וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גנץ על מבקר המדינה: "עובד אצל נתניהו"; הליכוד - חציית קו אדום

5.9.2019 / 12:11

יו"ר כחול לבן אמר את הדברים לאחר שהמבקר מתניהו אנגלמן אישר לראש הממשלה לקבל הלוואה בגובה שני מיליון שקל מאיש העסקים ספנסר פרטרידג', למימון הגנתו המשפטית. בליכוד מיהרו לתקוף את דבריו של גנץ: "השתלחות משולחת רסן שחושפת את צביעותו"

צילום: חדשות 12, עריכה: אביעד בללי

יו"ר כחול לבן בני גנץ אמר היום (חמישי) כי "מבקר המדינה מתניהו אנגלמן עובד אצל בנימין נתניהו". הרמטכ"ל לשעבר אמר את הדברים לאחר שאתמול אישר המבקר לנתניהו לקבל הלוואה בגובה שני מיליון שקל מאיש העסקים ספנסר פרטרידג', למימון הגנתו המשפטית. גנץ הוסיף כי
אם הוא יהיה ראש ממשלה, הוא "ישאיר את אנגלמן בתפקידו - כי הוא נבחר על ידי הכנסת והוא מכבד את החלטותיה".

בליכוד מיהרו לתקוף את גנץ ואמרו כי "ההתקפה של גנץ נגד שומר סף בכיר כמבקר המדינה היא חציית קו אדום. השמאל שתמיד מזדעק נגד פגיעה בשומרי סף פתאום מתיר כל השתלחות משולחת רסן ובכך נחשפת צביעותו". בליכוד הוסיפו כי "הממשלה היחידה שגנץ יכול להקים היא ממשלת שמאל-ערבים, אין לו ממשלה אחרת כי הליכוד לא ישב איתו. מי שרוצה לעצור ממשלת שמאל-ערבים חייב להצביע רק לליכוד. רק אם הליכוד תהיה המפלגה הגדולה ביותר תוקם ממשלת ימין".

יו"ר כחול לבן בני גנץ בראיון לדני קושמרו בועדת המשפיעים של חדשות 12, ספטמבר 2019. קובי וולף,
גנץ/קובי וולף

לאחר שוועדת ההיתרים סירבה לאשר לנתניהו לקבל כספים מפרטרידג' וממיליקובסקי, החל נתניהו בהליכים לקבל הלוואה מפרטרידג'. המבקר הקודם, יוסף שפירא, אמר לנתניהו כי יוכל לקבל את ההלוואה, ככל שייערך הסדר ניגוד עניינים שימנע מראש הממשלה לעסוק בעניינים הקשורים למלווה, ובתנאי שההלוואה תהיה "בתנאי השוק". כלומר, שמדובר בהלוואה אמיתית, כנגד ביטחונות, ושנקבעו תנאים מפורשים להחזרה - ולא בהסוואה למתן הכספים.

נתניהו חשף כבר בחודש מרץ, בתגובה שהגיש לבג"ץ, כי החל בתהליכים לקבלת ההלוואה מפרטרידג'. בימים האחרונים שלחו פרקליטי נתניהו את הסכם ההלוואה המפורט למבקר, שבחן אותו ואישר כי אכן מדובר הלוואה בתנאי השוק. לאחר מכן פנה נתניהו ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט כדי לערוך את הסדר ניגוד העניינים מול פרטרידג'.

עוד בוואלה!

המבקר אישר לנתניהו ללוות כסף למימון הגנתו המשפטית מחברו

לכתבה המלאה
ראש הממשלה, בנימין נתניהו והמבקר הנכנס, מתניהו אנגלמן לאחר היבחרו של הראשון 3 ביוני 2019. ללא, אתר רשמי
אנגלמן לצד נתניהו, לפני כחודשיים/אתר רשמי, ללא

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully