וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעבור מיליוני דולרים: ארה"ב ניסתה לשחד את קפטן המכלית האיראנית

השליח המיוחד של הממשל כתב מייל לקפטן הודי של "אדריאן דריה 1", ששוחררה לאחרונה מידי גיברלטר. הוא לא הגיב לפניות, ולאחר מכן הוטלו עליו ועל הספינה סנקציות. זריף: "שוחד ישיר"

צילום: רויטרס

ארצות הברית הציעה מיליוני דולרים לקפטן של מכלית הנפט האיראנית שנתפסה על ידי גיברלטר - כך אישרה אתמול (רביעי) מחלקת המדינה. בריאן הוק, השליח המיוחד של הממשל לענייני איראן, שלח מייל לקפטן "אדריאן דריה 1" לגבי השטת הספינה למקום שבו תוכל וושינגטון להשתלט עליה.

המכלית, שבתחילה נקראה "גרייס 1", הוחזקה בידי הרשויות הבריטיות בגיברלטר בחשד שעשתה את דרכה לסוריה ביולי. היא שוחררה בחודש שעבר אחרי שטהראן הבטיחה כי היא לא אמורה להגיע לסוריה, הנתונה לסנקציות של האיחוד האירופי. אולם, בוושינגטון טוענים כי טהראן שיקרה והם ביקשו להשתלט על המכלית.

"פנינו בצורה נרחבת לכמה קפטנים של ספינות כמו גם לחברות ספנות", אמרה דוברת מחלקת המדינה, אחרי הפרסום שדווח לראשונה בפייננשל טיימס.

עוד בנושא
דיווח: מתקפת סייבר של ארה"ב פגעה ביכולת ההשתלטות של איראן על מכליות

מכלית הנפט "דריה 1" עם דגל איראן לחופי גיברלטר, 18 באוגוסט 2019. רויטרס
כיבתה את מערכת האיתות שלה. המכלית האיראנית/רויטרס

לפי הדיווח, הוק שלח מייל לקפטן ההודי של המכלית האיראנית, אקליש קומר, לפני שוושינגטון הטילה סנקציות עליה. לפי משרד האוצר, הספינה העבירה 2.1 מיליון חביות נפט לרווחת משמרות המהפכה, המוגדרים ארגון טרור על ידי ארצות הברית. "אני כותב עם חדשות טובות", נכתב באחד המיילים, שבהם צוין גם מספר טלפון של מחלקת המדינה, כדי להבטיח שהקפטן לא חושב שהם מזויפים.

עם זאת, הקפטן לא הגיב לפניות אליו וספג סנקציות בעצמו. שר החוץ של איראן מוחמד ג'וואד זריף, האשים את ארצות הברית ב"שוחד ישיר" בעקבות הדיווח. לדבריו, הוא חווה זאת על בשרו לאחרונה, כשקיבל הזמנה לחדר הסגלגל בזמן ביקורו בניו יורק, ולאחר מכן הוכנס לרשימת הסנקציות בעצמו.

הוק אמר לעיתון כי מחלקת המדינה "עובדת מקרוב מאוד עם הקהילה הימית כדי לשבש ולהרתיע מפני משלוחי נפט לא חוקיים". אתמול הטיל הממשל סנקציות חדשות על איראן, הפעם על רשת ספנות למכירת נפט, והציע 15 מיליון דולר למי שיוכל לשבש אותה.

לפי אתרים העוקבים אחרי תנועת כלי שיט, המכלית האיראנית נמצאת כרגע במזרח הים התיכון, אך היא כיבתה את מערכת האיתות שלה. תפיסתה הובילה למשבר בין בריטניה לבין איראן, שמצדה השתלטה על המכלית הבריטית "סטנה אימפרו" במפרץ הפרסי. אתמול הודיעה טהראן כי היא תשחרר שבעה מ-23 אנשי הצוות על מתוך שיקולים הומניטריים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully