וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עם רמקול וציפור פתיון: ארבעה נעצרו בחשד לציד חוחיות בלתי חוקי

18.11.2018 / 9:44

כוחות מג"ב ופקחי רשות הטבע והגנים עצרו את החשודים במבצע אכיפה נגד ציד חוחיות בלתי חוקי. במסגרת הפעילות נמצאו רמקולים שהשמיעו קולות ציפורים, וחוחיות שהוחזקו בשבי כדי שישמיעו קולות מצוקה וימשכו ציפורים נוספות

צילום: דוברות המשטרה

המשטרה עצרה ארבעה בני אדם בשני מבצעי אכיפה שונים נגד ציידי חוחיות ברחבי הארץ. שני המבצעים המשותפים למשמר הגבול ולרשות הטבע והגנים נערכו אתמול (שבת) ובמרכזם עמדה פעילות אכיפה נגד עבריינים המעוניינים ברווח כספי תוך פגיעה בערכי הטבע בישראל.

שוטרי מג"ב ופקחי רשות הטבע והגנים נערכו בשני אזורים בארץ: רמת דלתון שבגליל העליון ואזור התעשייה הר טוב הסמוך לבית שמש. בהר טוב, הבחינו הכוחות בשני חשודים שעסקו ככל הנראה בציד בלתי חוקי של חוחיות. במקום נמצא רמקול שהשמיע ציוצים של חוחית כדי למשוך אותן אל הציידים, ומלכודות שהניחו החשודים בכדי ללכוד את החוחיות שיגיעו.

לקריאה נוספת:
צייד החוחיות הסדרתי נשלח לשנת מאסר: "צד ציפורים מוגנות ללא הפסק"
"ציפור בשווי אלפי שקלים": מאסר לצייד החוחיות הסדרתי

מבצע אכיפה נגד ציידי חוחיות - 17 נובמבר 2018. פקחי רשות הטבע והגנים, מערכת וואלה! NEWS
החוחית נקשרה כדי שתמשוך ציפורים נוספות/מערכת וואלה! NEWS, פקחי רשות הטבע והגנים

מלבד הציוד שנמצא בשטח, החשודים קשרו חוחית לאחד השיחים בכדי שגם היא תשמיע ציוצי מצוקה ותמשוך חוחיות נוספות למקום. במסגרת אותו מבצע נעצרו שני חשודים, תושבי מזרח ירושלים בשנות ה-30 לחייהם להמשך חקירה.

במבצע האכיפה שהתקיים באזור דלתון, הכוחות ערכו מארבים ותצפיות שבמהלכן זו שני חשודים שעסקו בציד החוחיות. לאחר איסוף מלא של הראיות מהזירה יצאו השוטרים מהמארבים לביצוע מעצר החשודים שהחלו להימלט. החשודים, תושבי תל אביב - יפו בשנות ה-40 לחייהם נעצרו בתום מרדף רגלי.

במקום נמצאו רשתות, כלובים וחוחית קשורה ששימשה גם היא כפיתיון. בכלוב נמצאו ארבע חוחיות שלכדו החשודים. החוחיות שוחררו חזרה לטבע ושני החשודים, תושבי ת"א יפו בשנות ה- 40 לחייהם נעצרו להמשך חקירה.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
חוחית זכר. יואב פרלמן, החברה להגנת הטבע
חוחית/החברה להגנת הטבע, יואב פרלמן

ממשמר הגבול ומרשות הטבע והגנים נמסר כי הם "ימשיכו לפעול בנחישות תוך שימוש באמצעים מתקדמים והפעלת מודיעין איכותי על מנת לאתר את הציידים הלא חוקייים ולמצות עימם את הדין. במקביל פועלת רשות הטבע והגנים בזירה המשפטית על מנת להחמיר את העונשים עם אלו העוסקים בכך בניגוד לחוק".

החוחיות מבוקשות במיוחד בישראל, במיוחד בחברה הערבית. מדובר בציפור שמאריכה ימים, בעלת מוח קטן אך בעל תבונה רבה ואינטליגנציה חברתית גבוהה, והיא מתיידדת בקלות גם עם שוביה בני האדם שמספקים את מזונה וצרכיה החברתיים. בחברה הערבית קיים ביקוש רב גם ל"בנדוק" ("ממזר" בערבית), זיווג של זכר חוחית עם קנרית. בהכלאה נוצרת ציפור-כלאיים, בעלת צבעי נוצות יפים כשל החוחית עם קולה הערב של הקנרית. מחירן יקר פי כמה ממחיר החוחית והמגדלים והסוחרים בהן עושים רווח רב.

בחודש יולי גזר בית משפט השלום שנת מאסר בפועל לתושב כפר יאסיף בן 56, בשל ציד חוחיות סדרתי. סגן נשיא בית המשפט, השופט ניר מישורי לב טוב, הדגיש כי "הקושי של רשויות האכיפה לשים ידם על עבריינים הפוגעים בחיות הבר ובערך הטבע המוגן ולאסוף נגדם ראיות מרשיעות דורש כי ידעו העבריינים בפועל והעבריינים בכוח כי העונש הצפוי לאדם הבוחר לצוד חיות בר מוגנות בלא היתר הינו מרתיע והופך אף את העבירה לבלתי כדאית כלכלית בעליל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully