וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רעיית מטופל בכללית רשמה על שמו תרופות שלא צרך; כללית: "הליך מקובל"

27.8.2019 / 18:09

יוסף שם טוב התכוון להגיש את תיקו הרפואי כדי להתמודד למשרה וגילה להפתעתו שמצויים בו מרשמים לתרופות שאליהן מעולם לא נזקק. כשבירר את הנושא גילה כי גרושתו, שעבדה אז במרפאה בה טופל, ביקשה מגורמים רפואיים לרשום המרשמים ללא ידיעתו. כללית: "תביעה מופרכת ללא בסיס"

בית הנהלת שירותי בריאות כללית בתל אביב. ללא קרדיט, מערכת וואלה! NEWS
המטופל פנה להנהלת קופת החולים בטענה כי זויפו בשמו מרשמים/מערכת וואלה! NEWS, ללא קרדיט

שירותי בריאות כללית אפשרה לאשתו של מטופל לרשום תרופות פסיכיאטריות בעבורה על שמו ללא ידיעתו, ומסרה כי מדובר בפרקטיקה מקובלת. המטופל, יוסף שם טוב, גילה זאת כשהתכוון להגיש את תיקו הרפואי בעבור התמודדות במכרז למשרת הדרכה בקורס בישול לאוכלוסייה עם מוגבלויות מנטליות.

לדברי שם טוב, כשעיין בתיקו הוא גילה כי מצויים בו מרשמים לתרופות שאליהן מעולם לא נזקק, ושאותן מעולם לא נטל, ובהן תרופות פסיכיאטריות, משככי כאבים, תרופות לטיפול בפטרת ועזרים רפואיים לטיפול בסוכרת ולחץ דם. כפי שצוין בתיקו הרפואי, מרשמים אלה ניתנו "בהיעדר המטופל", ומבלי שצוינו האבחנות בגינן לכאורה הונפקו.

כשבירר את הנושא, גילה כי גרושתו, אשר היה נשוי לה באותה תקופה ושעבדה דאז כמנהלת אדמיניסטרטיבית במרפאה בה טופל, ביקשה מגורמים רפואיים במרפאה - ללא אישורו או ידיעתו - לרשום על שמו מרשמים לתרופות שונות. כשפנה להנהלת קופת החולים בטענה כי זויפו בשמו מרשמים, השיבו לו מהקופה כי "רכישת תרופות עבור בן משפחה מהווה פרקטיקה מקובלת, הנעשית בתום לב וכדי להקל על בן המשפחה".

בעקבות כך, נאלץ שם טוב, לטענתו, להפסיד הזדמנויות עבודה שונות נוספות בתחום מקצועו בגלל שלא יכול היה להציג אישור שאינו נוטל חומרים נרקוטיים. "הרישומים הכוזבים שנעשו בתיקו הרפואי של התובע וחשיפתם לצדדים שלישיים פגעו במשרתו, בעיסוקו, במשלח ידו ובמקצועו, ובכך פגעו בשמו הטוב לפי חוק איסור לשון הרע", הסביר עו"ד דוד פייל המייצג את שם טוב יחד עם עו"ד גל מרקוביץ.

בתגובה לפנייה של עו"ד פייל לקופת החולים, ענו בכללית כי התרופות המדוברות נרשמו בעבר לשם טוב, שכך קבלתן החוזרת נעשה בתום לב. "בשיחה שהתקיימה בין מרשך לבין נציגי המבוטחת ציין מרשך שעד אוקטובר 2014 ייתכן שהיו רישומים בהסכמתו, אך החל ממועד זה כל התרופות נרשמו שלא בידיעתו ולא בהסכמתו. מבדיקת הרשומה עולה כי מרבית התרופות נרשמו עבור מרשך לפני חודש אוקטובר 2014, דהיינו בהסכמת מרשך, וכי התרופות שנרשמו לאחר אוקטובר 2014 היו דומות לאלה שנרשמו לפני כן, כך שרישומן נעשה בתום לב ועל סמך התנהלות רציפה קודמת שתועדה ברשומה הרפואית".

עוד בוואלה!

תאילנד בטירוף: הארמון פרסם תמונות נדירות של פילגש המלך

לכתבה המלאה

"מופרך ללא בסיס רפואי או משפטי"

שם טוב תובע בימים אלה את קופת החולים בטענה לזיוף מרשמים, אי-שמירה על פרטיות ופגיעה בשמו בסכום של 2.5 מיליון שקלים, לאחר שלטענתו ניהל מול כללית שיח מאז שגילה את המקרה, במהלך 2015. "הרמתי ידיים בשלב מסוים כי בקופת חולים אמרו שאני משליך עליהם את הסכסוך המשפחתי. מדובר בתרופות שמעולם לא צרכתי, ואין להן גם תיעוד לפני כן. כל התרופות נרשמו בהיעדרי", אמר.

מכללית נמסר בתגובה כי "כתב התביעה התקבל בימים אלו, אך כבר מעיון בו עולה ומלמד כי הנטען בו מופרך ואין לו כל בסיס רפואי או משפטי. תגובה על כך תינתן במלואה במסגרת ההליך המשפטי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully