וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בהאמה תחילה: הוריקן דוריאן מתחזק לפני הפגיעה בחופי ארה"ב

הסופה העוצמתית התחזקה לרמה 5 ועשויה לזרוע הרס באיים לפני שתגיע לדרום-מזרח ארה"ב. "בתים אפשר להחליף - חיים לא", הזהיר ראש הממשלה. הנתיב שלה עוד לא ידוע, אך הסופה עשויה להכות גם באחוזה של טראמפ ובדיסני וורלד.

צילום: רויטרס, עריכה: עמית שמחה

הוריקן "דוריאן" התחזק היום (ראשון) לרמה 5 המקסימלית, עם התקרבותה לחוף הדרום-מזרחי של ארצות הברית. המרכז הלאומי להוריקנים בארצות הברית מסר כי הסופה מתקדמת עם רוחות במהירות של 260 קמ"ש, והיא מתקרבת לאיי בהאמה, שממנו נמלטים תיירים. לפני סגירת נמל התעופה הבינלאומי. ג'פרי סימונס, מנהל השירות המטאורולוגי באי, אמר כי צפויים גלים בגובה של עד ארבעה מטרים וחצי.

הרשויות במדינות פלורידה, ג'ורג'יה, קרוליינה הצפונית והדרומית הכריזו על מצב חירום, והתושבים נקראו לאגור מספיק מזון, מים ותרופות לפחות למשך שבוע. החזאים מזהירים כי דוריאן עשויה להיות הסופה ההרסנית ביותר מאז הוריקן אנדרו, שהוביל למותם של 65 בני אדם והרס 63 אלף בתים ב-1992.

במסיבת עיתונאים שכינס ראש ממשלת האי, הוברט מיניס, הוא התחנן בפני התושבים לעבור לאי המרכזי בארכיפלג כדי להימלט מהסופה "ההרסנית והמסוכנת". "אני רוצה להזכיר לכם: בתים, דירות, ומבנים אפשר להחליף. חיים לא", אמר. הוא הוסיף כי 73 אלף איש ו-21 אלף בתים נמצאים בסכנה.

לפי מרכז ההוריקנים הלאומי, "גלים מסכנים חיים, רוחות הרסניות, וגשמים כבדים היכולים לגרום לשיטפונות מסכנים חיים" צפויים להכות באיי אבקו ובגרנד בהאמה. עד אמצע השבוע, דוריאן צפויה להתקדם מזרחה, לעבר חופי ג'ורג'יה וקרוליינה הדרומית.

לקריאה נוספת
"סופה עצומה ומסוכנת ביותר": הוריקן "דוריאן" התחזק לדרגה 4
"הסופה עלולה להפוך למפלצת": נמשכות ההכנות להוריקן "דוריאן"

התקדמות הוריקן דוריאן, 31 באוגוסט 2019. AP
פלורידה, ג'ורג'יה וקרוליינה על הכוונת. עין הסערה של דוריאן/AP

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ אמר כי הוא עוקב אחרי ההתפתחויות, והוא תיאר את דוריאן כ"סופה מסוכנת בצורה קיצונית". הנתיב המדויק של הסופה לעבר פלורידה עדיין לא ברור, אבל מיליוני אנשים נמצאים בסכנה, כמו גם אתרי תיירות, בהם "דיסני וורלד", וכן האחוזה של טראמפ מאר א-לאגו. טראמפ ביטל ביקור מתוכנן לפולין בעקבות ההוריקן, ושלח במקומו את סגנו מייק פנס.

מושל פלורידה רון דה סנטיס הכריז על מצב חירום בכל רחבי המדינה, והפעיל 2,500 איש מכוחות
המשמר הלאומי והעמיד בכוננות 1,500 איש נוספים. בהמשך היום ייתכן שיוכרז על פינוי המוני של תושבים. התושבים במדינה החלו לאסוף אספקה, כמו תרופות ודלק, ובכמה תחנות דלק דווח על מחסור, כשבכמה חנויות אזלו המים המינרליים.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
עובדים נערכים לקראת הגעת הוריקן דוריאן לאי בהאמה, 31 באוגוסט 2019. רויטרס
היערכות לפגיעת דוריאן בבהאמה/רויטרס

בעיר החוף מיאמי, הרשויות הורו על הוצאת קורקינטים חשמליים להשכרה מהרחובות מחשש שהם יסכנו את התושבים אם יעופו ברוחות העוצמתיות. באורלנדו, נמל התעופה הבינלאומי בעיר הכריז על עצירת הטיסות המסחריות החל ממחר בבוקר, מתוך "משנה זהירות". עם זאת, אתרי התיירות בעיר יישארו פתוחים בשלב זה.

(עדכון ראשון: 9:27)

סופר מרקט בפלורידה לפני הוריקן דוריאן, 30 באוגוסט 2019. רויטרס
מדפים ריקים בסופר בפלורידה/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully