וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כוחות טורקיים נכנסו לסוריה כחלק מהקמת "האזור הבטוח" עם ארה"ב

8.9.2019 / 10:18

כלי רכב עם דגלי טורקיה חצו את הגבול באזור תל אבייד, וחברו לכלי רכב אמריקניים. זאת במסגרת ההסכם שאמור למנוע מתקפה של ארדואן על הכוחות הכורדיים באזור

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

כלי רכב של צבא טורקיה חצו היום (ראשון) את הגבול אל צפון-מזרח סוריה, כחלק מתחילת הסיורים המתוכננים עם צבא ארצות הברית לצורך הקמת "אזור בטוח" לאורך הגבול. זאת במסגרת הסכם שנועד למנוע מתקפה חדשה של אנקרה נגד הכורדים. למרות ההבנות, אנקרה וושינגטון עדיין חלוקות לגבי עומק האזור הבטוח ועל שרשרת הפיקוד של הכוחות הפועלים בו.

עדי ראיה סיפרו כי כלי רכב עם דגלי טורקיה חברו לכלי רכב אחרים בסוריה, עם דגלי ארצות הברית, כ-15 ק"מ ממזרח לעיר הגבול הטורקית אקצ'קלה, הסמוכה לתל אבייד הסורית. שתי המדינות כבר ערכו בימים האחרונים סיורים משותפים במסוקים בשמי האזור.

האזור שממזרח לנהר הפרת נשלט ברובו על ידי המיליציה הכורדית YPG, המשתפת פעולה עם ארצות הברית במאבק בארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש). עם זאת, באנקרה רואים בה ארגון טרור, חלק ממחתרת ה-PKK הנלחמת בשטח טורקיה בארבעת העשורים האחרונים.

משטר אסד גינה את כניסת הכוחות ואמר כי מדובר בהפרה של הריבונות של סוריה.

לקריאה נוספת בנושא
המבצע נגד הכורדים נדחה: ארה"ב וטורקיה סיכמו על הקמת מרכז מבצעים

סיור של צבא טורקיה ושל צבא ארה"ב בצפון סוריה, 8 באוגוסט 2019. רויטרס
כלי רכב של טורקיה ושל ארה"ב בסיור באזור הגבול, היום/רויטרס

טורקיה, שבשטחה כ-3.6 מיליון פליטים סורים שנמלטו אליה במהלך שמונה שנות המלחמה בסוריה, מקווה להשיב כמיליון מהם לצפון סוריה.

"הגיאוגרפיה שלנו היא יתרון, אבל אנחנו בעמד נחיתות ביחס להגירה ולטרור", אמר שר הפנים שלטורקיה, סולימאן סוילו, בריאיון לרשת CNN בשפה הטורקית. "אם הכוחות האמריקניים יכולים לסייר ממזרח לפרת יחד עם כוחותינו, ואם יש נקודות תצפית (טורקיות) באידליב, זה הכול בזכות הצעדים שננקטו על ידי טורקיה".

ה-YPG, שנסוגו בימים האחרונים מכמה אזורים לאורך הגבול, מרכיבים את הכוחות הסוריים הדמוקרטיים הנאבקים בדאעש בארבע השנים האחרונות ושולטים בחלקים נרחבים מצפון-מזרח סוריה.רבים מהתושבים הערבים באזור שאמור להיות חלק מהאזור הבטוח נמלטו לטורקיה מחשש לרדיפה של הכורדים בטענה שיש להם קשרים לדאעש.

יחסיהן של ארצות הברית ושל טורקיה, שתיהן חברות נאט"ו, התערערו בשל שורת מחלוקות, אחת מהן גם קשורה לעסקה של אנקרה עם רוסיה, שהעבירה לה את מערכת ההגנה האווירית המתקדמת S-400. בתגובה, סילק ממשל טראמפ את טורקיה מתכנית חמקני F-35.

עוד בוואלה!

ארה"ב: נפעל למנוע מבצע חדש של טורקיה בצפון סוריה

לכתבה המלאה
סיור של צבא טורקיה ושל צבא ארה"ב בצפון סוריה, 8 באוגוסט 2019. רויטרס
כוחות אמריקניים וטורקיים בסיור באזור הגבול, היום/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully