וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רומניה: החטופה ניסתה להשיג את המשטרה במשך 19 שעות - ונרצחה

שר הפנים הדיח את המפכ"ל אחרי התגובה האטית לשלוש שיחות חירום שהצליחה לעשות נערה בת 19 מבית שאליו נחטפה אחרי שלקחה טרמפ. השוטרים ביקשו צו על אף שלא היו חייבים, וכשנכנסו למקום מצאו רק שרידי אדם. גבר בן 65 נעצר

אלכסנדרה, נערה שנרצחה ברומניה. אתר רשמי
תפסה טרמפ ונרצחה. אלכסנדרה/אתר רשמי

מפקד משטרת רומניה הודח מתפקידו אחרי שנערה שנרצחה והתקשרה לשירותי החירום במשך שעות לא קיבלה מענה. הנערה בת ה-15 נחטפה ביום רביעי, אך היא הצליחה להתקשר שלוש פעמים למשטרה ולתת להם מידע על המקום שבו היא מוחזקת. משפחתה אמרה כי השוטרים לא לקחו את דבריה ברצינות, בזמן שהמשטרה טוענת שהיא התקשתה לאתר אותה.

המשטרה מצאה בבית שרידי אדם ותכשיטים שענדה הנערה, ועצרה גבר בן 65, מכונאי במקצועו, בחשד לרצח. הנערה, אלכסנדרה מצ'סאנו, נחטפה בזמן שניסתה לתפוס טראמפ לביתה בעיר קרקל שבדרום המדינה. ביום חמישי בבבוקר היא התקשרה לקו החירום שלוש פעמים, והיא אמרה שהיא נחטפה על ידי נהג המכונית שאסף אותה. לפי מפקד המשטרה המודח, יואן בודה, היא צעקה "הוא מגיע, הוא מגיע", לפני שהשיחה התנתקה.

לפי כלי תקשורת מקומיים, המשטרה הצליחה לזהות את הבית שממנו הגיעו השיחות רק בשעה 3:00 ביום שישי, אך אז המשטרה ביקשה צו חיפוש - על אף שהיא לא הייתה חייבת - והמתינה עד לבוקר כדי להיכנס לבית - 19 שעות אחרי שיחת החירום האחרונה של הנערה. המשטרה שלחה את השרידים שאיתרה בבית לבדיקות, וייתכן שהם גם שייכים לנערה בן 18 שנעדרה מאז אפריל.

שר הפנים ניקולא מוגה אמר כי מפקד המשטרה הודח משום "שיש צורך בצעדים דרסטיים", והתובע הכללי הזמני, בוגדן ליצ'ו, אמר לרשת הטלוויזיה המקומית "אנטנה 3": "צריך לבדוק מדוע היא המתינה. נערה, שלפי כל הסימנים הייתה יכולה להינצל, מתה".

מפגינים מניפים את דגל רומניה בבוקרשט  במסגרת צעדת מחאה כנגד אונס בת - 15 
27 ביולי 2019. AP
הפגנה בבוקרשט בעקבות המחדל המשטרתי, אתמול/AP

אתמול הפגינו כ-2,000 איש נגד הממשלה במרכז בוקרשט והחזיקו שלטים שבהם נכתב "השחיתות הורגת", "הדם על הידיים שלכם" ו"רומניה נרצחת". לאחר מכן, הם הניחו נרות ופרחים מחוץ למשרד הפנים. המארגנים אמרו כי ההפגנה הייתה "נגד האדישות של אלו שבשלטון, חוסר היכולת שלהם והמחסור באמפתיה שלהם". הפגנות קטנות יותר התקיימו בערים אחרות במדינה.

בצל הזעם הרב, ראשת הממשלה ויוריקה דנצ'ילה אמרה כי היא שוקלת משאל עם להקשחת הענישה נגד אנסים, פדופילים ורוצחים. מאז שעלתה לשלטון ב-2016, מפלגת השלטון הסוציאל-דמוקרטית שינתה את החקיקה דרך צווי חירום או דרך הפרלמנט ללא דיון ציבורי רב, וצמצמה את עצמאות מערכת המשפט וספגה ביקורת של האיחוד האירופי ושל דיפלומטים.

איגוד השופטים המקצועי אמר אתמול כי השינויים בחקיקה המשפטית והשינויים הצפויים בקוד הפלילי "מיטיבים עם מי שהורשע בשחיתות". השופטים אמרו כי השינויים "החלישו את שלטון החוק דרך מניעת האמצעים החוקקים והטכניים ההכרחיים לעבודתם של החוקרים הפליליים, ומסכנים את חייהם וביטחונם של כל הרומנים".

  • עוד באותו נושא:
  • רומניה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully