וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בניגוד לחוק: שוב נעצרו בצפון חשודים בציד חוחיות

22.8.2019 / 8:28

שלושת החשודים נתפסו בבדיקה שגרתית בקריית שמונה, לאחר שברכבם נמצאה קופסת קרטון ובה תשע חוחיות - ששוחררו לאחר מכן בחזרה לטבע. לאחרונה הוטלו עונשי מאסר על נאשמים בציד הציפורים, המוגדרות כערך טבע מוגן

צילום: רשות הטבע והגנים

למרות עונשי מאסר שהוטלו לאחרונה על ציידי חוחיות בצפון הארץ, נמשכת תופעת הציד - והשבוע, ביום שלישי, עצרה המשטרה בקריית שמונה שלושה חשודים בציד הציפורים. במהלך פעילות אכיפה שגרתית של שוטר מתחנת קריית שמונה ופקחי השיטור העירוני, התבקש נהג רכב, בו היו שלושה נוסעים משכם ומאזור נצרת, להציג רישיונות. במהלך הבדיקה הופתע השוטר לגלות בתוך הרכב קופסת קרטון ובה תשע חוחיות, שעל פי החשד ניצודו בניגוד לחוק.

עם הזיהוי נעצרו לחקירה שלושת יושבי הרכב, בשנות ה-40 לחייהם, בחשד להחזקה וסחר בניגוד לחוק בחוחיות, המוגדרות כערך טבע מוגן. פקחי רשות הטבע והגנים עודכנו בדבר והגיעו למקום כדי לסייע בהשלמת החקירה ובפעולות האכיפה הנדרשות. לאחר מכן שחררו חזרה לטבע את החוחיות שנמצאו.

חוחית זכר. יואב פרלמן, החברה להגנת הטבע
ציד החוחיות נפוץ מאד בקרב עברייני ציד המגיעים לצפון/החברה להגנת הטבע, יואב פרלמן

ברשות הטבע והגנים מציינים כי החזקה, ציד וסחר בחוחיות וציפורי שיר קטנות המוגדרות כערכי טבע מוגנים אסור על פי החוק, ומוסרים כי הרשות פועלת בכל האמצעים, לרבות באמצעות הפעלת אמצעי מודיעין מתקדמים ושילוב כוחות עם גורמי אכיפה נוספים כדוגמת מג"ב ומשטרת ישראל על מנת לאתר את הציידים ולמצות עימם את הדין. במקביל, פועלת הרשות בזירה המשפטית על מנת להחמיר את העונשים עם אלו העוסקים בכך באופן לא חוקי.

רק לאחרונה הרשיע בית משפט השלום בטבריה תושב מזרח ירושלים שעסק בציד לא חוקי של חוחיות באמצעות רשתות ערפל וגזר עליו עונש של תשעה חודשי מאסר בפועל וקנס של 15 אלף שקל, וזמן קצר לפני כן נגזרה שנת מאסר על צייד חוחיות סדרתי מכפר יאסיף שבגליל.

ציד החוחיות נפוץ מאד בקרב עברייני ציד המגיעים לצפון. הן ניצודות כדי ליצור ציפור כלאיים ששמה "בנדוק" (ממזר בערבית) - הכלאה בין יופיה של החוחית עם סלסולה הנעים של ציפור השיר, קנרי. מחירי החוחיות נעים בין 150-250 שקלים ומחירו של "בנדוק" יפה עם קול שירה נעים יכול להגיע ל-10,000 שקלים. מחירי החוחית והבנדוק נקבע לפי איכות השירה שלהם. לישראל ולשטחים גם מוברחות חוחיות שניצודו בירדן והן מועברות על גופם של בני אדם, באמצעות לבוש רשת מיוחד שנתפרו בו תאים, שאותו לובשים מתחת לבגדים.

עוד בוואלה!

סקר וואלה! NEWS: למרות הסערות - כחול לבן שומרת על כוחה

לכתבה המלאה
שחרור של חוחיות שניצודו בניגוד לחוק, קריית שמונה, 20.08.2019. רשות הטבע והגנים, אתר רשמי
שוטרי קריית שמונה משחררים את החוחיות לטבע, השבוע/אתר רשמי, רשות הטבע והגנים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully