צילום: רויטרס, עריכה: אביעד בללי

עשרות בני אדם נהרגו בתקיפה אווירית של הקואליציה הסעודית בדרום-מערב תימן שפגעה במתחם כליאה של המורדים החות'ים.

פרנץ ראוכנסטיין, ראש המשלחת של הוועד הבינלאומי של הצלב האדום לתימן, אמר אחרי ביקורו במתחם ובבתי החולים כי "זו הערכה בטוחה לומר שיותר ממאה בני אדם נהרגו". לדבריו, הצלב האדום התימני עדיין מנסה להגיע לכל הגופות וכ-50 פצועים אחרי פונו לבית חולים. לפי משרד הבריאות של החות'ים השיעים, הנמכים בידי איראן, לפחות 60 גופות הוצאו מהמקום, שלפי הרשויות החזיק ב-170 אסירים.

לטענת הקואליציה הערבית, שמסייעת לממשלת תימן המוכרת על ידי הקהילה הבינלאומית, היא תקפה אתר מל"טים וטילים של המורדים במחוז דמאר. הקואליציה, שנתונה תחת ביקורת של ארגוני זכויות אדם על פגיעה באזרחים במלחמה שנמשכת מאז תחילת 2015, אמרה כי היא נוקטת צעדים להגנה על אזרחים וכי התקיפה הייתה בהתאם לחוק הבינלאומי.

פינוי גופות ממתקן כליאה שהופצץ במחוז דמאר, תימן, 1 בספטמבר 2019. רויטרס
פינוי גופות מהריסות בית הכלא, אתמול/רויטרס

החות'ים, שכבשו את הבירה צנעא ב-2014, עדיין שולטים ברוב מרכזי האוכלוסייה במדינה הערבית הענייה. הם הגבירו לאחרונה את מתקפות המל"טים והטילים נגד ערב הסעודית, שפועלת לצמצום ההשפעה האיראנית בגבולה הדרומי. החות'ים מכחישים שהם בובה של איראן וטוענים כי הם נאבקים בממשל המושחת של הנשיא עבד רבו מנסור האדי.

"הפשע של התוקפנים נגד האסירים הוא הוכחה נוספת לכך שהם מוכנים לפגוע בכל התימנים, אפילו באלו הנאמנים להם", אמר מנהיג החות'ים, עבד אל-מלכ אל חות'י, שצוטט על ידי הערוץ אל-מוסירה של הארגון. ראש ועדת האסירים של החות'ים אמר כי רבים מאלו שהוחזקו במתחם הכליאה היו אמורים להשתחרר במסגרת חילופי שבויי מלחמה.

האו"ם מנסה להקל על המתיחות בתימן ולהיערך למשא מתן פוליטי לסיום המלחמה, שבה נהרגו עשרות אלפי בני אדם. "אני מקווה שהקואליציה תפתח בחקירת התקרית הזו, צריך לעשות דין וחשבון", אמר השליח המיוחד לתימן, מרטין גריפית'. תושבים סיפרו לרויטרס כי היו שש תקיפות אוויריות.

"הפיצוצים היו חזקים והרעידו את העיר", אמר אחד מהם. "לאחר מכן, היה אפשר לשמוע את סירנות האמבולנסים עד עלות השחר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully