וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החשד לבגידה, האיומים והדקירה: פרטים חדשים מתיק הרצח בכפר יאסיף

12.9.2019 / 12:50

ראמה יחיה, עבריין מוכר מהגליל המערבי, נאשם ברצח חוסין מחאמיד בן ה-26 מהכפר ערב אל-עראמשה שבצפון. הרקע למעשה הוא סכסוך בין משפחות, שהחל בשל חשד לבגידה מצד נערה מאורסת. הנאשם דקר למוות את מחאמיד, הסתתר באום אל-פחם ואז הסגיר עצמו למשטרה

אתר רשמי

בבית המשפט המחוזי בחיפה הוגש אתמול (שלישי) כתב אישום חמור נגד ראמה יחיה, תושב הכפר שייח דנון בגליל המערבי, בגין הרצח של חוסין מחאמיד בן ה-29 מהכפר ערב אל-עראמשה שעל גבול לבנון.

אירועי כתב האישום סובבים סביב יום שני ה-12 באוגוסט, לפני כחודש. אותו יום, בסביבות השעה 21:30, מתקבל במוקד 101 של מד"א דיווח על צעיר שנדקר בקטטה בכפר יאסיף. חובשים ופראמדיקים שהגיעו למקום, מצאו צעיר בן 29 מחוסר הכרה, והבהילו אותו למרכז הרפואי לגליל בנהריה. שם, לאחר מאמצי החייאה שנמשכו שעה ארוכה, נאלצו הרופאים לקבוע את מותו.

עם הגשת כתב האישום, הוסר צו איסור הפרסום מהפרשה. לאחר הרצח, נמלט הנאשם יחיה והסתתר באום אל-פחם. המשטרה פתחה במצוד אחריו ועשרה ימים לאחר מכן הסגיר עצמו למשטרה. יחיה, עבריין ותיק כבן 40, הואשם בדקירת מחאמיד בסכין גדולה פעם אחר פעם, עד שהתמוטט. החקירה הוטלה על היחידה המרכזית של מחוז חוף.

חוסין מחאמיד, הנרצח בצומת כפר יאסיף. אתר רשמי
הנרצח, מחאמיד חוסין/אתר רשמי

מחקירת הימ"ר עולה כי הרקע לרצח הנו סכסוך בין משפחות. מוחמד מחאמיד בן 24, אחיו הצעיר של הנרצח, היה מאורס לנערה בת 15 מכפרם ערב אל-עראמשה, אשר למדה בתיכון בכפר שיח דנון. במהלך האירוסים, שהסתיימו בחודש אפריל, חשדו בני משפחת מחאמיד שהנערה מקיימת קשר עם נער בן 16, הלומד איתה באותו התיכון. לטענת בני משפחתו של בן ה-16, הנרצח מחאמיד איים עליו.

הסכסוך הסלים בערב הרצח. על פי כתב האישום, בסביבות השעה 18:30 היה אירוע מקדים בכפר אבו סנאן, במפגש בין הנרצח מחאמיד, שהיה במכוניתו, לבן ה-16, שישב במכונית בה נהג בן דודו. אביו של הנער נסע במכוניתו מאחור, תוך שהוא מתקשר לאביו של מחאמיד, ואז למשטרה. בשיחתו לשוטרים דיווח כי מחאמיד חסם את דרכה של המכונית בה היה בנו.

עוד בוואלה!

דיווח: ארה"ב חושדת שישראל התקינה מכשירי האזנה בסמוך לבית הלבן

לכתבה המלאה
זירת קטטה בה נדקר למוות צעיר בכביש 70 ליד כפר יאסיף, 12 באוגוסט 2019. אתר רשמי
זירת הקטטה בה נדקר מחאמיד, כפר יאסיף/אתר רשמי

עם זאת, המשטרה מעולם לא דיווחה שקיבלה את המידע הזה ועד היום לא ידוע מה עשתה איתו. משפחת הנער פנתה במקביל לנאשם ברצח, יחיה, שבאמצעות קרובי משפחתו פנה למשפחת המנוח במסר מאיים שאם יגיעו לכפר אבו סנאן - יירצחו. זכורה, אגב, נוכחות של אנשי יס"מ באבו סנאן בהמשך אותו לילה ולמחרת, אבל הדבר אירע אחרי הרצח, שלא נמנע.

באותו ערב בסביבות השעה 21:20, שבו יחיה ובן ה-16 מבילוי בראש הנקרא, ובדרכם לכיוון כפר יאסיף, הבחינו במכונית שנעצרה בצומת כברי, ובה נהג מחאמיד ואיתו שניים מחבריו. אז התריסו בנרצח יחיה והנער שיסע בעקבותם על כביש 70 לתחנת הדלק שבכניסת לקיבוץ בית העמק. עם זאת כשהגיעו לשם, מחאמיד לא עצר, אולי כדי להימנע מעימות. הוא המשיך דרומה כשיחיה והנער במכונית דולקים אחריהם.

עקב עומסי תנועה בתוואי הכביש התנועה הזדחלה, כשבשלב מסוים, בכניסה לכפר יאסיף, עצר יחיה והנער מאחורי מכוניתו של מחאמיד. השניים יצאו מהרכב, כשבן ה-16 אוחז מיכל גז מדמיע ויחיה אוחז סכין גדולה. אז רצו לכיוון רכבו של מחאמיד בכוונה לדקור ולהרוג אותו, כך על פי התביעה.

תחנת משטרת חדרה,ארכיון. שלומי גבאי
משטרת ישראל:"פענוח הרצח מצטרף לשורה של פענוחים במגזר ובכלל כאשר מתחילת השנה הנוכחית"./שלומי גבאי

מכתב האישום עולה כי הנער פתח את הדלת אחורית וריסס פנימה את הגז המדמיע. כשיצא מחאמיד מהרכב, דקר אותו יחיה תשע פעמים בפלג גופו העליון. מחאמיד התמוטט והנער ויחיה הסתלקו ברכב. לטענת התביעה, זמן קצר לאחר מכן ביצע יחיה שיחת טלפון לחברתו, בה ביקש ממנה לספק לו אליבי לכך שהיו ביחד בעת הרצח. עם זאת, לאירוע היו עדים ומצלמות באזור צילמו את המתרחש.

ראמה יחיה אינו פנים חדשות לרשויות החוק. בעברו 12 הרשעות וארבע בריחות. עו"ד תומר נוה ועו"ד אנס דיראוי, המייצגים אותו, לומדים כעת את תיק החקירה ובמקביל להגשת כתב האישום, מבקש תובע פרקליטות מחוז חיפה, עו"ד ענאן גאנם, את הארכת מעצרו של יחיה עד תום ההליכים המשפטיים כנגדו. דיון לגופה של הבקשה עוד ייתקיים ובמקביל, ובדיון בפני השופט ניצן סילמן הוארך מעצרו עד החלטה אחרת. נשיא בית המשפט המחוזי חיפה, השופט ד"ר רון שפירא, הורה כי הרכב של שלושה שופטים ידון בתיק.

56 מקרי רצח מדווחים, ורק 28 פוענחו

עם הגשת כתב האישום נמסר ממחוז חוף של המשטרה כי "משטרת ישראל ממשיכה את מאבקה הנחוש באלימות ובפשיעה החמורה, כאשר פענוח הרצח מצטרף לשורה של פענוחים במגזר ובכלל כאשר מתחילת השנה הנוכחית. פוענחו עד עתה על ידי המשטרה 28 מקרי רצח במגזר הערבי". אולם, המשפטן ומומחה לאכיפה ושיטור, עו"ד רידא ג`אבר, מנכ"ל מרכז "אמאן" הערבי לחברה בטוחה, מדווח על 56 מקרי רצח מאז תחילת השנה, כך שהפער בין מספר מקרי הרצח הלא מפוענחים במגזר הערבי לבין אלה המפוענחים, רק גדל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully