וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"תתארגני על כיסוי לכתפיים": נוסעת הורחקה מהקוקפיט בגלל שהטייס דתי

4.9.2019 / 11:11

גבי קראוס רכשה כרטיס טיסה מאילת לת"א, וכשהגיע מועד העלייה למטוס נאמר לה כי לא נותרו מקומות פנויים וניתן להטיס אותה בקוקפיט. עם זאת, היא התבקשה להחליף את בגדיה "מטעמי צניעות" מאחר שהטייס הראשי דתי. ארקיע: זו הייתה טיסה חינם שהותנתה בלבוש הולם

גבי קראוס, נוסעת שהודרה מטיסת ארקיע לאילת, 4 בספטמבר 2019.. צביקה קראוס, אתר רשמי
גבי קראוס בלבוש שאיתו באה לטיסה/אתר רשמי, צביקה קראוס

חברת ארקיע סירבה לפני כארבעה ימים להטיס נוסעת בתא הטייס בטענה כי הטייס דתי ולבושה לא צנוע. הנוסעת, גבי קראוס, רכשה כרטיס טיסה "סטנד ביי" מאילת לתל אביב, וכשהגיע מועד העלייה למטוס, היא נקראה לדלפק ונאמר לה כי לא נותרו מקומות פנויים בטיסה וכן כי ניתן יהיה להטיס אותה בקוקפיט. עם זאת, הנוסעת התבקשה להחליף את לבושה "מטעמי צניעות", ולארגן לעצמה "נעליים וכיסוי כתפיים".

בעלה, צביקה קראוס, פרסם את השתלשלות האירועים ואת תמונתה בפייסבוק. הוא סיפר כי גבי, תושבת ראשון לציון כבת 60, סירבה ונותרה בטרמינל, בהמתנה לטיסה הבאה. "במה הגזימה? לא מדובר בלבוש מוחצן או לא צנוע", התפלא קראוס. הוא אמר שלשניים, סבתא וסבא לנכדים, אין עניין במלחמות בין ציבור אחד לשני ושהוא לא רוצה לעורר מלחמות.

מטוס ארקיע. -, מערכת וואלה! NEWS
הנוסעת התבקשה על ידי נציג החברה לארגן לעצמה "נעליים וכיסוי כתפיים"/מערכת וואלה! NEWS, -

בשיחה עם וואלה! NEWS הוסיף קראוס כי "אם היו אומרים לי בקוקפיט שיש קוד לבוש מקצועי, הייתי אומר סבבה אבל לא זה מה שנאמר. נאמר לי שהטייס דתי ולכן אנחנו רוצים כיסוי אולי סוודר, אולי של ונעליים סגורות". הוא הבהיר כי "קוד לבוש מקצועי בתא טייס אנחנו יכולים לקבל. זה יכול להיות משהו שטוב לדתיים, ערבים, ישראלים כאלה ואחרים".

משדולת הנשים נמסר בתגובה: "באופן יומיומי אנחנו שומעות ומקבלות פניות על מקרים מעין אלו- שבהם אישה מושפלת או מודרת מהמרחב הציבורי רק בגלל שהיא אישה. טייס שלא מסוגל למלא את תפקידו "מטעמי צניעות" הוא זה שצריך לפנות את הכסא שלו, ואף נוסעת לא צריכה לכסות את עצמה בעבורו".

מארקיע נמסר כי "החברה מכבדת את כלל נוסעיה, עובדיה וטייסיה, בינהם חילונים, גברים, נשים , חרדים ועוד. לגופו של עניין, מדובר באם של עובדת חברת אל על, שטסה חינם בכרטיס טיסה מלאה אשר הטייסים אישרו לה לטוס בקוקפיט. מחווה זו מותנית לפי נוהלי החברה בלבוש הולם ובכללים כפי שנקבעו ע"י חברות תעופה בכל העולם. מן הראוי שמי שמצפה שיכבדו את בקשתו לטוס בקוקפיט - יתנהג בצורה מכובדת ולא ישמיץ את מי שניסה לעזור, ללא קשר לדת, גזע ומין".

(עדכון ראשון: 8:57)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully