וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נסיגה נוספת: איראן תסיר את המגבלות על הפיתוח הגרעיני שלה

6.9.2019 / 0:51

במסגרת הצעדים לצמצום מחויבותה של להסכם הגרעין, שר החוץ זריף פנה לאיחוד האירופי ואמר כי מעתה יוסרו כל ההגבלות שהוטלו על טהראן בכל הנוגע למחקר והפיתוח הגרעיני שלה. הדברים נאמרו כהמשך להודעת רוחאני כי ארצו תחזור לפתח צנטריפוגות

צילום: טל שלו, שליחת וואלה!NEWS ללונדון

איראן הודיעה כי תנקוט בצעד נוסף לצמצום מחויבותה להסכם הגרעין מ-2015 - כך דווח הלילה (שישי) בסוכנות הידיעות האיראנית ISNA. דובר משרד החוץ האיראני, עאבס מוסאווי, אמר כי "שר החוץ זריף, במכתב לנציגה העליונה לענייני חוץ וביטחון של האיחוד האירופי, הודיע כי איראן הסירה את כל הסנקציות והמגבלות על פעילות המחקר והפיתוח שלה".

על רקע זה, נשיא איראן חסן רוחאני אמר כי טהראן תחזור לפתח צנטריפוגות. הנשיא הודיע כי הצעד הזה מתוכנן להיום, והוסיף: "ננקוט בכל הצעדים הנדרשים לשמירה על הזכויות והאינטרסים של האומה האיראנית". מוקדם יותר אמר רוחאני כי אמנם יש התקרבות בין טהראן לבין המדינות החתומות על הסכם הגרעין, אך ציין כי ביומיים הקרובים בכל זאת יוכרזו צעדים נוספים לצמצום מחויבותה של הרפובליקה האסלאמית לעסקה.

שר החוץ של איראן מוחמד ג'וואד זריף, 6 באוגוסט 2019. רויטרס
"איראן הסירה את כל הסנקציות והמגבלות על פעילות המחקר והפיתוח שלה". שר החוץ זריף/רויטרס

אתמול דווח באתר היפני קיודו כי ארצות הברית הציעה לאיראן לקיים פסגה בין הנשיא דונלד טראמפ לבין מקבילו רוחאני בשולי העצרת הכללית של האו"ם. הדיווח נמסר לאתר מפי גורם ממשל אמריקני, שהוסיף כי אם הפגישה תתקיים כמתוכנן ב-26 בספטמבר, זאת תהיה הפעם הראשונה שבה שני המנהיגים ייפגשו מאז המהפכה האסלאמית ב-1979.

עוד בוואלה!

"סכנת חיים": אחרי ההרס באיי הבהאמה, ארה"ב נערכת להוריקן דוריאן

לכתבה המלאה
חסן רוחאני נואם בישיבת קבינט בטהראן, 4 בספטמבר 2019. AP
לא ברור אם איראן תיעתר להצעה הזו. הנשיא רוחאני בישיבת קבינט, רביעי/AP

ואולם, לא ברור אם איראן תיעתר להצעה הזו. רוחאני הבהיר כי הוא אמנם מוכן לקיים שיחות עם ארצות הברית אך רק אם זו תסיר את הסנקציות שהטילה עליה מאז פרישתה מהסכם הגרעין אשתקד. ברביעי הדגיש טראמפ כי אלו לא יוסרו, אולם שב על נכונותו לשיחות ישירות עם נשיא איראן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully