וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דגימות קרקע מזוהומות: הפיצוץ הגרעיני ברוסיה שחרר ענן רעיל

26.8.2019 / 13:48

שירות מזג האוויר הרשמי אמר כי איזוטופים שחררו גזים רדיואקטיביים אחרי הניסוי שהשתבש, שבו נהרגו חמישה מדעני גרעין. בנורבגיה השכנה סבורים כי היה פיצוץ שני, שהוביל לזיהום

צילום: רויטרס, עריכה: תומר לוי

שירות מזג האוויר של רוסיה אמר היום (שני) כי הוא מצא חומרים רדיואקטיביים בדגימות שנלקחו אחרי התקלה בניסוי הגרעיני שאירע מוקדם יותר החודש.

הפיצוץ הקטלני ב-8 באוגוסט הוביל לעליה למשך זמן קצר ברמות הקרינה בעיר הסמוכה סברדובינסק. לפי הנשיא ולדימיר פוטין, התקלה קרתה בזמן ניסוי של "מערכת נשק חדשות". בעקבות זאת, נוצר ענן של גזים רדיואקטיביים מריקבון האיזוטופים ששוחררו בעת הפיצוץ, שזוהו כסטרונטיום-91, בריום-139, בריום-140 ולנת'ום-140, שאורח חייהם הוא 9.3 שעות, 83 דקות, 12.8 ימים ו-40 שעות, בהתאמה.

לקריאה נוספת על הנושא
אחרי הפיצוץ הגרעיני: רוסיה השביתה תחנות לניטור קרינה
התקלה הגרעינית ברוסיה מעלה בחזרה את רוחות הרפאים של צ'רנוביל

הכנות להלוויה של מדעני גרעין שנהרגו בפיצוץ, רוסיה, 12 באוגוסט 2019. AP
הלוויה של המדענים, בתחילת החודש/AP

לפי סוכנות הגרעין הממשלתית של רוסיה, חמישה מאנשי הצוות שלה נהרגו בפיצוץ ועוד שלושה נוספים נפצעו. זאת במהלך פיצוץ של ניסוי על פלטפורמה בלב ים, שבהם היו מעורבים "גורמי אנרגיה איזוטופיים".
מומחי גרעין בארצות הברית חושדים כי הפיצוץ התרחש במהלך ניסוי של טיל שיוט גרעיני חדש, שאותו חשף פוטין אשתקד.

ביום שישי אמר ארגון נורבגי המפקח על איסור בניסויים גרעיניים כי אחרי הפיצוץ הראשון, שבו נהרגו המדענים, התרחש פיצוץ שני שעתיים לאחר מכן, שככל הנראה הוביל לעלייה ברמת הקרינה. לפי הארגון במדינה השכנה, הפיצוץ היה ככל הנראה ברקטה המונעת בדלק רדיואקטיבי, אולם מושל מחוז ארכנגלסק, שבו התרחש הפיצוץ הכחיש כי היה פיצוץ שני.

  • עוד באותו נושא:
  • רוסיה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully