וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: תיתכן פגישה בין טראמפ לרוחאני, לא אומר לו עם מי להיפגש

טל שלו, עם פמליית רה"מ בלונדון

5.9.2019 / 18:00

ברקע הדיווחים על האפשרות לפגישה בין השניים, אמר ראש הממשלה בתדרוך לכתבים בלונדון כי הוא בטוח שהנשיא האמריקני "יביא גישה הרבה יותר תקיפה ומפוכחת ממה שהיה נהוג עד עכשיו". נתניהו דחה את הביקורת על תזמון הביקור ותקיפות צה"ל באזור ואף גינה את גנץ ולפיד

צילום: טל שלו, שליחת וואלה!NEWS ללונדון

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר היום (חמישי) בתדרוך לכתבים בפמליה בלונדון כי הוא לוקח בחשבון של פגישה בין הנשיא ארצות הברית דונלד טראמפ לנשיא איראן חסן רוחאני בשולי עצרת האו"ם בסוף החודש הבא. "האפשרות קיימת", אמר נתניהו בהתייחס לדיווחים על פגישה אפשרית. "כמובן שאיני יכול להגיד לכם מתי ואם יתקיימו שיחות בין טראמפ ורוחאני, אבל אני בטוח שהנשיא יביא גישה הרבה יותר תקיפה והרבה יותר מפוכחת ממה שהיה נהוג עד עכשיו. אני כמובן לא אומר לנשיא ארצות הברית מתי ואת מי לפגוש".

נתניהו הוסיף כי ישראל מעורבת באופן שוטף במגעים ומקבלת עדכונים בנושא מוושיגנטון. "הגישה הבסיסית של הנשיא טראמפ נגד ההסכם מעוגנת בדברים אמיתיים שהסמכנו עליהם מלכתחילה", אמר. "ההסכם גרוע. הוא סולל את דרכה של איראן להעשרת אורניום בלתי מוגבלת וההסכם אינו חובק את שאר הנושאים כמו טילים בליסטיים ותוקפנות איראן וגרורותיה באזור". עוד ציין כי "הם לא נסוגו מ-12 הנקודות של פומפאו ואלה בדיוק הנקודות שלנו, וזאת הגישה הנכונה".

ראש הממשלה התייחס גם לכך שנשיא צרפת עמנואל מקרון הזמין את שר החוץ האיראני, מוחמד ג'וואד זריף, להשתתף בפסגת ה-G7 שהתקיימה בחודש שעבר. "חשבתי שההזמנה של מקרון לזריף באותו היום בו איראן מתכננת התקפות סימולטניות עלינו זה דבר לא ראוי. אמרתי לו אתזה כששוחחתי איתו בטלפון, וגם היום אני חושב שמה שדרוש זה עוד לחץ - כי אני רואה את השפעת הלחץ", הבהיר. "מקרון כנראה הבין שאני חשבתי שזה פשוט דבר כל כך לא ראוי ביום של התקפות על ישראל שבגלל זה יזם איתי שיחה בשבוע שעבר".

ראש הממשלה בנימין נתניהו בפגישה עם ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון בלונדון, 05.09.19. חיים צח / לע"מ, אתר רשמי
נתניהו עם ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון בלונדון, היום/אתר רשמי, חיים צח / לע"מ

בנוסף לכך, נתניהו דחה את הביקורת שנשמעה במערכת הפוליטית על תזמון הביקור בבריטניה והפגישה עם ראש הממשלה בוריס ג'ונסון ושר ההגנה האמריקני מארק אספר. לדבריו, "זו לא גחמה ולא הצגה וזה לא שאנחנו מייצרים פה מציאות מדומה. הפגישה עם מזכיר ההגנה האמריקני חשובה מאוד, סיכמנו אחרי שיחות טלפון שיש דברים שצריך לדבר עליהם עין בעין. אנחנו כאן כדי לטפל בבעיות שהולכות ונערמות סביבנו".

נתניהו התייחס בתדרוך לפגישותיו עם ג'ונסון ואספר, שבמרכזן עמד הנושא האיראני גם כן. "אמרתי להם שזה הזמן להפעיל לחץ עודף נוסף על איראן ואם נכנסים איתם למשא ומתן הוא צריך להיות משא ומתן כולל - לשנות את התנאים של ההסכם לעצור את הפיתוח הבליסטי ולהתנות כל הדברים הללו בהפסקת התוקפנות של איראן באזור ובעולם".

עוד בוואלה!

שריפת ענק במחסן במפעל שמן בחיפה; 36 צוותי כיבוי במקום

לכתבה המלאה
נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ בבית בבית הלבן עם נשיא רומניה, 20 אוגוסט 2019. רויטרס
"כמובן לא אומר לו את מי לפגוש". טראמפ/רויטרס
"אני לא מספסר בביטחון שלנו והדברים נעשים מתוך מחשבה מאוד שקולה"

ראש הממשלה אף גינה את מבקריו שתקפו את תזמון התקיפות האחרונות של צה"ל באזור. "הטענה ששמעתי בחוגים מסוימים כאילו אנחנו מארגנים התקפות או פעולות בגלל לוח זמנים פוליטי הן שקריות והפוכות מהאמת", הדגיש. "אני לא מספסר בביטחון שלנו והדברים נעשים מתוך מחשבה מאוד שקולה ומאוד רצינית מה צריך לעשות כדי להגן על ביטחון ישראל והצבא הוא שותף מלא בדיונים האלה וכמובן אנחנו לא מתכננים את זמני ההתקפות של האויבים שלנו. זה אבסורד ומגוחך. הפגישות האלה נועדו לטפל בבעיות ואתגרים שהולכים ונרעמים סביבנו".

"מה יש לגנץ ולפיד להסתיר?"

בשידור חי בעמוד הפייסבוק שלו תקף ראש הממשלה את יו"ר כחול לבן בני גנץ וחברו להנהגה יאיר לפיד. "שמעתי שגנץ ולפיד מתכוונים לערער על הכוונה שלנו להעביר חוק שמאפשר מצלמות בקלפיות. מה יש להם להסתיר? מה פתאום? איך אפשר להסביר את זה? הרי המצלמות זה הערובה הטובה ביותר שלא יגנבו את הבחירות. מצלמות מונעות גניבת בחירות ואני מבין שהם רוצים כנראה שיהיו זיופים ותהיה גניבת בחירות. כי אין שום הסבר אחר. הרי יש מצלמות בכל סופר ובכל בית חולים".

עוד הוסיף כי "שמעתי היום שליברמן אמר שהוא לא ילך איתנו ולא ילך עם ממשלת ימין בכל מקרה. הוא כבר המליץ על גנץ ולפיד ועשה איתם הסכם עודפים. כמו איימן עודה שהמליץ על גנץ ולפיד. לכן ברור שמי שהולך איתו הולך להצביע לממשלת שמאל של גנץ ולפיד ואחמד טיבי ואיימן עודה. זאת המשמעות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully