וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוחזים ברחפן ומתקדמים בחשיכה: תיעוד המעקב אחרי החוליה האיראנית

25.8.2019 / 19:00

בסרטון התצפית נראית חוליה של אנשי כוח קודס שתכננה לבצע פיגוע נגד מטרות ישראליות שאותם סיכל צה"ל אמש בתקיפה. אנשיה נראים אוחזים ברחפן ומתקדמים מנקודת השיגור המתוכננת שלו שנמצאת באזור הכפר ערנה. בסוריה דווח על חמישה פעילים שנהרגו בתקיפה

צילום: דובר צה"ל, עריכה: עמית שמחה

סרטון שמפרסם הערב (ראשון) דובר צה"ל חושף את ניסיון פיגוע הרחפנים האיראני שסוכל אמש בתקיפה הישראלית. בסרטון תצפית ואיסוף שצולם על ידי גדוד "עיט" נראית חולייה ובה ארבעה מאנשי כוח קודס האיראני כשהם אוחזים ברחפן ומתקדמים מנקודת השיגור המתוכננת שלו הנמצאת באזור הכפר ערנה. בתקיפת צה"ל הושמד מתחם של כוח קודס האיראני בכפר עקרבה שבסוריה. כמו כן, הכוחות סיכלו פיגוע שתכנן הכוח המיוחד של משמרות המהפכה נגד מטרות ישראליות.

דובר צה"ל רונן מנליס, תיאר היום את מתווה הפיגוע של כוח קודס האיראני שסוכל אמש בדמשק. "המתווה כלל הטסה של כמה רחפנים לעבר מטרות ישראליות בצפון המדינה", אמר. לדברי מנליס, ביום חמישי האחרון נעשו כמה פעולות לשיבוש ניסיונות הכוח. "במספר פעולות שיבוש הפעילים לא הצליחו במשימתם, ונאלצו לחזור לנקודת ההתחלה עם הרחפנים". ציוד הפיגוע הושמד במחסן, כשבתוך הבית היו כמה פעילים. הארגון הסורי לזכויות אדם דיווח היום כי חמישה בני אדם נהרגו בתקיפה הישראלית בסוריה. לפי הדיווח, שניים מההרוגים הם פעילי חיזבאללה, אחד מהם הוא איש המיליציות האיראניות וזהותם של שניים נוספים טרם ידועה.

תיעוד חברי חולית כוח קודס האיראני אוחזים ברחפן ומתקדמים מנקודת השיגור המתוכננת שלו הנמצאת באזור הכפר ערנה. דובר צה"ל
תיעוד מתוך הסרטון/דובר צה"ל

על האפשרות של הרג פעילי חיזבאללה אמר מנליס כי "הייתי מפריד בין המוצא המדינתי למוצא הארגוני". עוד הוסיף כי כוח קודס "הביא את המיליציות השיעיות לסוריה, אימן ומימן אותן. הציוד של החוליה הזו ופעילים איראנים נחתו בשבועות האחרונים בשדה התעופה הבינלאומי בדמשק והתאספו במתחם מגודר במבנה אזרחי בכפר עקרבה. אותה חוליה גרה בווילה עם גינה ענקית ובריכה, כשההתארגנות הייתה מאוד ממודרת ומסווגת".

ראש הממשלה בנימין נתניהו ערך היום סיור ברמת הגולן בליווי הרמטכ"ל אביב כוכבי, ואמר כי "במאמץ מורכב של מערכת הביטחון אנחנו חשפנו שכוח קודס של איראן שלח יחידה מיוחדת של פעילים שיעים לסוריה כדי להרוג ישראלים בגולן באמצעות רחפני נפץ".

דוח מודיעין של ISI // תוצאות התקיפה בכפר עקרבה, סוריה. ISI, אתר רשמי
תוצאות התקיפה בכפר עקרבה שבסוריה, שלשום/אתר רשמי, ISI

נתניהו הוסיף כי "זו יוזמה של איראן, זה פיקוד של איראן וזה בשליחות של איראן. בהחלטה נועזת ובפעילות מבצעית ומודיעינית מושלמת של צה"ל, אנחנו הקדמנו אותם וסיכלנו את הפיגוע הזה, ומנענו פיגועים קשים. אנחנו נחשוף הלאה כל ניסיון של איראן לתקוף אותנו וכל ניסיון שלה להסתתר אחר כל מיני תירוצים כאלו ואחרים". בנוסף, נתניהו רמז לעיראק ואמר כי "אנחנו לא נסבול התקפות על ישראל ממדינה כלשהי במרחב. כל מדינה שתאפשר התקפות נגד ישראל תישא בתוצאות, ואני מדגיש, המדינה תישא בתוצאות".

הרמטכ"ל כוכבי התייחס לתקרית במהלך ישיבה ביטחונית ואמר כי "הפיגוע שסיכלנו הלילה הוא פיגוע איראני מאדמת סוריה כנגד מדינת ישראל. הוא היה אמור לכלול התקפה של מספר רחפני נפץ נגד מספר מטרות בארץ. מי שהוביל את הפיגוע ופיקד עליו זה קאסם סולימאני באופן אישי. הוא מימן והכשיר פעילים שיעים שיבצעו אותו. אנו צריכים להיערך לכל אפשרות ואנו נעשה את זה בצורה הטובה ביותר האפשרית".

רה"מ, בנימין נתניהו והרמטכ"ל אביב כוכבי במהלך סיור ביטחוני בצפון 25 באוגוסט 2019. חיים צח/לע״מ, אתר רשמי
נתניהו והרמטכ"ל כוכבי בסיור בגולן, היום/אתר רשמי, חיים צח/לע״מ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully