וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו המריא לבריטניה: "לא הזמן לנהל שיחות עם איראן"

טל שלו, עם פמליית רה"מ

5.9.2019 / 7:48

רה"מ ישהה בלונדון פחות מ-24 שעות, בעיצומו של משבר פוליטי בממלכה, וייפגש עם ג'ונסון ועם שר ההגנה האמריקני לראשונה מאז שנכנסו לתפקידם. ברקע איומי רוחאני אמר נתניהו טרם המראתו: "יש להגביר את הלחץ על איראן"

עריכה: אביעד בללי

12 יום לבחירות בישראל ובעיצומו של משבר פוליטי בריטי רציני, ראש הממשלה בנימין נתניהו המריא הבוקר (חמישי) לביקור בזק בבריטניה. לשכת ראש הממשלה הודיעה על הנסיעה החפוזה אמש, במקביל לניסיונות לארגן פגישה ברוסיה עם הנשיא ולדימיר פוטין עוד לפני הבחירות ומאמצים מדיניים מול הממשל האמריקני לתיאום מחווה ביטחונית כלשהי מהנשיא דונלד טראמפ כחלק מהבליץ המדיני של הישורת האחרונה של קמפיין הבחירות. לטיסה הצטרפו ראש אגף המבצעים אלוף אהרון חליוה ומפקד חיל האוויר אלוף עמיקם נורקין.

נתניהו אמר הבוקר כי "התבשרנו על עוד הפרה והתרסה של איראן בתחום חתירתה לנשק גרעיני. זה מצטרף לפעולות תוקפניות נגד השיט הבינלאומי ומדינות באזור". לפני עלייתו למטוס הוסיף נתניהו כי "זה לא הזמן לנהל שיחות עם איראן אלא להגביר את הלחץ על איראן, על הנושאים האלה ואחרים אשוחח בביקור המבזק בלונדון".

ראש הממשלה נשאל על מועצת הכבלים והלווין וההקלטות של השר לשעבר איוב קרא אבל בחר לענות על סוגיית הצבת המצלמות בקלפיות לאחר שהיועמ"ש אביחי מנדלבליט הודיע כי קיימת מניעה משפטית להצבתן ואמר כי "אני חושב שהעמדה שהוצגה על ידי היועמ"ש ביחס לאי קבלת המצלמות זה דבר שאין לו הסבר. לא נאפשר גניבת בחירות. יו"ר ועדת הבחירות השופט חנן מלצר אמר שיש פה בעיה רצינית והדרך היחידה לטפל בזה זה לתת את היכולת לפקח".

ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו שרה ממריאים לביקור מדיני בלונדון. ספטמבר 2019. חיים צח, לשכת העיתונות הממשלתית
"אין הסבר לעמדת היועמ"ש בנושא המצלמות". נתניהו לפני המראתו, הבוקר/לשכת העיתונות הממשלתית, חיים צח

נתניהו ישהה בלונדון פחות מ-24 שעות, במהלכן ייפגש עם ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון - לראשונה מאז שנכנס לתפקידו בחודש שעבר. ג'ונסון ספג השבוע מכה פוליטית קשה בהצבעות על הברקזיט בפרלמנט הבריטי ומאיים בבחירות חדשות בחודש הבא, אך בתוך הבלאגן הפוליטי הוא ייפגש עם נתניהו היום בצהריים.

לאחר מכן, נתניהו ייפגש עם שר ההגנה האמריקני החדש מארק אספר, גם הוא לראשונה מאז נכנס לתפקידו. הפגישה עם אספר מתקיימת ברקע התקיפות האחרונות באזור נגד ההתבססות האיראנית, ובצל ביקורת בפנטגון על התקיפות המיוחסות לישראל בעיראק. בלשכת ראש הממשלה אמרו אתמול כי נתניהו ואספר שוחחו השבוע בטלפון והחליטו להרחיב את שיחתם בלונדון.

נתניהו ישוב לישראל מחר לפני כניסת השבת - הישר לתוך השלב הסופי של מערכת הבחירות, כשלפי הסקרים האחרונים הוא עדיין רחוק מיד 61 המנדטים בגוש הימין-חרדים. סדר היום המדיני נועד לחזק את הקמפיין של הליכוד שמצייר את נתניהו כ"ליגה אחרת" ולהסיט את האש מהפרסומים המתקבלים בכלי התקשורת על חקירות ראש הממשלה.

בשבועות האחרונים עלו דיווחים שונים בנוגע לתכניות ראש הממשלה בבליץ המדיני האחרון; תחילה דווח כי ארצות הברית וישראל עשויות לחתום על ברית הגנה ביטחונית, אחר כך המוקד עבר להצהרה נשיאותית אמריקנית עם התחייבות לביטחון ישראל, ובתחילת השבוע נתניהו אמר שנעשים מאמצים לארגן מפגש פסגה משולש בין ישראל רוסיה וארצות הברית לדיון בסוגיות ביטחוניות ואזוריות.

עוד בוואלה!

מתנה מטראמפ ומתקפות בתוך הגוש: המפלגות נערכות לישורת האחרונה

לכתבה המלאה
ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש עם שר החוץ הבריטי בוריס ג'ונסון בלונדון2 בנובמבר 2017. קובי גדעון / לע"מ., מערכת וואלה! NEWS
נתניהו עם ג'ונסון בתפקידו כשר החוץ הבריטי, ב-2017/מערכת וואלה! NEWS, קובי גדעון / לע"מ.

נתניהו אמור היה לנסוע ביום ראשון להודו לפגישה עם ראש הממשלה נרנדרה מודי, אך השבוע הוחלט לדחות את הביקור לאחר הבחירות; אתמול לשכת ראש הממשלה הודיעה כי מסתמנת פגישה עם הנשיא פוטין ברוסיה "בקרוב", אך עדיין לא ברור אם הפגישה תתקיים עד הבחירות. בינתיים, הוחלט לנסוע ללונדון.

ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק (המחנה הדמוקרטי) תקף אתמול את הנסיעה ואמר כי מדובר ב"מסע פתטי ונואש שנועד להזכיר לנו שנתניהו מכיר מנהיגים בעולם. במפרציות, בקהיר ובעמאן מסרבים ליטול חלק בהצגה. אז עכשיו הוא בבריטניה". ברק התייחס למשבר הפוליטי הפנימי בבריטניה וכתב כי "כשראש הממשלה ג'ונסון ניסה לשתק את הפרלמנט כדי לבצע ברקזיט, קם נגדו מרד מתוך מפלגתו שלו. ואיפה חסרי החוליות של הליכוד?".

(עדכון ראשון: 6:48)

שר ההגנה של ארצות הברית מארק אספר, 16 ביולי 2019. רויטרס
ייפגש עם נתניהו ברקע התקיפות האחרונות באזור וההתבססות האיראנית. אספר/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully