וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נערים גרמנים שהיו אמורים לעבור שיקום הוחזקו כ"עבדים" ברומניה

נערים הסובלים מבעיות התנהגות והתמכרויות הוזמנו לחווה שבצפון רומניה במטרה להשתקם - אך נאלצו להיחשף אל "שיטות קשות ואכזריות של חינוך מחדש". החוקרים ברומניה סבורים כי הם הוכו, אולצו לבצע "עבודה פיזית מתישה" וכי נמנע מהם מזון ואף נטילת תרופות

העיירה סיביו טרנסילבניה רומניה. ShutterStock
העיירה סיביו טרנסילבניה רומניה/ShutterStock

רשויות התביעה ברומניה טוענות כי בני נוער גרמנים, שהובאו למדינה במסגרת פרויקט לנוער במצוקה, הוחזקו במקום זאת תחת תנאים "דמויי עבדות" וזכו ליחס "משפיל ומבזה". לפי רשת BBC, במסגרת הפרשה מיוחסים לשמונה בני אדם, בהם בני זוג גרמנים, עבירות של סחר בבני אדם וניצול של הקטינים. רשויות החוק בגרמניה מסרו כי הן עומדות בקשר עם מקביליהן ברומניה.

התכנית, הנקראת "פרויקט מרמורש", כשם המחוז שבצפון רומניה, ממומנת על ידי גרמניה וקיבלה רישיון ממשרד העבודה הרומני. על פי אתר האינטרנט שלה, מטרת התוכנית היא לשקם ולעזור לנוער בני 12 עד 18 הסובל מבעיות התנהגות או התמכרות לסמים. זאת, באמצעות טיפול פסיכולוגי ופעילות יצירתית הנעשית בחווה הממוקמת במחוז.

אלא שלנערים ציפתה לכאורה, על פי התובעים, חוויה אחרת לחלוטין - תוך חשיפה אל "שיטות קשות ואכזריות של חינוך מחדש". החוקרים ברומניה סבורים כם הם זכו ליחס של עבדים, הוכו, אולצו לבצע "עבודה פיזית מתישה" ונמנע מהם מזון ואף נטילת תרופות מרשם. עוד נטען כי לא היה להם כל קשר עם העולם החיצון. רשויות התביעה האשימו את החשודים בסחר בבני אדם "תחת מסווה של פעילות חינוכית לגיטימית".

רשויות החוק ברומניה לא אישרו כמה קטינים נפגעו לכאורה במסגרת הניצול, אשר על פי החשד נמשך כבר משנת 2014, בעוד התוכנית עצמה פועלת במשך כשני עשורים. סוכנות הידיעות הצרפתית דיווחה מפי סוכנות מקומית להגנת ילדים כי כ-20 קטינים היו במקום במהלך החיפוש שערכו בו החוקרים השבוע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully